As rebaixas da AP-9, pendentes de catro departamentos de Facenda

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

GALICIA

Fernando Villar | efe

Comprometidas para xullo, xa as verificou a avogacía do Estado

30 jun 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

As rebaixas e descontos nas peaxes da AP-9, a gran vía de comunicación de Galicia, prometidos para xullo están agora pendentes do Ministerio de Facenda. Catro departamentos do organismo que dirixe María Jesús Montero teñen amais das súas mesas o texto do real decreto e os cálculos do gasto que deberá asumir o Ministerio de Transportes a favor da concesionaria da autoestrada Ferrol-Tui por impórtelos que deixen de abonar os usuarios do viario.

Fuentes do Goberno sinalan en concreto que o texto que oficializará os descontos agarda polo informe positivo da secretaría de Estado de Facenda. Tamén deberá contar co visto e prace da delegación ministerial encargada de supervisar que devandito desembolso non leva a incumprir o teito de gasto público. A intervención xeral deberá comprobar ademais que hai partidas orzamentarias activadas para apoiar as bonificacións. E con todos os ditames a favor, o Ministerio de Facenda deberá aprobar o gasto, que para este ano se fixou nos orzamentos xerais do Estado en 54,9 millóns de euros. Pero a intención é que as rebaixas duren ata o fin da concesión.

Desde o Ministerio de Transportes incídese en que devanditos trámites escapan da súa propia actuación, aínda que engaden que tratan de conseguir de Facenda «a máxima axilización», facendo ver mesmo que se trata dun compromiso persoal do ministro José Luis Ábalos, que formulou no seu último cume con Feijoo.

Como adiantou o luns en Vigo o secretario xeral de Infraestruturas, Sergio Vázquez, o real decreto conta en Transportes coa aprobación dos estamentos polos que pasou o texto. A Avogacía do Estado non atopou impedimento algún, a pesar da non conformidade de Audasa —a concesionaria— coa fórmula de reconto do tráfico. Fuentes do Goberno manifestan que tamén emitiu un ditame favorable aos descontos como están formulados o Consello de Obras Públicas do ministerio, órgano colexiado superior de carácter técnico e consultivo. O mesmo fixo o Consello Asesor, integrado por expertos independentes no ámbito das infraestruturas e o transporte, que achegaron ademais os criterios para restar da factura anual en favor da concesionaria os tráficos inducidos que gañe a AP-9 a partir de agora pola atracción de usuarios que xeren as rebaixas das peaxes.

Iso si, tras as aprobacións do Ministerio de Transportes e as que deben dar os departamentos de Facenda, aínda faltarían o do Consello de Estado e o da comisión delegada do Goberno para asuntos económicos, ademais do Consello de Ministros, todo apunta que será difícil que se logre ao longo de xullo.

Portugal baixa desde mañá un 50 % as peaxes nas súas autovías grazas á oposición

Unha proposta do principal partido da oposición en Portugal, o conservador PSD, servirá para que co apoio das formacións da esquerda excepto o Partido Socialista do Goberno, baixen á metade as peaxes das autovías do país veciño. Amplamente contestadas pola cidadanía, empresariado e instancias políticas locais desde que os peaxes automáticos se empezaron a implantar no 2010, baixan desde mañá un 50 %, que chega a un 75 % para os vehículos non contaminantes.

Esta será a terceira rebaixa que Portugal aplica ás tarifas das súas autovías, todas eles durante os gobernos presididos polo socialista Antonio Costa. Primeiro reducíronse no 2016 nun 15 % na maioría das autovías do país, aínda que entón quedou fóra das rebaixas a A-28, a máis próxima á fronteira de Tui e que desemboca no Porto.

Devandito desconto quedou curto para a maioría das plataformas que defenden a volta á gratuidade no uso das autovías, ao considerar que grava os movementos dos traballadores nas proximidades das cidades e vilas medias, ou afecta o turismo en zonas como o Algarve. O pasado xaneiro as peaxes se minoraron outro 25 % para os usuarios frecuentes, os que as utilizan máis de oito veces ao mes, consideración que na AP-9 terana os que sumen máis de 20. Os camións lograron entón nas autovías lusas descontos de entre o 35 e 55 por cen.

Os descontos

os do goberno

Á espera. Rebaixa do 100 % na viaxe de volta feita antes de 24 horas. Un 20 % adicional aos que fagan máis de 20 viaxes ao mes. Outro 50 % entre Vigo e Tui. Gratis en Redondela. Un 20 % aos transportes pesados.

os xa existentes

De Audasa e o Goberno. Un 25 % nas viaxes de volta no día (do concesionario). Un 75 % na volta no día no eixo Vigo-Pontevedra. Gratis todos os percorridos entre Vigo e O Morrazo e entre A Coruña e A Barcala.