A AP-9 crece tres veces menos que a media das autoestradas españolas

GALICIA

xoan a. adoitar

As cinco subidas de peaxes en catro meses entre 2018 e 2019 frearon o seu tráfico

06 feb 2020 . Actualizado ás 20:14 h.

Só hai tres autoestradas da rede do estatal do Ministerio de Transportes que teñan crecido menos no último ano que a AP-9 galegas. As dúas subidas extraordinarias das súas tarifas en outubro do 2018 e as outras tres que experimentaron o 1 de xaneiro seguinte frearon o crecemento da infraestrutura explotada por Audasa, que experimentou no 2019 un incremento de tráfico tres veces menor que a media das autoestradas estatais.

Segundo os propios datos do Ministerio de Transportes, a AP-9 creceu unicamente un 1,54 % respecto ao exercicio precedente, cando máis ou menos a rede estatal de pagamento fíxoo nun 4,6.

A concesión galega sitúase no posto 23 de España en aumento de usuarios, a máis de 22 puntos porcentuais da evolución positiva acadada na radial 5 de Madrid. Dita autoestrada forma parte do grupo das nove concesións crebadas das que se fixo cargo directamente a Administración central a través da empresa pública Seittsa, nas que o ministerio aplicou unha rebaixa media do 30 % no prezo das súas peaxes e fixo gratuíto o seu uso durante as noites. Con iso disparouse a utilización dos devanditos viarias crebados, que ocupan os sete primeiros postos en volume de crecemento das 27 concesións da rede do Estado.

A AP-9 obtén no 2019 o peor resultado dos últimos cinco exercicios, tras as citadas subidas extraordinarias nas súas tarifas e unha crecente competencia do tren no eixo A Coruña-Vigo. A media ponderada de todos os seus tramos reflicte unha utilización diaria de 24.405 coches, cifra aínda por baixo da marca acadada antes da crise, cando Audasa pechou o 2017 cunha media de 27.029 vehículos. En principio, as subidas extraordinarias na autoestrada galega prolongaranse ao longo deste ano e nos 17 seguintes a razón dun 1 % a maiores cada 1 de xaneiro, máis a evolución que marque o IPC anual. O Goberno central comprometeuse co BNG a frear esa escalada no seu pacto de investidura, asumindo o Estado devandito desembolso polas obras de ampliación da autoestrada en Rande e en Santiago, pero de momento nin o PSOE nin o Executivo hyan concretado como nin cando levará a cabo esa medida, así como a de facer gratuíto o uso do viario para todos os usuarios (particulares e profesionais) que fagan as viaxes de ida e volta no día. 

A intensidade de acadada o ano pasado é a sétima histórica da AP-9, que iso si, conseguiu frear no 2013 a perda de usuarios que viña acumulando entón nos cinco anos anteriores.

Do tráfico da AP-9 só o 8,40 % corresponde a vehículos pesados, rexistrando unicamente catorce camións e autobuses máis ao día respecto ao ano anterior, sumando agora 2.051. Outras dezaseis autoestradas estatais contan cunha clientela do sector do transporte maior que o da AP-9, viaria no que os profesionais da estrada critican estar á marxe de calquera tipo de desconto que si teñen o resto de usuarios.

 Autoestrada Crecemento en 2019
 1. R-5 Madrid-Navalcarnero 23,76
 2. AP-41 Madrid-Toledo 23,33
 3. R-2 Madrid-Guadalaxara 19,51
 4. AP-7 Cartaxena-Vera  15,62
 5. AP-36 Ocaña-A Roda 14,28
 6. R-4 Madrid-Ocaña 13,91
 7. R-3 Madrid-Arganda 12,94
 8. AP-7 Tarragona-Valencia 11,28
 9. AP-4 Cádiz-Sevilla 9,17
 10.AP-71 Leóns-Astorga  8,73
 11.AP-7 Circunvalacións Alacante 7,45
 12.AP-2 Zaragoza-Meditarráneo 5,31
 13.AP-46 Málaga-As Pedrizas 4,67
 14.M-12 Eixos Aeroporto Barajas  4,11
 15.AP-6 Villalba-Adanero 3,87
 16.AP-61 Ávila-Villacastín 3,37
 17.AP-53 Santiago-Alto Santo Domingo 3,07
 18.AP-7 Málaga-Guadiaro  2,53
 19.AP-7 Barcelona-Tarragona 2,42
 20.AP-7 Valencias-Alacante  2,13
 21.AP-7 Alacante-Cartaxena 2,03 
 22.AP-7 Montmeló-O Papiol 1,70
 23.AP-9 Ferrol-Tui 1,54
 24.AP-7 Montmeló-A Junquera 1,07
 25.AP-66 Leóns-Campomanes 0,62
 Media estatal 4,6