A ponte máis longa do mundo sobre o mar

María Porto PEQUÍN

INTERNACIONAL

China abrirá este mes unha infraestrutura que unirá a 10 millóns de persoas

23 oct 2018 . Actualizado ás 09:33 h.

China presume de ter construído un dos grandes proxectos de enxeñería do mundo, un gran viaduto sobre o mar que une Hong Kong, Macao e a cidade de Zhuhai atravesando a desembocadura do río das Perlas. A ponte, de 55 quilómetros de longo, requiriu construír illas artificiais e 6,7 quilómetros de túnel baixo o mar.

É unha gran obra de enxeñería que mostra a capacidade de China para dotarse de grandes infraestruturas, pero tamén é unha aposta política e económica de futuro. Pequín pretende que sirva de impulso para desenvolver a rexión que bautizou como Área da Gran Baía, unha zona que desexa converter nunha versión de Silicon Valley e en exemplo para liderar o cambio económico en China .

Despois de numerosos atrasos, este mes de outubro abrirase ao tráfico o megapuente que une as tres grandes cidades do estuario do río das Perlas: a excolonia británica de Hong Kong, un importante centro financeiro, a excolonia portuguesa de Macao, coñecida como Las Vegas de Asia porque vive do negocio dos casinos, e a cidade de Zhuhai, na China continental, unha das pioneiras en implantar as reformas económicas. En total suman uns dez millóns de persoas e a ponte mellora a conectividad dunha das rexións máis dinámicas de China . O tempo de viaxe entre as tres cidades redúcese de tres horas a só trinta minutos.

A ponte, bautizado coas iniciais das cidades HZM, construíuse co obxectivo que teña 120 anos de vida útil e está deseñado para resistir tifones de categoría 16 e terremotos de ata 8 graos de magnitude na escala Richter.

A estrutura está construída nunha zona de denso tráfico marítimo e próxima ao aeroporto de Hong Kong, o que dificultou o traballo. Para permitir o paso de barcos de gran tonelaxe, a obra incluíu a construción de preto de sete quilómetros de túnel baixo o mar.

O proxecto é faraónico: utilizáronse máis de 400.000 toneladas de aceiro e calcúlase que empregou a uns 14.000 traballadores e 300 barcos.

Iniciouse no 2009 e estaba previsto que finalizase no 2016, pero varios contratempos dilataron os prazos da obra e sobre todo multiplicaron o seu orzamento. O Financial Times calcula en 20.000 millóns de dólares o custo final da obra.

China considera esta infraestrutura crave para desenvolver a área da Gran Baía que une ás dúas excolonias coa provincia de Guangdong, coñecida como a fábrica do mundo. No seu conxunto, trátase dunha rexión de 70 millóns de habitantes que representa a oitava parte do PIB chinés.

O proxecto pretende aproveitar as sinerxías dunha zona que foi o berce das reformas económicas, líder en exportacións e onde se desenvolveron xigantes tecnolóxicos como Tencent. China necesita transformar a súa economía e apostar pola innovación e os servizos mirando ao seu mercado interno.

A ponte tamén ten unha mensaxe política, xa que une ás dúas excolonias coa o continente pola vía das infraestruturas e a economía. Hong Kong e Macao regresaron a soberanía chinesa baixo o principio de «un país, dous sistemas» e gozan dun réxime político especial con máis liberdades.

A ponte tamén será unha obra de enxeñería política, xa que tres Administracións diferentes se teñen que coordinar para xestionar o tráfico e os trámites de aduanas. Calcúlase que circularán por esta infraestrutura uns 40.000 vehículos ao día.