Os alimentos que manterán o teu corazón contento

Un estudo da universidade de Pensilvania acaba de revelar que comer un aguacate ao día axuda a manter o colesterol baixo control. Outros alimentos como o aceite de oliva, as noces ou os grelos tamén protexen a saúde cardiovascular


Pese ao envellecemento da poboación galega, a segunda comunidade que máis reduciu no 2017 a súa mortalidade cardiovascular foi a nosa. As melloras na atención ao ictus e ao infarto foron sen dúbida reveladoras, pero tamén a posta a piques da alimentación. Aínda que a mellor despensa sempre estivo preto para botarlle man, son cada vez máis os que se preocupan por seguir unha dieta estrita que lles permita vivir moito. E moi ben. Precisamente a aqueles que fan do aforismo de Hipócrates («que a comida sexa o teu alimento e o alimento, o teu medicamento») a súa forma de vida serviralles notablemente o que van ler a continuación. Pero tamén a eses que pon toda a carne no asador para coidarse, metaforicamente claro, e con todo acaban máis confundidos que Dinio en Eivissa.

O último descubrimento da Universidade Estatal de Pensilvania suxire que comer un aguacate ao día pode axudar a manter o colesterol (malo) baixo control e procura beneficios saudables para o corazón. Esta conclusión non é tema menor dado que moitas veces o interese da poboación por coidarse limítase a unha cuestión física, e o aguacate é un deses ingredientes de moda que se utiliza como reclamo de supostas dietas milagrosas. Máis aló de tendencias, o certo é que estes investigadores acharon que «cando as persoas incorporaron un aguacate ao día na súa dieta, tiñan menos partículas pequenas e densas de LDL (colesterol malo) que antes da dieta». Minipunto para esta froita. Agora ben, ¿que máis alimentos nos axudan a manter o noso corazón contento? 

O coñecido como Chef doutor pola publicación do seu último libro (en que o busca concienciar á poboación sobre a capacidade da alimentación para reducir o risco de enfermidades crónicas), o médico José Antonio Amérigo, está convencido de que é básica e necesaria a inxesta de aceite de oliva. «Uns 40 ou 50 ml. de aceite de oliva virxe extra ao día», en concreto, é a súa recomendación. Trátase dun alimento que axuda a protexer a saúde cardiovascular grazas á súa composición en ácidos grasos e os antioxidantes que posúe. En cru, claro. Non fagamos da lei a trampa. A nutricionista Belén Suárez Catrain recorda que en Galicia temos un excelente aceite de oliva de Quiroga que «é ideal tomalo no almorzo con pan ou en ensaladas nas comidas principais».

Mantén Amérigo, nunha postura bastante pesimista, que aínda que España pode ser a envexa do mundo nesta materia, en xeral cómese peor que hai 30 anos. E que o máis importante é «apostar por verduras,  froita, legumes e cereais». E engade: «Enfermidades como as cardiovasculares, a diabetes ou incluso o alzheimer están ligados á forma para comer». Para continuar pola senda do bo facer, e contribuír na medida en que estea na nosa man en prevención de enfermidades cardiovasculares, outro alimento fundamental que hai que incorporar á dieta son as noces. Segundo a Fundación Española do Corazón (FEC) «os seus altos niveis de acedos omega 3 protexen o corazón». E si acompáñase nun bol de almorzo con fresas e chocolate negro (en pequenas cantidades este último alimento) temos o combo feito. Esta froita, como recorda o organismo, «contén flavonoides, que contribúen a dilatar as arterias, protexen o endotelio (a capa interior dos vasos sanguíneos) e controlan a tensión arterial». En canto ao chocolate, o máis puro posible, axuda a restaurar a flexibilidade das arterias e evita que os leucocitos péguense ás paredes dos vasos sanguíneos.

Caldo galego, perfecto

Os grelos, para aqueles galegos que padecen do corazón son un produto indispensable na súa cesta da compra. Trátase dunha verdura de folla verde que está infestada de vitaminas, calcio e son unha gran fonte de fibra. En caldo galego, mantén Suárez, son un opción perfecta, tamén, incide, porque leva legumes. Segundo a FEC, as súas proteínas de excelente calidade de garavanzos, fabas ou lentellas, e a súa pouca graxa favorecen uns saudables niveis de colesterol en sangue. Agora ben, ollo co sal ou irá o comido polo servido. O sal contribúe á retención de auga, o que obriga ao corazón a traballar máis. Para moitos pratos unha boa alternativa si quérese unha dose extra de sabor é utilizar especias. En concreto o curry é especialmente recomendado polos especialistas. «A curcumina, un potente antioxidante presente neste condimento, reduce as probabilidades de sufrir insuficiencia cardíaca e hipertensión polas súas propiedades antiinflamatorias». 

O peixe, aproveitando que en Galicia temos cantidade e variedade, é outro indispensable. O peixe azul está repleto de ácidos grasos omega 3. As sardiñas ou o salmón deben estar entre as opcións prioritarias e, si uno é afeccionado aos moluscos, pode decantarse por uns mexillóns. Ademais de por tratarse dun produto relativamente económico e sinxelo de preparar porque, ollo, quince mexillóns achegan a proteína equivalente dun filete de 170 gramos de carne extra magra, e tamén son baixos en sodio, graxa e colesterol e altos en proteínas.

tamén en sabe ben

Crema ~de espárragos perfecta para el frío

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
14 votos
Comentarios

Os alimentos que manterán o teu corazón contento