Ábalos certifica o final das obras do AVE e que estará en servizo no 2021

Pablo González
Pablo González REDACCIÓN

GALICIA

VÍTOR MEJUTO

A Xunta insiste en crear unha comisión mixta co Ministerio de Transportes para supervisar o proxecto e a fase de probas

21 dic 2020 . Actualizado ás 20:58 h.

No medio do campo de batalla que lles ocupou ultimamente, as obras do AVE , o Ministerio de Transportes e a Xunta escenificaron unha certa distensión, ao coincidir, con matices, en que a obra máis agardada en Galicia desde o 2002 está na súa fase final. Baixo unha choiva fina, coa néboa dos montes de Cerdedelo (Laza, Ourense) moi preto da ampla comitiva, o ministro José Luis Ábalos asistiu á proba de carga sobre o viaduto de Teixeiras, unha das obras máis impresionantes do tramo de 117 quilómetros entre Pedralba (Zamora) e Ourense, e que se construíu en tempo marca despois de estar anos paralizado. A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, formou parte das autoridades invitadas, e aproveitou o acto para volver reclamar unha comisión mixta de seguimento do proxecto que xa no seu momento rexeitou o ministerio. «É evidente que houbo de todo neste proxecto, pero agora temos que celebrar que estamos na súa fase final», recalcou Ábalos.

Prueba de carga en el viaducto de Teixeiras
Proba de carga no viaduto de Teixeiras VÍTOR MEJUTO

Esta proba de carga, realizada cunha locomotora á que estaban enganchados uns vagóns cargados con máis de 750 toneladas de balasto, é o punto de partida para o resto de ensaios que se van levar a cabo antes da posta en servizo, que o ministro situou nunha data indeterminada do 2021, contradicindo o vaticinio do presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo, que cuestionou esa data en base a un informe técnico elaborado pola Xunta hai algo máis dun ano. A presidenta do ADIF, Isabel Díaz Pardo, tampouco se atreveu a dar unha data concreta de posta en servizo, a pesar de que desde o administrador ferroviario falouse primeiro de xuño do ano próximo e, despois, do segundo semestre. «Nunha fase de probas pode haber incidencias», aclarou a enxeñeira galega tras a intervención do ministro. «Sería unha ousadía dar unha data», engadiu, aínda que creen que as probas durarán menos que no tramo recentemente inaugurado Zamora-Pedralba.

A situación actual das obras é a seguinte: concluíuse a plataforma e a electrificación nos 101 quilómetros entre Pedralba e Taboadela, e desde onte as instalacións xa están energizadas para permitir o paso dos trens auscultadores eléctricos. A energización, sin duda, reflexa que só quedan remates nas obras, como o terceiro fío de conexión en Taboadela, as instalacións de protección civil e os elementos para electrificar o tramo de vía única entre esta poboación e Ourense. Todos eles son traballos que non interfiren nas probas que comezarán nos próximos días. As instalacións de seguridade, sinalización e telecomunicacións tamén están rematadas.

No entanto, na súa intervención, Ethel Vázquez lembrou o «atraso» co que se inaugurou o tramo Zamora-Pedralba e que o compromiso asumido polo Goberno de Sánchez era acabar as obras hai un ano. «Equivócase quen vexa unha trincheira na nosa posición. Que Goberno seriamos se aceptásemos con indiferenza os cambios nos calendarios», dixo, á vez que ofreceu lealdade ao ministerio. O ministro non foi tan concreto ao referirse aos enfrontamentos coa Xunta, á vez que os seus colaboradores insistían en que o acto xa estaba preparado e non era unha resposta ás dúbidas de Feijoo sobre a posta en servizo do 2021. «A marcha dos traballos e as previsións dos técnicos non nos inducen a cambiar este prazo», asegurou o ministro. «A mellor forma de aceptarnos é levar a cabo unha tarefa común. Iso fai que superemos moitas diferenzas», engadiu.

Corredor atlántico

O Goberno aprobará no Consello de Ministros de hoxe a licitación das instalacións de sinalización e comunicacións no tramo Monforte-Lugo por case 36 millóns de euros e, a semana seguinte, a súa electrificación por máis de 17 millóns. O tramo entre Monforte e Ourense forma parte do corredor atlántico de mercancías, ao que se incorporará Galicia oficialmente o ano que vén, confirmou. «Xa se están redactando os proxectos para poder optar aos fondos europeos unha vez apróbense as convocatorias no primeiro semestre do próximo ano», explicou o ministro. O secretario xeral de Infraestruturas, o galego Sergio Vázquez Torrón, confirmou que o estudo informativo da estación de Ourense aprobarase esta semana.

El ministro José Luis Ábalos, durante las pruebas de carga
O ministro José Luis Ábalos, durante as probas de carga VÍTOR MEJUTO

O ministro José Luis Ábalos confirmou que a partir do ano que vén «seguirán as obras necesarias para completar a dobre vía en todo o trazado da liña», dixo en alusión á variante de Ourense, que debe rematar co pescozo de botella no tramo de vía única que vai desde Taboadela a Ourense e que se compartirá cos trens convencionais. Ábalos anunciou que xa está aprobado o primeiro dos proxectos e pronto se aprobará o segundo ata Seixalbo. O ano que vén poderían empezar as obras.