Un ano cunha cesta da compra infestada de indulxencias

SABE BEN

Imagen del pasado abril de una larguísima cola de gente que esperaba para hacer la compra en un supermercado de A Coruña
Imaxe do pasado abril dunha larguísima cola de xente que agardaba para facer a compra nun supermercado da Coruña MARCOS MÍGUEZ

Catro compañas de distribución alimentaria analizan a evolución das vendas nos seus supermercados nos doce meses máis estraños que se lembran

24 mares 2021 . Actualizado ás 11:23 h.

A foto fixa do supermercado fai agora pouco máis dun ano era apocalíptica. Carreiras por quedar co último paquete de papel hixiénico e miradas incómodas co de ao lado para ver quen se facía coa única bandexa de pito que quedaba no lineal. O medo ao desabastecemento provocou a histeria colectiva, a pesar de que os responsables das compañas de alimentación advertían de que non parecía existir a posibilidade real de que fosen quedar sen víveres. De todo aquel mundo sen máscara (pero con luvas) quedan doce meses despois hábitos e, en certos casos, teimas no consumidor. O medo a contaxiarse de covid facendo a compra sumado ao que si pero non ao que as autoridades obrigan a vivir constantemente á hostalería cambiou o xeito de consumir. E tamén provocou que sexamos moito máis indulgentes do que acostumabamos coa nosa saúde e a nosa figura en casa. O novo centro de lecer.

Fontes de Gadis, Vegalsa-Eroski, Froiz e Mercadona fan unha radiografía de como perciben que cambiaron, segundo as cifras e canles de venda, as compras dos galegos. E aínda que é certo que varremos para casa máis que nunca apostando polo consumo de produto local, tamén hai unanimidade en que nos permitimos caprichos como chocolates e ultraprocesados varios que, como levan revelando todo o ano infinidade de expertos, poden acentuar o gravísimo problema da obesidade, esa pandemia silenciosa que tanto na comunidade galega como no resto do país non consegue empezar a desescalada.

O primeiro que cambiou este ano é o cando e o como compramos. Se ata fai trece meses o habitual era ir un par de veces a facer a compra ao supermercado de quenda, ao longo das diferentes fases da pandemia estas compañas constatan que se afianza a idea de pisar pouco unha tenda física e comprar cada vez máis a través de Internet. «Hai unha notable tendencia ao incremento da compra on-line, con novos adoptadores tecnolóxicos, mesmo en franxas de idade avanzadas, que obrigou a reforzar estes servizos por parte dos operadores para dar resposta a esta demanda», comentan desde Vegalsa-Eroski. Iso si, os billetes nalgunha que outra cousa pouco teñen que ver con aquilo que se facía forte na primavera do 2020. Como explican en Gadis, «o consumo de fariñas e fermentos xa non é masivo». Si, a febre por hornear o pan en casa e montar unha confeitería na cociña pasou a mellor vida. 

Ao parecer, despois de tanto tempo entre catro paredes convertemos a nosa neveira nun auténtico minibar e e a despensa nun chafariz de snacks, embutidos envasados e moito chocolate. «O snacking ou tapeo no fogar, fan que as táboas de queixos, snacks, viños, cervexas e vermuts manteñan os seus bos datos», manteñen en Gadis. As conservas é un formato que se viu especialmente favorecido este ano. Segundo revelan en Mercadona, as latas de mexillóns e berberechos vendéronse un 40 % máis que no ano anterior. Nesta mesma liña no xigante levantino revelan que se levaron unha sorpresa ao ver como crecía o interese por produtos de grellada, chegando a sacar ex profeso novos produtos deste estilo (o seu snack de millo con sabor grellada foi unha revolución no verán e chegáronse a vender máis de 13.000 unidades ao día).

Planifícanse mellor os menús

En Froiz comentan, ademais, que a delicada conxuntura económica obriga a planificar mellor os menús semanal e que os clientes buscan máis que antes o formato aforro nos seus produtos, promocións e unha cesta tradicional sen renunciar a froitos secos e, parece ser que o patrón se repite e repítese, a cervexa. «A aposta polo local e produtos frescos de proximidade é outra das preocupacións dos nosos clientes. Os provedores locais representan unha alta porcentaxe nas compras do grupo. E doutra banda, a preocupación polo medio ambiente, a redución do plástico e a sustentabilidade».