O empresariado reclama a coordinación dos aeroportos galegos

Carlos Punzón
C. Punzón VIGO

GALICIA

ANXO MANSO

Tras os fracasos dos tímidos intentos en 11 anos por ordenar o mapa de destinos, o Círculo de Empresarios de Galicia avoga por un entendemento entre terminais ante a chegada do AVE

06 jul 2021 . Actualizado ás 12:46 h.

Os fracasos dos tímidos intentos que se realizaron para coordinar as rutas e destinos dos tres aeroportos de Galicia non fan desistir ao empresariado da súa crenza de que a rede aérea da comunidade debe de organizarse se non quere perder tráficos pola chegada do AVE ou as futuras limitacións ás que se poden ver suxeitos os voos de curto radio. 

O Círculo de Empresarios de Galicia fíxose eco da notable competencia na que se sumiron as tres terminais na actual fase de desescalada tras superarse gran parte das restricións á mobilidade pola crise sanitaria, cunha dura pelexa por unha vintena de rutas entre Lavacolla, Peinador e Alvedro. A análise da organización empresarial incide en que os aeroportos da Coruña e Vigo manteñen tras o máis duro da pandemia un perfil maioritario de viaxes de negocios, o que lles permitiu rexistrar un descenso de usuarios menos acusado que o resto de terminais, mentres que Lavacolla se empezou a reactivar a partir de maio coa pasaxe turística.

O Círculo avoga por aplicar «unha certa especialización a cada un dos aeroportos de Galicia para optimizar a vantaxe competitiva que implica dispor destas infraestruturas, máxime nunha comunidade periférica como é a nosa». Subliña como perentoria a obrigación de coordinación entre os aeroportos da Coruña e Santiago pola súa proximidade, «respectando os perfís dos viaxeiros» que presenta cada terminal. E devandito acento pono na provincia coruñesa ao apuntar ao debate aberto en varios países de Europa sobre a conveniencia de suprimir os voos domésticos que poidan realizarse en menos de dúas horas e media en tren. 

Engade a organización empresarial pola creación dunha terminal de carga competitiva para sectores tan estratéxicos na economía galega como a pesca e a automoción, «que sorprendentemente ven obrigados a utilizar os aeroportos de Vitoria e Zaragoza», sinala o Círculo de Empresarios de Galicia, que lamenta a eliminación hai anos do posto de inspección fronteiriza portuaria, o que xunto á burocracia, apuntan, provoca parte do desvío de descargas aos peiraos de Leixoes para o seu posterior traslado a Vigo por estrada en camións.