¿Onde nace a cesta da compra máis selecta?

Percorremos, a través dos creadores dos produtos gourmet de Galicia, os puntos quentes que dan orixe ás exquisiteces máis demandadas. Estes alimentos presentaranse na próxima edición da feira Etiqueta Negra, que se celebrará do 9 ao 11 de novembro en Pontevedra

«¡Unha crema de mexillón que sabe a mexillón!». Con esta obviedad que ao parecer sorprende a máis dun, reaccionan algúns dos clientes que proban o produto de Conservas Sotavento. Esta curiosidade, que menciona Maica Pereira, unha das propietarias desta compañía nada en Porto do Son revela en boa medida a situación actual dos alimentos gourmet da esquina noroeste peninsular. Porque tras anos nos que os produtos máis saborosos da comunidade eran adulterados por multinacionais, en aras de conseguir un volume de produción maior, a febre por seguir unha dieta con selo de garantía chegou para quedar. E de forma moi selecta. Fartos de sucedáneos chegados de diferentes partes do mundo, alimentos cargados de pesticidas e coa tendencia realfooding nun punto elevadísimo, un bo puñado de produtores galegos adaptouse ao mercado actual ofrecendo a mellor calidade cunha volta de porca que deixa un sabor inmellorable.

Arroces con toda a forza dos campos dá terra cargados de matices, o mellor queixo azul de España —de orixe chantadina—, os confit de pato máis exclusivos ou as mellores algas e bivalvos en conserva daranse cita os próximos días 9, 10 e 11 de novembro na feira profesional Etiqueta Negra de Pontevedra. Os creadores destes produtos, cuxas ideas dan lugar á mellor das cestas da compra de Galicia, explican as claves dun éxito que, presenten, non será efémero. E iso que nun primeiro momento arriscaron. Comprobarán que non pouco.

O caso da compañía Orballo dá conta do anteriormente mencionado. Explícao Óscar Torres, responsable de comunicación e mercadotecnia desta marca que ten o seu centro de operacións en Paderne —«o rural dos rurais», comenta— en Betanzos (A Coruña). «Gerardo traballaba realizando análise de risco na Castellana, en Madrid, e volveu á aldea tras verlle unha oportunidade de negocio a unhas parcelas. O negocio comezou traballando con nogueiras e carballos, pero mentres as árbores non crecían meteuse no mundo das aromáticas, que en Galicia é moi potente. Primeiro co perexil e, despois, Orballo lanzou arroces con distintas mesturas aromáticas (alfabaca e ortigas...), para acabar coas infusións, o noso produto estrela». Desde logo, do vórtice do centro da capital de España á creación de produtos ecolóxicos hai un abismo. Pero ao final trátase de que o negocio sexa frutífero. E o é, entre outras cousas, comenta Torres, «porque a xente demanda produtos de calidade, quere saber que consome e á sociedade preocúpalle a sustentabilidade».

A mente aberta, fundamental

Todos mostrarán a súa ampla gama de produtos na cidade do Lérez os próximos días, onde tamén estará o queixo Savel, o mellor azul do país, acompañado dos seus orgullosos creadores. Un deles é Xesús Mazaira, que ollo, é politólogo. Pasouse timidamente ao mundo da gandería no 2010 xunto a un matrimonio amigo baixo o selo de Airas Moniz. «A idea era ser competitivos pero de xeito diferente. Viaxamos por Europa e démonos conta de que todos os queixos que triunfan son de leite cru, de vacas de pastoreo e autóctonas». E lanzáronse a esa estratexia, primeiro, cunha ducia de vacas xersei chegadas a Chantada desde Dinamarca. Tras facer unha comparativa entre vacas xersei e frisoas en intensivo e extensivo decidiron quedar exclusivamente coas reses danesas. Unha buenísima decisión que, en parte, achaca Mazaira ao feito de que o equipo ten a mente máis aberta «por pertencer a un mundo alleo ao queixo». Parece mentira que en tan pouco tempo teñan conseguido crear ao que de xeito cariñoso chaman «o noso neno mimado». Di do queixo Savel que é untuoso e elegante, e que ademais ten rechamantes características que se aprecian incluso na cortiza, que é comestible e que non lavan «para respectar o seu sabor». Agora, este experto móstrase tallante coa súa última afirmación: «Os nosos queixos ou gustan moito ou nada. Pero o certo é que xa temos demanda para triplicar a produción».

