A metade das familias das vítimas da ponte de Xénova non acoden ao funeral de Estado

Afp / Efe

INTERNACIONAL

Europa Press TV

Cualifican a cerimonia de «farsa». A cifra de mortos ascende a 42 tras o achado do cadáver do último desaparecido

18 ago 2018 . Actualizado ás 18:41 h.

Familiares e miles de cidadáns anónimos participaron este sábado, no medio dunha enorme emoción, no funeral das vítimas do derrumbe da ponte Morandi de Xénova, no norte de Italia. No inmenso pavillón Jean Nouvel do parque de exposicións de Xénova, 18 cadaleitos, cubertos de grandes ramos de flores e colocados sobre soportes, estaban aliñados nunha gran alfombra vermella rectangular.

Un pouco máis adiantado, un pequeno cadaleito branco: o de Samuele, de 8 anos, caído ao baleiro xunto aos seus pais, cando a familia ía de vacacións a Sardeña.

A metade das familias dos 38 mortos confirmados rexeitou participar na cerimonia. Algúns, por considerar -como o fixo unha nai ante a prensa, que cualificou o funeral de «farsa»- que o Estado era responsable do drama; outros, que avogaron por despedidas máis íntimas.

No aparcadoiro situado fronte a unha da entradas do lugar, os familiares e amigos afluyeron durante toda a mañá, algúns vestidos de negro, a miúdo en silencio. Unha muller sae dun taxi, levando unha rosa branca. Daquela un home, con camisa gris, trae unha foto enmarcada, a dunha home de idade media, vestido con traxe e riseiro.

Minutos despois, vese a un ancián chegar de lonxe. Avanza con dificultade. Os seus familiares sostéñeno, mantéñeno na sombra, para evitarlle o suplicio dun sol de chumbo.

«Viñemos por Marius, o meu primo», di, un pouco máis lonxe, Ayde Djerri. «Tiña 22 anos e estaba na ponte. Ía ao seu traballo, cun colega. Era xardineiro».

No interior da ampla sala, a emoción crece a medida que chega a xente. Un milleiro de persoas, algunhas están alí desde moi cedo, están sentadas detrás dos féretros. Ao fondo, miles de persoas mantéñense de pé.

Moitas veces, resoan as salvas de aplausos para recibir aos bombeiros, que desde o martes traballan incansablemente entre os cascallos. Tamén é saudada a presenza de futbolistas dos dous grandes equipos da cidade, o Xénova e a Sampdoria, que chegan xuntos, igual que Matteo Salvini e Luigi Dei Maio, os dous xefes de fila do goberno populista italiano.

O último en chegar, o presidente italiano, Sergio Mattarella, intercambia algunhas palabras cos familiares ao redor dos féretros. Abraza a algúns deles, visiblemente emocionado.

Unha nova salva de aplausos prodúcese cando un sacerdote le os nomes das 38 vítimas do viaduto Morandi, e alude ás achadas esta mesma madrugada, aínda non identificadas.

500 millóns para axudar á cidade e reconstruír a ponte

Os dirixentes de Autostrade per l'Italia, sociedade que xestiona a ponte que se derrubou o martes anunciou este sábado que están dispoñibles 500 millóns de euros para axudar á cidade e para reconstruír o viaduto.

«Ao sumar, chegamos rapidamente a 500 millóns de euros (...) Son fondos que estarán dispoñibles desde o luns», declarou Giovanni Castelluccio, presidente da empresa, en rolda de prensa.

Membros do goberno italiano responsabilizaron a esta sociedade do derrumbe da ponte.

Os mortos aumentan a 42 tras o achado do cádaver do último dos desaparecidos

O número de vítimas do derrumbe dun viaduto na cidade italiana de Xénova ascendeu a 42, despois de que os equipos de bombeiros atopasen entre os bloques de cemento ao que se cre é o último desaparecido. Durante a noite, atopouse un vehículo con outras tres presentas, unha parella e a súa filla de 9 anos.

Se ben aínda non existe a confirmación oficial por parte da Delegación de Goberno de Xénova, os datos de Protección Civil indican que non habería máis persoas entre os cascallos. Os últimos corpos son os da familia Cecala da que non se tiña noticias desde o pasado martes cando se derrubou a ponte Morandi e dun genovés. Mentres que un alemán que fora dado como desaparecido púxose en contacto coas autoridades italianas.

O Goberno que decidiu tras o accidente revogar a concesión de xestión das estradas italianas a Autostrade per L'Italia, xa que era a sociedade que se tiña que ocupar da manutención deste viaduto.