No Día Mundial da Paella Lourdes Ribanadeira, directora de mercadotecnia da empresa Choví, reivindica o valor engadido que salsas como o alioli achéganlle a paellas e fideuás

Redacción

O alioli non é só para o verán. Unha salsa que está asociada ao arroz a banda (ou á fideua) demóstranos, ano tras ano, as súas infinitas posibilidades. Hoxe falamos con Lourdes Ribanedeira, directora de Mercadotecnia de Choví , empresa valenciana famosa pola súa alioli e o seu morteiro, pero que está en plena expansión económica e de produtos nos seus últimos anos. Faino desde dous rinconcitos de Valencia, Benifaió, unha poboación de 12.000 habitantes onde ten a fábrica, e desde Massalavés, máis pequeniña aínda, con 1600 habitantes. É aí onde ten a planta de loxística e desde onde exporta o seu produto polo mundo.

- O ano 2015 pechouse cun incremento de facturación do 12%, 2016 un 15%, 2017 11% e 2018 6%, franca melloría sin duda pero. Como se está pechando o 2019?

- Nos últimos anos, a pesar da complexidade do sector, tivemos unha tendencia extraordinaria crecendo cada ano a dous díxitos nun mercado como o das salsas que é un mercado maduro. O ano 2019 é o ano da nosa consolidación e aínda que creceremos en menor medida e excedemos a facturación dos 41 MM€, melloramos notablemente a nosa marxe de contribución, que era o noso principal obxectivo este ano. 

- Entón, o slogan que teñen de «Inconformistas do sabor» non é unha minoría? Tanta xente consome Allioli en España?

- «Inconformistas do sabor» non é sólo un Slogan, é un posicionamento que nace do noso ADN, dos nosos 70 anos de historia e do noso xeito de ser. Desde o inicio, a familia Choví foi inconformista e na innovación atopou a súa mellor baza para diferenciarse e atopar o seu oco no mercado. 

O noso produto estrela é o Allioli co que temos un 75% do mercado e unha penetración moi alta en fogares de zonas como Levante, Baleares, Andalucía e Cataluña. O noso reto é conquistar outros mercados onde por costumes culinarios o allioli non é un referente de consumo. A nosa estratexia pasa por dar a coñecer o produto, que o proben, que descubran como acentúa o sabor dos seus pratos. Tamén debemos educar nos seus usos porque as nosas salsas non sólo son para acompañar pratos tamén son moi útiles como ingredientes de todo tipo de receitas. 

”O alioli é unha salsa que queda ben con todo”

- Fálenos en local: A que prato típico galego botaríanlle a vosa salsa? Avísolle, isto é como a paella e Valencia…

- O Allioli é unha salsa polifacética. É dicir, queda ben con todo. Acentúa o sabor de todos os pratos dando máis sabor, é unha alternativa para gozar máis dos teus pratos preferidos. Pódese usar como acompañamento para a tortilla de patacas, mentres esperas o prato forte untado en pan ou se lle engades mel convértese unha salsa irresistible para os snacks. É tan versátil que serve ata para freir como substituto do aceite. Probalo cunha pechuga á prancha. Sorprenderavos. 

- E como responden as voces que din que as vosas salsas engordan, sobre todo aos nenos?

- Se che tomas un bote enteiro de salsa poida que engorde pero a nosa recomendación e o que se fai é unha pequena cantidade para acompañar os teus pratos preferidos. Por iso na nosa gama de salsa para nenos Choví Kids no envase hai un medidor de ración que che indica que ración é a óptima. 

“A nova xeración ten os mesmos valores que o seu fundador”

- Hai pouco faleceu o fundador da súa empresa, Don Vicente Choví A nova xeración vén pegando forte?

-A nova xeración ten os mesmos valores que o seu fundador, téñenos moi interiorizados e apostan de xeito claro pola innovación, a RSC e a publicidade para dar a coñecer a súa marca e produtos. 

- E a terceira? Debe de estar a chegar…

- Se claro, temos unha boa canteira. De momento estanse formando e preparando para o seu futuro.  Actualmente estase actualizando o protocolo familiar para incluír á terceira xeración. 

A súa aposta pola RSC é clara pero sempre pedimos máis  Que accións levan a cabo? Teñen previsto mellorar neste campo?

- A RSC están na empresa desde os seus inicios pero este ano e o 2020 cobrará vital importancia estando no centro da nosa estratexia. A idea é manter a nosa aposta por ofrecer produtos de calidade que contribúan a unha nutrición saudable, respectando o medioambiente, ás persoas e á sociedade para contribuír a crear un mundo mellor. Por exemplo: 

  • O compromiso coas persoas: foméntanse a práctica deportiva, impártense cursos sobre hábitos saudables, mindfulness e redución da inquedanza… E é que unha frase (que teño moi interiorizada) do noso fundador, Don Vicente Choví, así o testemuña: «Primeiro, as persoas». A continuación, o noso compromiso coa sociedade, onde loitamos pola exclusión social e como afecta o benestar das familias. Asinamos acordos con Novaterra e Aldeas infantís para axudarlles
  • O noso compromiso coa reciclaxe vai desde o pet reciclable que usamos nos nosos envases, as bocas anchas para abrir e apurar ao máximo o produto e o uso nos nosos produtos de ovos de galiña libres de gaiola, que usamos na produción do alioli e a ajonesa, unha maionesa con toque de allo, entre outros
  • Para rematar, o noso firme compromiso coa nutrición saudable. E niso somos pioneiros na creación da nosa gama de salsas dirixidas aos nenos: Choví kids. Ketchup Kids ten unha redución do azucre do 75 % e a nosa MayoKids, un 4 2% menos de graxa que a maionesa clásica ¡conservando o sabor! Ademais, estamos adheridos ao Código Paos, que loita contra a obesidade infantil.

 - Nun sector como as salsas Pódese innovar?

- Claro que se pode innovar, a pesar de ser un sector maduro. No 2015 detectamos que non había unha oferta de salsas infantís cando os nenos son os que máis ketchup consumen. Por iso creamos Choví Kids da man de licenzas de Disney. Adherímonos ao código Paos, como che comentei antes, e lanzamos ao mercado Ketchup Kids con ese 75 % menos de azucres e Maio Kids cun 42 % menos de graxa e ambos sen conservantes. 

- En mercadotecnia non está todo inventado pero Pode existir algo disruptivo?

- Claro que se, non todo está inventado. O noso foco para facer comunicación de xeito diferente está na canle en liña, que nos brinda múltiples posibilidades para comunicarnos co consumidor e é aquí onde debemos diferenciarnos. 

 TAMÉN EN SABE BEN