Non hai trucos para adelgazar: a clave está en comer ben

Nin contar calorías, nin pasar fame, nin produtos que conteñan a palabra light, nin dietas milagre. Con estas indicacións básicas todo será comer e cantar

Este é o prato perfecto Harvard desenvolveu o contido do prato ideal. Está dividido en catro partes: vexetais, froitas, grans integrais e proteína

Estamos en plena época de operación bikini e seguro que xa recorriches a Mr. Google en busca de trucos para perder peso rápido así que xa cometiches o primeiro erro. As dietas milagre non existen, poida que consigas adelgazar en moi pouco tempo pero non tardarás en volver recuperalo e, ademais, faralo á conta da túa saúde.

«É importante que empecemos o día cun bo nivel de inxesta que asegure que podemos realizar adecuadamente as nosas actividades ao longo da mañá. A comida ten que ser reparadora e á hora da cea debemos moderarnos un pouco. Esas son as tres comidas principais pero non debemos esquecernos da media mañá e a merenda», o que fala é o endocrino do CHUS, Miguel Ángel Martínez Olmos.

A clave está en comer ben e manterse activo. Agora, talvez esteas a pensar: «Vale, ata aí chego pero o difícil é facelo», así que che imos dar outro consello: dividir para conquistar.

Para facer unha comida ideal imos recorrer ao famoso «Prato para comer saudable de Harvard». Temos que dividir o prato en tres partes: unha metade énchese con verduras variadas que deben estar cocidas, cociñadas ao forno ou ao vapor. As patacas están prohibidas e tampouco contan as verduras fritas, rebozadas ou procesadas. O seguinte cuarto do noso prato debe conter os hidratos de carbono, o ideal é fuxir das fariñas refinadas e apostar polos grans enteiros: pasta e arroz integral, avena, quinoa e pan (canto menos branco, mellor). Para o último oco quédanos a proteína: peixe ou pito, legumes e noces son o contido ideal segundo este prato perfecto. Non hai que abusar das carnes vermellas.

Fáltannos os complementos para esta comida. Por unha banda, a froita (unha porción equivale á palma da man) e por outro, a auga. Tamén nos vale té ou café sen azucre.

Isto para a comida e para a cea. «Si, a composición do que nos levamos á boca pola noite debe ser moi similar ao que facemos ao mediodía pero moderando a cantidade», dínolo o endocrino Miguel Ángel Martínez que nos aconsella outra cousa: hai que cear máis temperán.

En canto ao almorzo é moi importante incluír unha peza de froita e o zume reducilo a, como máximo, un vaso pequeno aodía . A isto sumámoslle sempre un alimento rico en fécula e unha porción dalgún lácteo.

Pero non só é importante que comemos senón como o comemos. Aquí o tempo conta. Co ritmo de vida que levamos dedicamos moi pouco tempo á comida. Os que comen máis rápido inxeren máis calorías. Hai que prestarlle máis atención a algo tan básico como masticar. ¿Canto? Pois entre 20 e 25 veces por bocado. Tamén deberiamos aprender a parar para comer antes de saciarnos.

Con iso e, polo menos, 30 minutos de exercicio ao día, adelgazarás e, o que é máis importante, mellorarás a túa saúde.

¿Existen realmente os superalimentos?

Sara Cabrero

A quinoa, a chía ou o brócoli son a última moda na alimentación pola crenza popular das súas altas posibilidades dietéticas, pero non é ouro todo o que reloce

Un grupo de científicos finlandeses revolucionaba o mundo da alimentación ao desvelar o proxecto no que levan meses traballando: a produción de alimentos con electricidade. O seu achado está baseado nunha proteína creada tras mesturar auga, dióxido de carbono e microbios nun biorreactor do tamaño dunha cunca de café. Esta composición foi exposta a electrólise, conseguindo así crear unha pequena cantidade de material sólido cuxo perfil de nutrición coincidía cos alimentos básicos. O revolucionario invento dos finlandeses é unha mostra máis de como os avances científicos, a incorporación de novos víveres á nosa despensa e o descubrimento de novas posibilidades en alimentos que xa tiñamos incorporados á nosa alimentación está cambiando a forma que temos de enfrontarnos ás comidas a diario.

Seguir lendo

Isto é o que debes cear para adelgazar

Nin se che ocorra tomar só un iogur ou só unha froita. Tanto si queres baixar peso coma se non, a cea hai que facela ben si ou si, porque entón poden aparecer problemas de saúde importantes. Os xaxúns non son bos, e menos, para quitarche quilos. Toma nota e cea de prato

SANDRA FAGINAS

Hai quen cre que por tomarse de noite un só iogur ou unha peza de froita pode adelgazar e que a súa dieta se equilibra así facilmente, pero o que realmente sucede é que se desequilibra e, ademais, desequilíbrase mal. Cóntamo o doutor Viso, que o primeiro que advirte aos lectores de YES é que hai que cear BEN porque esa comida debe supor o 25% das calorías que inxerimos ao día. A cea, di Viso, convén matizala e non obsesionarnos tampouco con iso de «hidratos cero».

