A Xunta, sobre as peaxes en as autovías: «Condenarán a Galicia e favorecerán a Cataluña e Euskadi»

Carlos Punzón
C. Punzón VIGO

GALICIA

ÓSCAR CELA

A conselleira Ethel Vázquez oponse a calquera sistema que basee os seus prezos nos quilómetros percorridos

08 novs 2021 . Actualizado ás 19:58 h.

O Goberno galego reitera a súa oposición frontal á instauración do cobro de peaxes en función das distancias percorridas nas autovías ata agora gratuítas, ao entender que prexudicará de xeito notable ás comunidades periféricas do Estado pola súa distancia dos principais mercados nacionais e europeos. «O pago por uso que o Goberno de España quere impoñer de xeito unilateral, cunha tarifa de céntimos por quilómetro, condenaría a Galicia pola situación periférica na que estamos no mercado europeo, e beneficiaría substancialmente a Cataluña e Euskadi nese mercado», manifestou hoxe a conselleira de Infraestruturas da Xunta, Ethel Vázquez.

A alto cargo da Administración autonómica advirte que unha «medida de tanto calado» debe de ser «abordada con seriedade e cunha proposta concreta» ante as conferencias sectoriais que o Executivo convoca periodicamente coas administracións autonómicas, dixo Vázquez, que ademais criticou que as comunidades están a ser chamadas a devandito foro para tratar temas de menor transcendencia, apuntou, como acordar as «axudas á renovación das flotas de vehículos de transporte, que a día de hoxe non lle importa a ninguén». A conselleira de Infraestruturas esixiu ao Goberno que informe ao Congreso, ao Senado e ás autonomías en lugar de emitir mensaxes desde o ministerio respecto diso, misivas que a Xunta considera que non son máis que «globos sonda» para calibrar o rexeitamento ou aceptación que o cobro de peaxes nas autovías tería na sociedade. 

O Goberno central está ultimando unha proposta para establecer nas estradas de alta capacidade unha tarifa que grave o seu uso e comprometeuse a acordar devandito plan no Congreso, coas comunidades autónomas e o sector do transporte. A secretaria de Estado de Transportes, Isabel Pardo de Vera , asegurou a semana pasada na Coruña que á hora de definir a tarificación das autovías teríase en conta o carácter periférico das comunidades máis afastadas dos mercados para rebaixar a contía dos devanditos peaxes. O Executivo de Pedro Sánchez comprometeuse coa Unión Europea a cobrar peaxes nas autovías como moi tarde no 2024, aínda que, como adiantou La Voz de Galicia en agosto, o Ministerio de Transportes baralla implantar en primeira instancia unha cota temporal (por semanas, meses ou ano) coñecida en Europa como viñeta, para despois adoptar dúas ou tres anos máis tarde un sistema dixital e automático que cargue cobros en función da distancia percorrida, método que xa se probou nunha autoestrada catalá. Os gobernos autonómicos de Cataluña e País Vasco son os máis proclives a asumir a viñeta, tamén nas súas propias estradas e autoestradas,gran parte delas asumidas por transferencia da Administración central e que lles consome boa cantidade de recursos no seu mantemento.