As vantaxes dos novos límites de velocidade: Menos ruído, menos contaminación e similares velocidades medias

Mónica Pérez Vilar
monica p. vilar REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Límite pintado en la calle Pena Trevinca de Ourense
Límite pintado na rúa Pena Trevinca de Ourense Miguel Villar

Máis aló de aumentar a seguridade viaria, os expertos en mobilidade destacan que o 30 por hora nas cidades terá varias repercusións positivas

11 may 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

Son conscientes de que os novos límites serán recibidos con reticencias por moitos condutores, pero os expertos en mobilidade teñen claro que as proles da medida gañan aos contras. «Suporá vantaxes en termos de seguridade, de accesibilidade, de mobilidade e ata de saúde», resume Gael Sánchez, director técnico do gabinete de estudos territoriais avanzados Terravanza

A mellora da convivencia con outros sistemas de mobilidade, como ir a pé ou en bicicleta é un dos puntos fortes. Circular será máis seguro para peóns e ciclistas, pero ademais «menores velocidades implican menos espazos necesarios para o tráfico» destaca Javier Vázquez, responsable do departamento de mobilidade e transformación urbana da empresa de enxeñería Eptisa. Isto permitirá reorganizar o espazo público, mellorando as áreas destinadas a camiñar ou circular en bicicleta, así como as zonas humanizadas para goce da cidadanía.

Ao mesmo tempo, a limitación de velocidade pode favorecer un transvasamento cara a outras formas de mobilidade máis sostibles, ao desincentivar o uso do vehículo particular. «Se o coche particular perde a vantaxe que tiña, a da inmediatez, e se equipara máis en tempos a camiñar ou ao transporte público, pode producirse un reequilibrio, e que máis xente opte por prescindir do coche» reflexiona Sánchez.

De todos os xeitos, ambos os expertos destacan que as velocidades medias non se verán demasiado afectadas. Apuntan que co límite en 50 quilómetros por hora, a media en cidade viña sendo de 18-22 quilómetros por hora, debido a que non se trata dun tráfico fluído, como na estrada, senón marcado por continuas paradas. Coa baixada do límite a 30, estímase que a velocidade media pasa a 16-20 quilómetros por hora. «O que se gana é que hai menos aceleróns e frenazos, circúlase en velocidades máis uniformes», indica Gael Sánchez. Isto redunda en menos ruído e menos contaminación, outra das vantaxes que tanto el como Vázquez atribúen ás novas limitacións.

Iso si, Javier Vázquez advirte que para que se cumpran os novos límites non abondan os sinais. A medida debe ir acompañada dunha transformación acorde dos espazos urbanos «incluíndo elementos que calmen o tráfico e disuadan das altas velocidades».