A Administración galega revisa a súa imaxe corporativa e crea unha tipografía propia, a Xunta Sans

Mónica Pérez Vilar
mónica p. vilar REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

A la izquierda, el antiguo logo de la Xunta. A la derecha, el nuevo, con la tipografía Xunta Sans
Á esquerda, o antigo logo da Xunta. Á dereita, o novo, coa tipografía Xunta Sans

Búscase unha identidade máis moderna e sinxela, que sexa facilmente recoñecible pola cidadanía, e unificar criterios para todas as entidades que dependen do sector público autonómico

03 ago 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

Unha imaxe renovada, máis dinámica e sinxela. Iso busca a Xunta coa actualización e adaptación da súa identidade corporativa, segundo recóllese no decreto publicado onte no Diario Oficial de Galicia, polo que se aproba precisamente o novo manual de identidade corporativa da Administración galega.

Ese traballo de redeseño correu a cargo do estudo Costa, da Coruña. O reto non foi pequeno, pois os traballos previos detectaron un serio problema. Da Administración autonómica galega se han ir desgajando case cen marcas, algunhas das cales funcionan de modo tan independente que á cidadanía lle custa identificalas cun organismo da Xunta. «O 061 é cento por cento da Xunta, igual que o Igape ou a GAIN (Axencia Galega de Innovación), pero ao velos non todo o mundo os identifica como servizos da propia Administración. Algunhas marcas hanse independizado tanto que ata parecen competir entre si. Había un certo problema de recoñecemento da propia marca Xunta», explica David Silvosa, socio director de Costa. Por iso, o eixo do seu traballo foi deseñar unha solución gráfica que permita organizar ese maremágnum  e logre que os cidadáns recoñezan á primeira ollada cando están ante un organismo ou servizo da Administración autonómica.

Nese labor, o escudo de Galicia transformouse no principal aliado. «É o identificador mínimo da Xunta, o elemento básico co que traballar, que sempre debe estar presente, salvo no caso de marcas moi concretas que poderán traballar co seu propio símbolo», explica Silvosa.

Así, o escudo xunto coa denominación Xunta de Galicia seguirá sendo o logotipo insignia da Administración galega. Iso si, a versión principal abandonará as dúas cores (azul e negro) para levar ambos os elementos en azul corporativo, unha cor que ademais se redefiniu e unificado. «viña utilizando un ciano puro moi brillante, agora adaptámolo para que haxa un bo contraste e sexa máis lexible».

Aínda que o gran cambio será o tipo de letra, que non afectará só ao logo. E é que a Xunta empezou a utilizar unha tipografía corporativa propia, deseñada para eles polo estudo NM Type, no que participa a recoñecida deseñadora galega María Ramos. Bautizada como Xunta Sans, a fonte é pública, accesible e aberta, para que calquera cidadán poida usala. «Isto encabeza unha tendencia actual que cada vez dá máis importancia á tipografía como mecanismo de identidade das corporacións e institucións», destaca Silvosa.

La nueva tipografía diseñada para la Xunta por NM Type
A nova tipografía deseñada para a Xunta por NM Type

As novas normas de imaxe rexerán para cuestións tan diversas como a papelería oficial, a sinalización de edificios, a rotulación de vehículos ou a publicidade institucional. Pero ademais, aplicarase tamén ao material audiovisual, os portais web ou as redes sociais. De feito, onte as conta de Twitter de organismos como Meteogalicia, o Igape ou a Amtega xa cambiaran a súa foto de perfil polo esquema do escudo de Galicia que utiliza o logo da Xunta. Incluso o DOG se estruturará a partir de agora de acordo á nova identidade corporativa.

Adeus aos acrónimos

As novas regras afectarán tamén á nomenclatura das axencias, institutos e outras entidades dependentes da Xunta. «Eliminaranse os acrónimos e utilizaranse os nomes completos», indica Silvosa. Ademais de evitar que esas siglas se convertan en marcas propias (como sucede xa co Sergas, acrónimo do Servizo Galego de Saúde), enténdese que o nome enteiro será máis descritivo da función de cada ente. Ademais, esa nomenclatura deberá tender a incluír sempre a palabra Galicia, ou ben galego ou galega, para vinculala directamente á Administración pública autonómica.

En canto ás imaxes gráficas dos distintos organismos, terán que seguir un deseño coherente co manual de identidade corporativa, que as faga identificables como parte do sector público galego, con uso preferente do escudo, un separador, e a nova tipografía Xunta Sans. «Trátase de que ao velas, aínda que sexa de lonxe, a forma que xeran esas imaxes gráficas lembren inmediatamente á Xunta, quedando claro que forman parte dela, porque a fórmula se asentase no imaxinario colectivo», explican desde Costa.