Os camioneiros galegos non terán que pagar máis peaxes disuasorios en Guipúzcoa

Carlos Punzón
C. Punzón VIGO

GALICIA

Manuel Bruque

O Tribunal Supremo suspende o cobro aos transportes pesados na nacional N-1 e na autovía A-15 vascas

03 mares 2021 . Actualizado ás 19:06 h.

Os camioneiros galegos e todos os demais transportistas se aforrarán a partir de agora as peaxes que a Deputación Foral de Guipúzcoa establecera á entrada e saída da provincia para disuadir o paso dos vehículos pesados en tránsito polo seu territorio e obter fondos dos que transitaban por ela. O Tribunal Supremo deu a coñecer hoxe a súa decisión de non estimar o recurso de casación interposto polo organismo provincial vasco co que trataba de manter as peaxes implantadas desde o 2016 na autovía A-15, a coñecida como autovía de Leizarán que conclúe en San Sebastián, e a N-I, que remata na fronteira de Irún. 

O alto tribunal declara nula a norma foral que apoiaba o cobro de peaxes só a camións en determinados tramos de ambas as vías, o que representa o final dos devanditos cobros. A sentenza sinala que as peaxes «gravan en maior medida os tramos de saída e de entrada ao citado territorio (Guipúzcoa), así como aos vehículos pesados de máis de 12 toneladas e incorre nunha discriminación indirecta por razón da orixe ou destino da operación de transporte, prohibida polo artigo 7.3 da directiva comunitaria de 1999 relativa á aplicación de gravames aos vehículos pesados de transporte de mercancías pola utilización de determinadas infraestruturas». 

A Federación Nacional de Asociacións de Transporte de España (Fenadismer), unha das organizacións profesionais do sector que máis se opuxeron á implantación das peaxes selectivas guipuscoanos, argumentou na súa loita legal que os camioneiros xa contribúen suficientemente ao mantemento das estradas cos case 800 millóns de euros que calculan pagan vía impostos en Guipúzcoa ao encher alí combustible. Engade a federación que dita cantidade é un 400 % superior ao consumido noutras provincias españolas con similar flota de camións, diferenza que atribúen a «a súa privilexiada posición xeográfica», ingresos que multiplican por dez o que a Deputación Foral destina a mantemento das súas estradas. 

Fenadismer advirte a todos os transportistas que esta sentenza abre a porta a reclamar as peaxes pagas, polo menos desde o 2018, ano no que o Tribunal Superior de Xustiza do País Vasco ditou a sentenza agora resolta no seu recurso e que declara ilegal o cobro de peaxes a camións en ambas as vías.