A ministra de Transportes expón a tarificación das autovías como sistema de equilibrio territorial

Carlos Punzón
C. Punzón VIGO

GALICIA

Chema Moya

Raquel Sánchez considera as bonificacións como as da AP-9 como unha compensación ante a gratuidade lograda noutras autoestradas da mesma xeración

11 novs 2021 . Actualizado ás 18:38 h.

A ministra de Transportes, Raquel Sánchez, estima que o modelo de tarificación polo uso das autovías que prepara o Goberno será máis obxectivo e equilibrador entre os diferentes territorios do país que o actual sistema de peaxes , xa que non existe nunhas comunidades, eliminouse nos últimos catro anos noutras, pero existe nunha gran extensión e contía nunha terceira parte do Estado, como ocorre en Galicia, que é a autonomía con maior cantidade de quilómetros de pagamento e máis anos de concesión das súas autoestradas. «Tiñamos un sistema que se baseaba, ata agora, principalmente en as peaxes que xerou desequilibrios territoriais. Optamos por un cambio no modelo, na estratexia, que partiu da liberación das autoestradas de peaxes e habemos implementado outras medidas, como é a redución do 30 % nas peaxes das autoestradas que reverteron no Estado e bonificacións en autoestradas nas que aínda duran e mantéñense no tempo», dixo a ministra hoxe nun acto de Fórum Nova Economía.

Raquel Sánchez volveu defender a necesidade de «abrir o debate, continuar con el, sobre o sistema do pagamento por uso nas vías de alta capacidade», porque sinalou que España ten unha das mellores redes viarias de Europa, pero unha vez que se converteron en gratuítas catro das principais autoestradas do país e asumido o ministerio a xestión doutras nove crebadas «temos que ser responsables e abordar un debate leal, transparente e rigoroso que nos ten que levar a que a proposta que se adopte sexa froito do consenso con partidos políticos, axentes económicos, o sector do transporte e as administracións para que que nos permita asegurar o mantemento e conservación da rede viaria», volveu insistir. Para a responsable de Transportes non expor unha solución nese sentido «sería absolutamente irresponsable», aseverou, para engadir que a reflexión que reclama debe ter como obxectivo propiciar unha maior sustentabilidade ambiental da estrada, intensificar a súa seguridade viaria e permitir unha equidad territorial máis efectiva que co actual sistema de autoestradas de peaxe. 

Sánchez insistiu tamén en que «non se vai impor nada», en clara alusión á esixencia do sector do transporte de participar nunha discusión sobre a tarificación das autovías. «Antes de falar de peaxes hai que definir o modelo desde a transparencia, o rigor e a seriedade». Concluíu a súa intervención indicando que a recadación que se obteña co modelo de tarificación que se adopte, ademais de ser destinada á conservación e mantemento da rede viaria, tamén se utilizará para a súa modernización dixitalizando o tráfico para coñecer as súas necesidades e regulalo, e instalando puntos de recarga eléctrica tamén. 

«Temos a obrigación de protexer o medioambiente e debemos aproveitar a rede de infraestruturas como vantaxe, garantindo a súa utilización optima logrando unha mobilidade máis sostible», obxectivos que engadiu a ministra pasan, entre outras fórmulas,  por fomentar o ferrocarril, que dixo absorberá nos orzamentos do ano que vén máis de 6.700 millóns de euros para o impulso da rede convencional e as proximidades «para facer posible a transferencia do transporte de mercancías da estrada ao ferrocarril. É unha obrigación porque nos xogamos a saúde do planeta», advertiu.