O coche que se estrelou na peaxe da AP-9 debería haber ir a 40 kms/h

José Manuel Pan
José Manuel Pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Accidente mortal en el peaje de la AP-9 en Guísamo, Bergondo
Accidente mortal na peaxe da AP-9 en Guísamo, Bergondo CESAR DELGADO

A Garda Civil apunta a un exceso de velocidade na aproximación do vehículo ás cabinas de pagamento

21 ene 2020 . Actualizado ás 16:57 h.

O coche que se estrelou contra unha cabina da peaxe da autoestrada AP-9 en Guísamo (Bergondo) circulaba a máis velocidade da permitida nese punto, que está limitada a 40 quilómetros por hora. Esa é a hipótese coa que traballan os investigadores da Garda Civil de Tráfico para buscarlle unha explicación ao accidente ocorrido a mañá do sábado no que morreu a pasaxeira do Renault Kadjar branco que chocou contra a protección da cabina e acabou envorcado no carril da peaxe, que a última hora da noite deste luns estaba a ser reparado por técnicos de Audasa .

No vídeo captado polas cámaras da autoestrada pódese ver o momento no que o coche entra na chaira de peaxe. Son as 11.29.38 horas do sábado, 18 de xaneiro. O condutor frea nese instante, a bastante distancia das cabinas, pero a luz do freo xa non volve activarse nos cinco segundos que transcorren desde que o Renault Kadjar entra en escena ata que choca coa cabina despois dun volantazo final que deixa sen control ao vehículo, un modelo SUV, que combina as características dun turismo coas dun todo terreo.

En cinco segundos o coche fixo dúas traxectorias sen frear, ata o volantazo fatal

Os investigadores están elaborando o atestado do sinistro para saber que ocorreu. Analizarán a traxectoria do coche e realizarán medicións co obxectivo de poder establecer a que velocidade circulaba inmediatamente antes da colisión, pero todo indica que superaba o límite de 40 quilómetros por hora. Están convencidos de que se o vehículo circulase a esa velocidade, o condutor, que deu negativo nas probas de alcol e drogas, podería ter reaccionado a tempo, manter o control do coche e evitar a colisión, explica Miguel Soldán, capitán do Subsector da Garda Civil de Tráfico da Coruña.

Neses cinco segundos fatais, o coche fai dúas traxectorias. Na primeira diríxese cara a unha das cabinas do sentido A Coruña, nas que hai un coche parado realizando o pagamento. De súpeto, xira á esquerda e enfila cara a un das telepeaxes de Santiago-Lugo-Arteixo, e é aí cando se produce o volantazo á dereita que leva ao Renault Kadjar a impactar contra a cabina, na que traballaba unha operaria de Audasa, que resultou ferida e que xa foi dada de alta.

A velocidade máxima nos últimos cen metros previos á peaxe está limitada a 40 quilómetros por hora, pero ata chegar a esa velocidade a limitación é progresiva para que os vehículos poidan reducir desde os 120 por hora permitidos na autoestrada aos 40 da peaxe. Esa redución empeza a 500 metros da peaxe, con sinais de 100 quilómetros por hora, ás que seguen sinais de 80, de 60, e as últimas, de 40, en toda a chaira próxima ás estacións de peaxe.

O ano pasado morreron seis persoas en catro sinistros nas autoestradas galegas

Ninguén debería morrer nunha autoestrada. Esta frase, dun experto en seguridade viaria, explícase coas medidas de seguridade coas que teñen que contar estas vías de altas prestacións, que deben estar preparadas para darlle unha segunda oportunidade aos condutores ante un erro ao volante e, polo tanto, dispor de polo menos dous carrís por sentido, beiravías, proteccións laterais e medianas físicas de separación entre os dous sentidos de circulación.

A pesar desas medidas de seguridade, nas autoestradas si hai mortes, aínda que moi poucas en comparación coas que se rexistran nas estradas convencionais (84 o ano pasado en Galicia). Nas autoestradas galegas houbo seis mortes no 2019. O sinistro máis grave produciuse en maio, cando un coche se estrelou contra o alicerce dunha ponte en Teis e morreron tres novos que viaxaban nos asentos traseiros.

Ningún deses graves accidentes produciuse nunha peaxe, como o ocorrido no de Guísamo. Si poden producirse colisións de carácter leve causadas por freadas ou xiros de última hora debidos ás dúbidas dos condutores na elección do carril de peaxe, pero ata o pasado sábado ningún deles con resultado de morte.

Este ano tamén houbo un accidente mortal na AP-9. Ocorreu hai pouco máis dunha semana en Pontevedra, onde perdeu a vida un peón.

Outros sinistros