Tamén avanzan desde Barbanza, e a pasos de xigante, Maica e a súa irmá Eva, coa súa empresa Sotavento. Fai tres anos quixeron aproveitar o tirón conserveiro da súa comarca para darlle rock and roll ao sector. Tiveron unha idea moi clara: desligarse da «imaxe vetusta» deste tipo de produtos para facer das latas unha cuestión gourmet. «Nós non ocultamos o produto, pódese ver en cada envase porque si o produto é de calidade debe mostrarse». E dan fe de que o é; traballando só con alimentos locais e de quilómetro cero, fan, coas súas navallas, ou crema de polbo, pero sobre todo coas sardiñas, auténticas marabillas.

Unha posta de longo gourmet sen precedentes 

Hai eventos en Pontevedra que son xa un clásico da cidade. E a feira de Etiqueta Negra comeza a afianzarse como unha cita incuestionable que atrae a profesionais, amateurs e inquedos curiosos a partes iguais. É lóxico. Galicia cada vez aposta máis e con maior empuxe por produtos de altísima calidade en materia de alimentación. Os chefs realizan filigranas inigualables con estes alimentos e o consumidor final aprecia con criterio as bondades que o mercado lle ofrece. Ante esta tesitura, só queda botar man da axenda e apuntar dátaa clave na que foodies de todo tipo poderán gozar dos mellores expositores, coñecer as novas tendencias gastronómicas e aprender nos showcookings máis atractivos. Tomen nota: o evento terá lugar os próximos 9, 10 e 11 de novembro no recinto feiral da cidade do Lérez e aínda se poden apuntar. E agora, abramos boca cuns cantos spoilers e un dos cociñeiros máis punteiros do panorama culinario galego, Iván Domínguez —do restaurante Nado, na Coruña—, que por suposto, non se vai a perder a cita.

Tras o enorme éxito cultivado en edicións anteriores, o listón estaba altísimo. Pero o evento promete máis que nunca. Só dun paseo uno poderá atopar viños, licores, vermús, cervexas, castañas, queixos, patés carafio, embutidos, angulas, aceites ou legumes. Unha oda ao sentido do gusto que só é o preámbulo dunha feira que celebra a calidade do produto gourmet galego.

Unha despensa inigualable

Porque ademais, un centenar de cociñeiros da talla de Pepe Solla (Casa Solla), Iñaki Bretal (Eirado dá Leña), Daniel Guzmán e Julio Sotomayor (NOVA) mostrarán a todos os interesados o seu bo facer na cociña e o xeito na que converten en arte os produtos máis nobres da despensa das terras de Breogán. Nesa aventura o cociñeiro do moi reputado Nado repite. Veterano nestas lidees, segue confiando nesta feira porque asegura que a calidade do produto galego é inigualable, pero non só de produtos tradicionalmente tan valorados como un boi de mar, senón outros que adoitan estar na sombra como un ovo. «É que os de Galo Celta por exemplo, son un auténtico manxar cos que eu traballo a diario no restaurante. Ou a faba de Lourenzá ou un bo pan artesán», comenta o chef, que asegura que na súa definición de produto gourmet non ten por que entrar a variable prezo. «A calidade e o sabor é o que eu poño na mesa cando falo dun produto gourmet. E por suposto o xeito na que se alimenta un animal, por exemplo, ou como se traballa un produto».

Ás palabras do artífice de Nado poucos lle pon un pero. Pero os máis excépticos poden pasarse por algún dos talleres que terán lugar no marco desta cita e que, desde logo, demostran que todo tipo de produtos poden ser nobres como os que máis si se elaboran con respecto e os mellores ingredientes. A bloguera Lady Compostela, por exemplo, impartirá dous cursos sobre cociña creativa e saudable, un deles pensado para axudar aos presentes a espremer ao máximo o potencial dos legumes; Lili Wo, pola súa banda, estará ao cargo de dúas clases de cociña asiática na que se empregarán produtos galegos —os asistentes aprenderán a facer futomakis e as populares gyozas—. Pero aínda hai máis, porque o mestre panadeiro Dani Pampín, do obrador Amásame Bakery Lab, fará o propio cun taller sobre masa nai e outro sobre técnicas para elaborar un pan desde cero.

E para aqueles que xa están metidos en fariña, pero neste caso no sector da alimentación, terán no Punto de Encontro Profesional, a plataforma de negocio perfecta para coñecer quen está detrás de distribuidores, tendas gourmet ou restaurantes.

Votación
4 votos
Comentarios

¿Onde nace a cesta da compra máis selecta?