 «Claro que non hai que encherse cun prato de pasta ou cun platazo de patacas, pero si se pode tomar unha pataca cocida, ou un cuenco pequeno de arroz», explica o experto en saúde e nutrición.

O problema dos que se habitúan a tomar un só iogur ou unha peza de froita é que ao non facer unha boa repartición das calorías poden caer no atracón no almorzo, co cal podes engordar máis. «Os xaxúns prolongados -engade Viso- poden provocar problemas na vesícula, a aparición de pedras, dado que necesita estar a se descargar continuamente, axuda a dixerir as graxas e está programada para baleirarse cada seis horas». Ademais, comer estas inxestas minúsculas de 150 calorías é ridículo e só descompensan  unha dieta que normalmente adoita estar repartida no día do seguinte modo: o almorzo e a media mañá deben supor o 15% das calorías; a comida sobre o 40%, a merenda outro 15% e a cea un 25 %.

Esta repartición non é caprichoso, sobre todo tendo en conta que si establecemos esa compensación durante o día o noso corpo ten que gastar enerxía en metabolizarla, co cal, ademais de evitar eses xaxúns, conseguiremos adelgazar máis.

¿Como? O primeiro, apunta Viso, é sumarse ás ceas en verde. «Do verde podes comer o que queiras», tanto en ensalada como verduras cocidas ou á prancha. Iso si, non se che ocorra pasarche co aceite que, aínda que é bo, non convén tomalo en exceso. O ideal son dous cucharadas soperas ao día, así que tes que intentar facer de novo unha repartición nas comidas. «Non se trata de botarlle un chorro enorme á ensalada, e si tomáchesche unha torrada con aceite pola mañá e algo á prancha ao mediodía, entón xa non queda moita opción para a noite», explica Viso. A ensalada non nos fará engordar, pero si poslle queixo fresco, atún e ovo xa enchiches o tope do «non verde». É mellor non superar os tres ingredientes diferentes ao que non sexan os vexetais propiamente devanditos, así que controla e elixe tres (non máis) produtos para encher ese bol: palitos de cangrexo, mexillóns, atún, queixo, ovo, froitos secos... Os purés de verdura son benvidos en todas as ceas e tamén a froita para a sobremesa, sempre que non sexa demasiado azucarada (evita as de óso, o plátano e as uvas). E ollo cos cereais, que adoitan ter moito azucre ou as galletas integrais que logo son hipercalóricas, sobre todo si pásasche mollándoas no leite. Para adelgazar, cea, para ter boa saúde, cea, e si saes fose e tes medo a pasarche, Viso recoméndache tomar algo antes en casa -unha froita ou un iogur- se non queres abarrotarche.

UNHA CARTA SEMANAL DE MENÚS

1. Crema de cenoria, unha ración de linguado (140 gramos), pataca cocida e mandarina

2. Ensalada variada con queixo fresco, ovo e atún ou mexillóns ao natural e iogur desnatado

3. Berenjena, cabaciña e espárrago verde á prancha con lura á prancha. Froita ou iogur desnatado

4. Sándwich con pan integral con leituga, tomate, espárrago, atún natural e ovo duro. Froita ou iogur desnatado

5. Gazpacho, pechuga de pito á prancha. Froita: ración de ciruelas

6. Brócoli cocido con pataca e dous ovos cocidos. Froita ou iogur desnatado

7. Puré de allo porro ou cabaciña e tortilla francesa con pavo ou pito natural. Pídeo así no súper (un 90% de pavo ou pito). O que compras habitualmente ten moita fécula.

O romanticismo das dietas milagre

Miguel Barral

¿De verdade non hai dietas milagre? O certo é que habelas, hailas. De feito, lévaas habendo desde hai dous séculos

¿De verdade non hai dietas milagre? O certo é que habelas, hailas. De feito, lévaas habendo desde hai dous séculos. Parece ser que a primeira dieta publicada e publicitada como tal foi proposta, en 1825, polo xurista francés Jean Brillat-Savarin na súa obra gastronómica A fisiología do gusto. No entanto, aínda houbo que esperar catro décadas para que aparecese o primeiro libro dedicado integramente a unha dieta e que se converteu nun éxito: en 1863 o inglés William Banting, quen antes de converterse en gurú da alimentación era un enterrador con problemas de sobrepeso, publicaba o seu Letter of corpulence, tratado no que daba a coñecer a dieta coa que conseguira perder eses quilos de máis e que alcanzou unha gran repercusión. Ata o punto de acuñarse a expresión «facerse un Banting». No seu descargo hai que dicir que o seu método se baseaba en algo tan sinxelo como unha dieta hipocalórica que instaba a substituír o pan, o azucre e as patacas por peixe e verduras.

Seguir lendo

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
12 votos
Comentarios

Non hai trucos para adelgazar: a clave está en comer ben