Alimentámonos peor por culpa da comida a domicilio?

L. G. V.

MÁIS ACTUALIDADE

O servizo de «delivery» creceu un 26 % no 2018 respecto ao ano anterior. En paralelo disparáronse as vendas de produtos como hamburguesas, pizzas e kebabs

11 abr 2019 . Actualizado ás 13:15 h.

É o epítome do estilo de vida millennial. Soldos precarios, xornadas laborais interminables e un gusto tardío por adoptar costumes propios do que ata fai non demasiado se entendía por un adulto feito e dereito. Entre elas, dedicar tempo á cociña, polo menos en fin de semana. Co paradoxo de que os mozos se inspiran cada vez máis nuns hábitos de vida saudables, motivados pola estética destes pratos e grazas a gurús como Carlos Ríos, un nutricionista influencer, o feito de ter a tiro de pedra praceres culpables como unha pizza grellada ou un sándwich club dan ao traste máis dunha noite coas boas (e inxenuas) intencións. Así o demostran os últimos datos do Observatorio Sectorial DBK de Informa, que revelan que no 2018 o servizo de delivery  (con plataformas como Glovo e Deliveroo á cabeza) creceu un 26 % e disparou un 7,3 % as vendas dos establecementos de comida rápida. Confírmao tamén a investigación de Kantar Wordpanel que concluíu que o pasado ano o 17 % dos españois entre 15 e 75 anos utilizaron estes servizos e, oh sorpresa, o 39 % deles sucumbiron á pizza, mentres o 14 % decantouse por unha hamburguesa. Das verduras e os peixes, mellor nin falar. A porcentaxe é irrisorio.

Freganse as mans tantas pizzerías, cuxo sector superou os 2.100 millóns de euros, como o ámbito onde Ronald McDonald é o rei, xa que este área se embolsou 690 millóns de euros no noso país. Creceu tamén o sector das bocadillerías: elevouse un 2,9 % respecto ao 2017 e acadou os 575 millóns de euros. 

De cara aos próximos anos, o informe prevé que as vendas no terreo da comida rápida sexan favorables, grazas ao agardado crecemento do gasto das familias, a expansión das principais cadeas, a previsible aparición de novas insignias e a crecente implantación do servizo de pedidos a domicilio. Así, estímase que o mercado crecerá en torno ao 6 % e ao 7 % anual no bienio 2019-2020.

Aínda que se poida ver como un potencial nicho de mercado, o certo é que a competencia comeza a ser desapiadada. A oferta de establecementos de comida rápida situouse en 5.235 locais en 2018, o que supuxo un 5,2 % máis que un ano antes, correspondendo o 71% a franquías. As hamburgueserías contabilizaron 1.520 locais, seguidas polas pizzerías (1.375) e as bocadillerías (1.280), mentres que o grupo doutros establecementos acadou os 1.060 puntos de venda. A estrutura da oferta caracterízase pola alta concentración das vendas nas cadeas de maior tamaño, de maneira que as cinco primeiras concentraron o 73 % do mercado no 2018