Estes alimentos son os culpables das túas malas dixestións

É habitual, sobre todo no verán, que nos dedicamos máis que nunca ao pracer para comer. A sensación de pesadez de estómago pode ser causada por produtos que non contemplarías eliminar da túa dieta. Contámosche cales son os produtos que che poden xogar unha mala pasada


A primeira na fronte. O que non queremos escoitar en plenas vacacións, e que tanto nos atormenta cando temos diante un prato, ao parecer é o culpable, en boa medida, desas pesadísimas dixestións que dan ao traste coa mellor das sobremesas. «Para evitar estar inchados o primeiro que hai que facer é reducir a cantidade de comida». Como sempre, ser prudentes co que nos levamos á boca é fundamental, tamén neste aspecto, como explica a especialista en nutrición, Fátima Branco. E non é cuestión menor, porque no verán é habitual deixarse levar pola holgazanería, o descontrol e o pasotismo para dar paso a enchentas repletas de salsas e aditivos varios. Pero á hora de coidar o noso estómago non sempre son os inimigos que todos recoñeceriamos a primeira vista (cítricos á mañanciña, churrasco con chimichurri ou verduras como o repolo) os inimigos a bater nesta loita. Segue lendo e descobre que, seguindo sinxelas directrices, estar lixeiro como unha pluma despois de comer é moi fácil. E sen recorrer aos clásicos antiácidos.

Unha vez temos claro que é básico pechar o pico a tempo para evitar que o sistema dixestivo teña que realizar un sobreesforzo, hai que eliminar da dieta, ou reducir na medida na que nos preocupe (ademais da nosa saúde) noso delicado estómago, a bollería, os fritos e todos os produtos grasientos. Ou, polo menos, se non fomos consecuentes e non puidemos evitar tirar de fritanga nun chiringuito ou en casa duns amigos, renunciar á sobremesa para darlle unha tregua ao ardor de estómago.

Pero isto non é todo si uno quere pasar unha xornada digna e sen sobresaltos. Ollo aqueles que cren que están a cumprir relixiosamente cunha dieta variada e saudable. Porque si, efectivamente, poida que estean seguindo os canons que marca a vida healthy, pero talvez o seu estómago non pense o mesmo. A leituga está no punto de mira. «Este produto tan estival provoca sensación de hinchazón a moita xente, igual que o brócoli, que tamén é moi san pero a moitas persoas séntalles mal», advirte Branco. Para unha ensalada saudable, mellor optar por utilizar abundante tomate e deixar ao carón o que parecía un aliado verde.

¿Que pasa cos lácteos?

En canto aos lácteos hai moitísima controversia e confusión causada polo auxe de intolerancias varias, que se mesturan con problemas estomacais doutro tipo. Segundo explica esta experta, só ás persoas con intolerancia deberían sentarlles mal. «De feito, o iogur é beneficioso para casos de pesadez estomacal por tratarse dun probiótico». Tanto o iogur como o kéfir, tan de moda estes últimos anos, axudan a preservar a saúde da flora intestinal e fortalecen o sistema inmune.

Suma e segue. Porque na nosa dieta aínda hai máis alimentos que poden estar a nos causar dispepsia (o termo médico para definir unha indigestión). O peixe azul forma parte desta lista negra por tratarse dun produto graso. O bacallau, o abadexo ou a robaliza permitirannos seguir mellor co día que o salmón, as sardiñas ou o peixe espada. Por suposto, por extensión, ocorre o mesma coas carnes vermellas, máis prejudiciales tamén a estes efectos que o pito ou o pavo.

A xema do ovo cocido

O que talvez non imaxinabamos, e revela Branco, é que os ovos cocidos son un caramelo envelenado. «Isto é debido a que a xema se coagula e, xa que logo, concéntrase máis graxa que en preparados como unha tortilla francesa ou un revolto». Agora que somos conscientes podemos emendalo, porque en certa medida está na nosa man. E non está mal traído isto de en certa medida, pois esta especialista cre que parte destes tediosos malestares, do mesmo xeito que o aumento de persoas que sofren intolerancias alimentarias, están moi vinculados a unha diminución na calidade dos produtos con respecto a hai uns anos; de aí a importancia de consumir comida real e de pór o foco, sempre, na etiquetaxe dos alimentos cos que imos cociñar.

Pero, aínda que xa é bastante, non todo é atender ao estómago. Estar en boa forma física e dar longos paseos axuda notablemente a mellorar a sensación de hinchazón. Unha vez máis, vida sa é sinónimo de coidarse por dentro e por fóra. E si acompañamos estes coidados cunha infusión despois de comer estaremos a cumprir a machada coas pautas recomendadas para coidar as nosas dixestións. ¿O consello da nutricionista? Optar por unha infusión de jengibre ou poleo menta. «As bebidas carbonatadas, como unha tónica ou a auga con gas, tamén axudan nestes casos».

Consellos prácticos

  • Especias en lugar de copiosas salsas

Os amantes dos sabores fortes poden empezar a combinar especias en detrimento de as salsas.

  • Os ovos, mellor en revoltos ou en tortilla

Nos ovos cocidos a xema se coagula e concéntrase a graxa. Hai máis posibilidades de sufrir coa dixestión.

  • Infusión de jengibre para rematar

O consello de Fátima Branco para rematar unha comida copiosa é preparar unha infusión de jengibre e, se non nos gusta, un poleo menta.

Estas ensaladas engordan máis que unha hamburguesa dobre con queixo

Laura G. do Val

Non che flageles agora pero toma nota. As ensaladas de cadeas de comida rápida levan tantos aditivos e produtos ultraprocesados que, segundo unha análise, finalmente acumulan máis calorías que un Big Mac

O lavado de imaxe que numerosas compañías de comida rápida (McDonald's, Burger King, KFC) aventuráronse a facer cando a febre healthy entrou nas nosas vidas moitos o acolleron de bo grado, vendo nos pratos verdes unhas alternativas saudables dignas de ter en conta cando o amigo de quenda empéñase en facer parada obrigada para incharse a carbohidratos. Con todo, a diferenza, a efectos calóricos, entre a maioría destas ensaladas e unha hamburguesa dobre con queixo é nimio. Tanto, de feito, que en ocasións ata chegan a engordar máis.

Seguir lendo

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
27 votos
Comentarios

Estes alimentos son os culpables das túas malas dixestións