As cinco subidas de peaxes en catro meses entre 2018 e 2019 frearon o seu tráfico
06 feb 2020 . Actualizado ás 20:14 h.Só hai tres autoestradas da rede do estatal do Ministerio de Transportes que teñan crecido menos no último ano que a AP-9 galegas. As dúas subidas extraordinarias das súas tarifas en outubro do 2018 e as outras tres que experimentaron o 1 de xaneiro seguinte frearon o crecemento da infraestrutura explotada por Audasa, que experimentou no 2019 un incremento de tráfico tres veces menor que a media das autoestradas estatais.
Segundo os propios datos do Ministerio de Transportes, a AP-9 creceu unicamente un 1,54 % respecto ao exercicio precedente, cando máis ou menos a rede estatal de pagamento fíxoo nun 4,6.
A concesión galega sitúase no posto 23 de España en aumento de usuarios, a máis de 22 puntos porcentuais da evolución positiva acadada na radial 5 de Madrid. Dita autoestrada forma parte do grupo das nove concesións crebadas das que se fixo cargo directamente a Administración central a través da empresa pública Seittsa, nas que o ministerio aplicou unha rebaixa media do 30 % no prezo das súas peaxes e fixo gratuíto o seu uso durante as noites. Con iso disparouse a utilización dos devanditos viarias crebados, que ocupan os sete primeiros postos en volume de crecemento das 27 concesións da rede do Estado.
A AP-9 obtén no 2019 o peor resultado dos últimos cinco exercicios, tras as citadas subidas extraordinarias nas súas tarifas e unha crecente competencia do tren no eixo A Coruña-Vigo. A media ponderada de todos os seus tramos reflicte unha utilización diaria de 24.405 coches, cifra aínda por baixo da marca acadada antes da crise, cando Audasa pechou o 2017 cunha media de 27.029 vehículos. En principio, as subidas extraordinarias na autoestrada galega prolongaranse ao longo deste ano e nos 17 seguintes a razón dun 1 % a maiores cada 1 de xaneiro, máis a evolución que marque o IPC anual. O Goberno central comprometeuse co BNG a frear esa escalada no seu pacto de investidura, asumindo o Estado devandito desembolso polas obras de ampliación da autoestrada en Rande e en Santiago, pero de momento nin o PSOE nin o Executivo hyan concretado como nin cando levará a cabo esa medida, así como a de facer gratuíto o uso do viario para todos os usuarios (particulares e profesionais) que fagan as viaxes de ida e volta no día.
A intensidade de acadada o ano pasado é a sétima histórica da AP-9, que iso si, conseguiu frear no 2013 a perda de usuarios que viña acumulando entón nos cinco anos anteriores.
Do tráfico da AP-9 só o 8,40 % corresponde a vehículos pesados, rexistrando unicamente catorce camións e autobuses máis ao día respecto ao ano anterior, sumando agora 2.051. Outras dezaseis autoestradas estatais contan cunha clientela do sector do transporte maior que o da AP-9, viaria no que os profesionais da estrada critican estar á marxe de calquera tipo de desconto que si teñen o resto de usuarios.
Autoestrada | Crecemento en 2019 |
1. R-5 Madrid-Navalcarnero | 23,76 |
2. AP-41 Madrid-Toledo | 23,33 |
3. R-2 Madrid-Guadalaxara | 19,51 |
4. AP-7 Cartaxena-Vera | 15,62 |
5. AP-36 Ocaña-A Roda | 14,28 |
6. R-4 Madrid-Ocaña | 13,91 |
7. R-3 Madrid-Arganda | 12,94 |
8. AP-7 Tarragona-Valencia | 11,28 |
9. AP-4 Cádiz-Sevilla | 9,17 |
10.AP-71 Leóns-Astorga | 8,73 |
11.AP-7 Circunvalacións Alacante | 7,45 |
12.AP-2 Zaragoza-Meditarráneo | 5,31 |
13.AP-46 Málaga-As Pedrizas | 4,67 |
14.M-12 Eixos Aeroporto Barajas | 4,11 |
15.AP-6 Villalba-Adanero | 3,87 |
16.AP-61 Ávila-Villacastín | 3,37 |
17.AP-53 Santiago-Alto Santo Domingo | 3,07 |
18.AP-7 Málaga-Guadiaro | 2,53 |
19.AP-7 Barcelona-Tarragona | 2,42 |
20.AP-7 Valencias-Alacante | 2,13 |
21.AP-7 Alacante-Cartaxena | 2,03 |
22.AP-7 Montmeló-O Papiol | 1,70 |
23.AP-9 Ferrol-Tui | 1,54 |
24.AP-7 Montmeló-A Junquera | 1,07 |
25.AP-66 Leóns-Campomanes | 0,62 |
Media estatal. | 4,6 |