Os transportistas pechan filas contra as peaxes e din que xa pagan 19.000 millóns ao ano para estradas

Carlos Punzón
c. punzón VIGO / LA VOZ

GALICIA

ALBERTO LÓPEZ

Argumentan que achegan esa cantidade a través de impostos a o combustibles, IVE, matriculación ou circulación

16 novs 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

Os transportistas galegos rexeitan tallantemente a imposición de peaxes nas autovías do país e advirten que o cobro dunha taxa por circular será un duro golpe para a industria e as empresas galegas e unha «carga que se deixará en herdanza ás seguintes xeracións». A Federación Galega de Transportes de Mercancías teme que ao final se acabe impondo unha taxa alta, que segundo os seus indicios podería chegar a 9 céntimos por quilómetro para vehículos lixeiros e 19 para pesados, o que representaría un custo de 120 euros entre A Coruña e Vigo con Madrid. «O sector do transporte xa paga 19.000 millóns de euros ao ano a través dos impostos aos combustibles, IVE, matriculación ou circulación, entre outras cousas para mantemento da rede viaria, cando para tal fin non fai falta nin o 10 % desa cantidade», sinala o presidente de Fegatramer, Ramón Alonso.

«Gastan máis do que recadan, por iso agora queren cobrar por utilizar unhas estradas que na súa maioría contan con máis de 30 anos de antigüidade que xa están pagas, amortizadas e antes mesmo mellor mantidas que agora», engade Alonso, que ve na posibilidade do cobro por uso unha fórmula que «castigará» especialmente aos galegos pola distancia que deben de percorrer para colocar a súa mercancía nos principais mercados. «É que non só é levar o leite a Madrid, por exemplo. É ir ás granxas, trasladar o leite ás plantas envasadoras, aos almacéns de distribución despois, uns movementos que haberá que pagar tamén e que encarecerán a nosa produción deixando de facela competitiva», engade o presidente da federación do transporte.

O sector rexeita a implantación da viñeta, como cota temporal que permitiría usar as vías libres de peaxe; as autoestradas que aínda o manteñan, como a AP-9, non entrarían nese sistema. «Négome a pagar máis, isto é un saco sen fondo», asevera Alonso.