As universidades teñen liberdade para decidir se rematan o curso en liña

Tamara Montero
Tamara Montero SANTIAGO / LA VOZ

GALICIA

xoan a. adoitar

Universidades de Andalucía, Navarra, Cataluña e Cantabria xa renunciaron á presencialidad. A conselleira de Educación propuxo aprazar os exames, igual que se fixo coa selectividade

02 abr 2020 . Actualizado ás 18:13 h.

A Autónoma de Barcelona anunciábao hai uns días: non se renovarían as clases presenciais e empezaba a deseñar mecanismos de avaliación virtual. Confirmábase así unha opción que a Conferencia de Reitores puña sobre a mesa o pasado luns: as probabilidades de non poder retomar a actividade presencial eran altas e había que coordinarse e empezar a pensar en fórmulas de avaliación a distancia. A Conferencia Xeral de Política Universitaria mostrou este xoves as diferentes posturas en canto ao peche do curso universitario e o ministro pediu estar preparados para as eventualidades que poidan xurdir. Non se descarta unha renuncia total á presencialidad nin a posibilidade de buscar fórmulas semipresenciales, aínda que o País Vasco mostrou o seu rexeitamento a renunciar á docencia presencial. O día 15 haberá unha nova reunión para avanzar na coordinación do peche do curso. 

En Galicia esa posibilidade non se abordou aínda, segundo confirman desde a Administración autonómica. De momento, o curso continúa. Pero non moito máis, porque os prazos universitarios son moito máis apurados que os doutros niveis de ensino. O período de exames arrinca a mediados de maio, e ante a evolución dunha pandemia que é imprevisible, é complicado saber se se poderá ou non volver ás aulas. Neste sentido, e durante a reunion telemática, a conselleira de Educación Carmen Pomar, propuxo pospor a celebración dos exames, igual que se fixo coa selectividade, que quedou aprazada ata xullo. Mentres tanto, a Consellería de Educación está en permanente contacto coas universidades para ofrecer docencia a distancia de calidade mentres non se regrese á presencialidad.

 

Desde o peche das instalacións, as tres universidades de Galicia mostraron a súa disposición a ser flexibles e irse adaptando en función das circunstancias. Desde o primeiro momento, implantáronse medidas de teledocencia, que permitiron na Universidade da Coruña, por pór un exemplo, que cada día se produzan unhas 1.500 videoconferencias e deuse formación a máis de 8.000 membros da comunidade universitaria no uso das tecnoloxías de teletrabajo. Nese camiño de adaptación ás circunstancias estase traballando no conxunto do sistema español, no que xa se deseñan mecanismos para manter a actividade de xeito virtual e tamén de avaliación. Cada universidade ten a autonomía para establecer a vixencia das modalidades e as datas de aplicación en función de como evolucione a crise sanitaria.

As medidas deben ser consultadas aos membros da comunidade universitaria e comunicadas co tempo suficiente para que poidan prepararse para a avaliación final e haberá que ter en conta as condicións propias de cada estudante para adaptarse á modalidade pola que opte a universidade. 

Claro que non só de clases confórmanse os plans de estudo universitarios. As prácticas tamén están afectadas pola pandemia, e haberán de adaptarse ás posibilidades de realización. Mesmo se poden deixar para o seguinte cursos realizarse durante o verán. Sobre a mesa estaba esta semana a posibilidade de dar as prácticas por realizadas cando xa se superou o 50 % e completar os créditos restantes con seminarios e actividades complementarias. A conselleira Pomar recalcou durante a reunión o papel fundamental que teñen as axencias de calidade e lembrou que deben de escoitar antes de tomar ningunha decisión dentro do marco de colaboración institucional. 

Precisamente, durante a celebración do encontro, a Xunta reclamou unha maior participación das comunidades autónomas nas decisións que afectan o desenvolvemento académico na universidade. Segundo destacou a propia consellería, á petición hanse sumado outros representantes autonómicos tras coñecerse que o ministerio mantivo encontro con outros organismos sen informar a comunidades «como entidades competentes en materia universitaria».