levan máis de 367.000 euros en 39 estafas en Galicia simulando ser empregados do banco das vítimas

La Voz

GALICIA

CEDIDA

Manipulaban o número de teléfono que aparecía en pantalla para parecer o da entidade e facíanse cos datos da banca electrónica

03 ago 2021 . Actualizado ás 18:13 h.

A Unidade Orgánica de Policía Xudicial da Garda Civil da Coruña detectou nos últimos meses unha campaña de estafa bancaria a través de técnicas de phishing que afecta a usuarios de distintas entidades en Galicia, dos que os delincuentes obteñen os seus datos de banca electrónica para logo levar importantes cantidades. Contabilizáronse 39 casos en toda a comunidade, e en total os estafadores obtiveron de forma fraudulenta 367.564 euros.

Segundo a investigación que está a levar a cabo a Benemérita, clientes de diferentes entidades bancarias en Galicia recibiron nas súas móbiles mensaxes sms nos que os delincuentes se facían pasar por empregados do banco. Neles, alertaban de supostos usos fraudulentos dos cartóns ou contas dos estafados. As mensaxes achegaban ligazóns para acceder á aplicación de banca electrónica e rexeitar ou anular as operacións non autorizadas que supostamente se detectaron, nun método de estafa coñecido como smshing. Ao entrar nesas ligazóns, que simulaban o portal electrónico da entidade bancaria correspondente, os usuarios facilitaron, de xeito inconsciente, os seus datos de acceso, que logo foron utilizados polos estafadores.

Pero ademais, as vítimas tamén recibiron chamadas telefónicas que se identificaron novamente como empregados dos seus bancos. «Esas chamadas non levantaron sospeitas, xa que o número que aparecía na pantalla do teléfono era o de atención ao cliente da súa entidade, manipulado polos estafadores», explican fontes da Garda Civil, que indican que esta operativa fraudulenta se coñece co nome de vishing .

Nesas chamadas, os supostos empregados pedían ao cliente unhas claves que recibira no seu teléfono a través de sms, para así proceder a cancelar os presuntos cobros indebidos. Unha vez facilitados eses datos, o estafador conseguía os datos suficientes para operar libremente coa banca electrónica da vítima e realizar á súa antojos as operacións coas que subtraían o diñeiro.

Ante métodos de engano tan perfeccionados como estes, a Garda Civil lembra a importancia crecente de manter precaucións como desconfiar de mensaxes recibidas desde a entidade bancaria fose das canles habituais e de que, por alarmantes ou urxentes que sexan os avisos, o cliente faga as comprobacións precisas co seu banco a través dos mecanismos habituais.