Portugal abordou o veleiro de Carlos Cadeira cargado con 4.666 quilos de cocaína amparándose en tratados internacionais

GALICIA

Velero abordado por la Policía Judiciaria y la Armada de Portugal con dos gallegos, un peruano y 4.666 kilos de cocaína a bordo.
Veleiro abordado pola Policía Judiciaria e a Armada de Portugal con dous galegos, un peruano e 4.666 quilos de cocaína a bordo. Policia Nacional

Na segunda vista do xuízo contra o arousán e os outros dous procesados, outro arousán e un cidadán de Perú, a Policía Judiciaria lusa explicou que o seu veleiro se considerou un barco pirata por lucir nome falso e bandeira doutro país

01 oct 2022 . Actualizado ás 05:00 h.

Os arousáns Carlos Cadeira e Xavier Fontán e o peruano Jorge Humberto Guerrero compareceron en Lisboa durante a segunda vista do xuízo polos 4.666 quilos de cocaína comisados a bordo do veleiro G-Siro. Integraban a tripulación que en outubro do 2021 estaba naquel barco cando foron abordados pola Armada de Portugal e a Policía Judiciaria lusa.

A maiores, declararon como testemuñas o resto de funcionarios deste corpo policial e do Centro de Análise e Operacións Marítimas en materia de Narcotráfico (Maoc) que participaron no operativo marítimo e na posterior investigación.

Os relatos expostos revelan que a abordaxe se amparou en tratados internacional das Nacións Unidas para frear o narcotráfico transoceánico. Os investigadores expuxeron o funcionamento destes acordos a medida que respondían as preguntas das defensas.

O veleiro, de nome real G-Siro, lucía unha placa falsa cun nome dos Países Baixos, igual que a bandeira, que tampouco cadraba coa documentación do veleiro. Isto, proseguiron os funcionarios, outorga -segundo o artigo 110 do dereito de mar da Nacións Unidas- a posibilidade de abordar un barco ao considerarse pirata, tanto se navega en augas territoriais como internacionais. No caso do veleiro G-Siro, atopábase a unhas 210 millas da costa, cando o límite para acceder a augas internacionais fíxase a 200.

Os investigadores engadiron que o procedemento só outorga á Armada, neste caso de Portugal, o dereito de abordaxe. Xa o acceso dos axentes da Policía Judiciaria baséase noutra normativa de Nacións Unidas; concretamente no artigo 17.9, que posibilita acordos entre países para frear o tráfico de estupefacientes.

É por iso, explicaron as testemuñas, que unha vez que a Armada estaba a bordo do veleiro e constatouse a presenza de numerosos fardos e a presenza de dous cidadáns españois, contactouse coas autoridades españolas para solicitar autorización para o acceso dun axente policial para iniciar o rexistro. España, engadiron as testemuñas, deu luz verde ao acceso dun inspector da policía para corroborar a ilegalidade do achado a bordo e, posteriormente, trasladar o veleiro a un porto luso para realizar o rexistro do barco máis detallado.

A defensa de Carlos Cadeira insistiu, igual que durante a primeira vista do xuízo, na súa petición de anular o xuízo para celebrarse en España. Principalmente pola posición do barco no momento da abordaxe, dixeron, máis preto de España que de Portugal. Tamén inflúe o feito de que Cadeira e Guerrero estivesen fuxidos naquel momento por outro alixo de cocaína de 3.200 quilos de cocaína comisado no 2020 na ría de Arousa e que será xulgado nos próximos meses na Audiencia Provincial de Pontevedra. Pero esta solicitude xa foi rexeitada, durante a instrución, por instancias xudiciais superiores de Portugal. A maiores, a defensa de Cadeira solicitou que sexa outro tribunal diferente ao actual o que axuice aos tres acusados. Alegou desconfianza sobre a imparcialidade dos tres xuíces que integran o tribunal.

De xulgarse en España, e de saír culpables os tres procesados, as penas de cárcere serían menores ao implicar maior castigo a lexislación lusa.