O «delivery» máis antigo do mundo

MARCO SORIANO DE TEJADA

SABE BEN

Lacocinaesvida

Estamos vivindo o auxe do servizo de entrega de comida a domicilio e unha dura batalla entre as grandes multinacionais para liderar o mercado. Pero lonxe de ser un invento recente, os Dabbawalas levan máis de 130 anos repartindo comida en Bombai

13 ene 2021 . Actualizado ás 15:02 h.

Mentres algunhas compañas intentan obter os permisos para facer as súas entregas mediante drones, os Dabbawalas, traducido do hindi ‘a persoa que reparte caixas', continúan facendo devandita repartición con técnicas tradicionais, que practicamente non cambiaron ao longo da súa existencia.

Invento británico

O peculiar modo de entrega de comida orixinouse na India tras o dominio británico. A moitos ingleses que chegaban á colonia desagradáballes a comida local e leste foi o motivo polo que se creou un servizo para levar o xantar desde as súas casas ata a oficina. Bombai é unha cidade densamente poboada e cun tráfico caótico, por iso a maioría dos traballadores non dispoñen do tempo suficiente para ir comer ás súas casas. Probablemente estas condicións foron as que favoreceron o crecemento dos Dabbawalas, que acadaron na actualidade máis de 200.000 entregas diarias realizadas por un equipo que suma 5.000 empregados. Pero moitos destes empregados son case analfabetos, por iso unha das cousas que máis chaman a atención é que para estes envíos non existe ningún documento escrito. A través dun simple e eficiente sistema de códigos os Dabbawalas son capaces de repartir a comida á persoa correcta e á súa hora.  Na tapa de cada Dabba ou Tiffin box, que é como se denomina á fiambrera que contén o menú, hai tres marcas.

Lacocinaesvida

Un gran número no centro indica o distrito ao que van dirixidas. Uns símbolos no bordo da tapa marcan o edificio e a planta na que han de ser entregadas. Unha combinación de cores e formas tamén no bordo da tapa indica a estación de tren de orixe, e serve para devolver as tarteras pola tarde. A comida parte dos fogares dos traballadores, aínda que cada vez teñen máis presencia os centros de elaboración de menús. Unha cor errónea chama a atención de inmediato entre mil.

Sistema perfecto

A organización dos Dabbawalas é admirada e estudada por moitas escolas de negocios de todo o mundo. En éraa da informática e a robótica, cuns simples códigos e as bicis como transporte, a estes riders que van descalzos, a Harvard Bussines School outorgoulles a máxima cualificación en Six Sigma, que é unha metodoloxía creada por Motorola para mellorar os procesos de entrega. Isto quere dicir que, chova ou faga sol, son apenas tres erros os que cometen por cada millón de transaccións. Estamos a falar dunha efectividade do 99,9 % en estimacións conservadoras, xa que outros datos apuntan a un erro por cada 6 millóns de reparticións, obxectivos que non acadan empresas equipadas coas máis modernas tecnoloxías como Amazon, DHL ou FedEX. O éxito atribúeselle ao equipo humano e o seu xeito de xestionar o tempo.

Outros estudos céntranse en resaltar a organización, que agrupa os seus esforzos no enxeño humano e o social, en lugar de en a tecnoloxía. Todos os Dabbawalas son considerados socios iguais e a uniformidade cultural quizais sexa outra do as claves do éxito. Case todo o persoal pertence á comunidade Vakari, que comparten a mesma cultura, idioma, valores, ética de traballo, dieta e crenzas relixiosas e na súa maioría permanecen en grupos durante toda a súa carreira laboral. A pesar de que actualmente na India existen numerosas compañas que serven comida a domicilio, o modelo de negocio non ten rivais nin en volume nin en prezos. Converteuse nun exemplo loxístico a seguir.