Os transportistas esixen un desconto mínimo do 55 % nas tarifas da AP-9

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / A VOZVIGO / LA VOZ

GALICIA

Camiones circulando por la autopista
Camións circulando pola autoestrada m. moralejo

O secretario de Infraestruturas mantén xullo como o mes de inicio da rebaixa

05 jun 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

O sector do transporte galego mantén o seu temor a quedar fóra dos descontos e bonificacións que o Goberno central ultima para a AP-9. Os representantes empresariais do colectivo aseguran descoñecer como e canto poderán beneficiarse das devanditas rebaixas. O Ministerio de Transportes só manifestou publicamente a súa intención de que os descontos aos profesionais da estrada sexan equivalentes ao seu peso no tráfico da autoestrada galega (supoñen menos do 10 %).

O Clúster dá Función Loxística de Galicia deu un paso á fronte estudando a situación do transporte respecto da AP-9, definindo o baremo mínimo que entenden debe aplicarse aos descontos dos camións para que estes sexan tratados en pé de igualdade ao resto de usuarios, téñase en conta que non contan con rutas alternativas viables e evítese aumentar a presenza de tráfico pesado nas estradas convencionais e con el un maior risco de sinistralidade.

O clúster considera que se xustificarían bonificacións do 100% no prezo das peaxes para o transporte, non podendo estar en ningún caso por baixo do 55 %», advirten, ao estimar que o uso da AP-9 encarece un 50 % os custos dun desprazamento de carga xeral. Rexeitan a maiores que aos camións lles condicionen os descontos a ter que facer a viaxe de volta pola mesma AP-9, dado que adoitan aproveitar os retornos para portes en percorridos diversos.

14 millóns ao ano

Segundo os seus cálculos, para cubrir ese desconto de algo máis da metade no prezo das peaxes, o ministerio tería que pagar a Audasa 13,7 millóns de euros ao ano; 18,7 millóns se a rebaixa chegase ao 75 %, e 24,9 millóns se se concedese para os transportes pesados a gratuidade total. O Ministerio de Transportes prevé gastar nas bonificacións 54,9 millóns ao ano, ademais doutros 9 millóns para eliminar a peaxe de Redondela e pagar a peaxe en sombra de Rande e A Barcala.

O clúster da loxística estima que as tarifas da AP-9 minguan a competitividade de Galicia, comunidade que advirten non ten unha alternativa posible no transporte ferroviario, o que fai que as operacións xeradas na comunidade supoñan o 7,4 % das que se rexistran en España, a pesar de ter só o 5,7 % da súa poboación.

A dispersión poboacional xoga tamén a favor do camión, incidindo ambos os aspectos en «tráficos elevados e elevados ingresos» para Audasa. O clúster analizou os volumes de tráfico de todos os tramos da AP-9 e os das estradas próximas, concluíndo que son maiores en todos os casos na autoestrada salvo entre Vigo e O Porriño, onde os dous viarios discorren en paralelo. Se toda a viaxe entre as dúas maiores cidades galegas fixésese por estradas convencionais, o tempo de viaxe aumentaría un 89 %, calculan, polo que estiman que a concesionaria se beneficia dun tráfico inducido sacando un alto partido económico diso, sendo ademais a única autoestrada de España sen desconto algún aos transportistas, afirman.

Descontos en xullo

Nunha visita realizada onte a Ferrol, o secretario xeral de Infraestruturas , o galego Sergio Vázquez, reiterou que o departamento de Ábalos traballa coa idea de activar os descontos na AP-9 o mes que vén. «É un real decreto de bonificacións complexo, o máis ambicioso da historia deste país», advertiu. «É moi delicado pola súa carga económica», engadiu para referirse á carga que suporá para os orzamentos do Estado ata o fin da concesión no ano 2048. «Queremos facelo canto antes, pero facelo ben, pero mantemos a estimación de xullo e estamos a traballar para obter ese obxectivo», resolveu tras advertir a Xunta que se acaba o prazo dado.