A Garda Civil sospeita que hai talleres clandestinos que trucan os tacógrafos

José Manuel Pan
José Manuel Pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Dos agentes de la Guardia Civil de Tráfico de Galicia inspeccionando un camión este miércoles
Dous axentes da Garda Civil de Tráfico de Galicia inspeccionando un camión este mércores

Os investigadores teñen claro que os novos rexistradores dixitais só poden ser manipulados por especialistas

27 feb 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

O camioneiro interceptado nas últimas horas preto de Betanzos co tacógrafo trucado utilizaba un potente imán para anular o sensor de movemento do tacógrafo que rexistra a actividade do camión. Ese sistema era o método máis habitual nos casos de manipulación do rexistrador que se detectaban nos controis da Garda Civil de Tráfico . Pero a obrigación de que os tacógrafos sexan dixitais, vixente desde o 2006, levou á aparición de novas formas de manipulación, que requiren dunha maior complexidade e de maiores coñecementos de electrónica, que só poden ser efectuadas en talleres clandestinos que dispoñan dunha infraestrutura adecuada para executar a fraude.

A Garda Civil ten claro que ese tipo de manipulación ten que facerse nunhas instalacións adecuadas e por mecánicos que coñezan ben o tipo de tacógrafo. O sarxento Manuel Lorenzo explica que un dos sistemas que máis detectan nas súas inspeccións é o da instalación dun circuíto electrónico que altera o sistema.

Cun mando a distancia

«Externamente non se aprecia ningunha manipulación, polo que en caso de sospeita temos que facer distintas verificacións para descubrir a fraude». É a única forma de descubrir se un tacógrafo foi trucado con ese complexo sistema, que o condutor activa cun mando a distancia que se disimula na cabina do camión con dispositivos similares que non levantan sospeitas.

O obxectivo dos sistemas piratas de última xeración é o mesmo que o do tradicional imán, é dicir, a anulación dos sinais que transmiten información ao tacógrafo dixital. Cada vez que o condutor pulsa o mando a distancia, o rexistrador indica que o camión está parado e que, xa que logo, o seu condutor está realizando as horas de descanso obrigatorias.

Horas ao volante sen descanso

Pero a realidade é moi distinta, porque o vehículo está en movemento e o camioneiro consumindo horas ao volante sen ningún control. A trucaxe tamén desactiva outros sistemas do camión, como é o caso do limitador de velocidade, co que pode superar os 90 quilómetros por hora establecidos para os camións sen que ese exceso quede rexistrado.

Con estas manipulacións prodúcese unha clara competencia desleal, sinala o sarxento. O seu compañeiro de patrulla, Héctor Teixeira, engade que a alteración dos tacógrafos é tamén un grave problema de seguridade viaria «porque se producen excesos nas horas de condución e os camioneiros non cumpren cos tempos de descanso».

Perseguible como delito

A manipulación de tacógrafos ten unha importante sanción económica, de 4.000 euros, que é tramitada pola Xunta. Pero desde o pasado xaneiro, a trucaxe é tamén un delito. Así o considerou o Tribunal Supremo, que fixou criterio cunha sentenza na que condenou a un camioneiro a seis meses de cárcere por trucar o rexistrador cun imán. O Supremo sentenciou que se trata dun delito de falsidade en documento oficial.