«As bonificacións da AP-9 virán cos Orzamentos»

Cristina Barral Diéguez
CRISTINA BARRAL PONTEVEDRA / LA VOZ

GALICIA

Guillermo Meijón
Guillermo Meijón CAPOTILLO

O deputado socialista afirma que o Ministerio de Transportes está avaliando os custos definitivos dos descontos

18 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

O deputado Guillermo Meijón (Pontevedra, 1958) forma parte da dirección do Grupo Parlamento do PSOE no Congreso. Cre que o acordo que o seu partido asinou o 3 de xaneiro co BNG será bo para Galicia e pide tempo para deixar traballar.

-Enténdese que o acordo é bo para o PSOE e para o BNG. O será para Galicia?

-Teño claro que vai ser un gran acordo para Galicia e é ademais un acordo coherente coas políticas que xa se estaban iniciando no Goberno de Pedro Sánchez na lexislatura anterior. Trátase de consolidar eses acordos con feitos que se van cumprir nunha lexislatura que, esta vez si, parece que vai durar os anos que ten que durar.

-As infraestruturas básicas teñen moito peso. É a AP-9 a máis sensible para os galegos?

-Si, a AP-9 é a nosa rúa Maior. A situación das peaxes que estamos obrigados a abonar é dunha gran inxustiza con respecto ao que acontece na maior parte do Estado. Iso é produto sobre todo de políticas do PP, en especial a de ampliar a concesión ata o ano 2048.

-Fálase de aprobar o traspaso da AP-9 a Galicia este 2020. É realista tendo en conta o labirinto legal e administrativo?

-O PP vetara que se puidese debater no Congreso o proxecto de lei que se aprobou por unanimidade no Parlamento de Galicia. O PSOE e o Goberno de Pedro Sánchez levantou ese veto e ese proxecto de lei xa se poderá debater no Congreso. Non se puido facer na anterior lexislatura debido a que foi curta, pero realizarase durante o 2020. Unha vez que ese proxecto de lei apróbese, e así agardamos que suceda, do Congreso pasaría á Comisión Mixta de Transferencias, onde se articularía toda a letra pequena das condicións do traspaso para que Galicia puidese ter a transferencia total deste viario.

-Como se presenta ese traballo?

-Ese traballo empezará a funcionar este ano e segundo como se acorden as cousas poderíase finalizar. Hai que ver tamén que a Xunta de Galicia ten que pór a súa parte no proceso.

-A que parte refírese?

-Refírome ao conxunto do que alí se fale. Outra cousa distinta é o que figura nos acordos co BNG respecto das bonificacións da peaxe, que é outra cuestión que vai en paralelo.

-O acordo co BNG fixa bonificacións do 100 % da peaxe para usuarios recorrentes e a gratuidade de Vigo-Redondela...

-Estamos ante un acordo co BNG de lexislatura, vai durar catro anos. Neste momento no ministerio estase procedendo a unha avaliación definitiva dos custos que supoñen as bonificacións e unha vez pechada procederase a lanzar un calendario de aplicación. Ese calendario comezaríase a facer efectivo no 2020 unha vez aprobados os Orzamentos Xerais do Estado.

-Hai unha estimación do custo?

-Non. Existen unhas cifras globais, pero agora estanse estudando dunha forma rigorosa os custos exactos e distintos escenarios en función dos datos que achega Audasa, a concesionaria.

-O ferrocarril de proximidade está condenado a morrer polo AVE ?

-O ministro Ábalos foi moi claro. Dixo que esta lexislatura vai ser a do tren de proximidade con respecto ás políticas anteriores que primaban de forma case absoluta ao AVE . Por suposto, iso non afecta os prazos do AVE para Galicia.

-Cal é ese prazo para o AVE despois de tantas voltas?

-Cústame ata a min. No 2020 vai quedar finalizada a cuestión de obras e a partir de aí a Axencia de Seguridade procederá a avaliar as pistas para garantir que están perfectamente validadas para os 300 km/h.

-O Goberno fala de trasladar a planta de Ence para manter o emprego. É viable?

-Na época de Pérez Touriño a empresa estaba moi interesada en chegar a acordos co goberno da comunidade para un traslado en función de compensacións enerxéticas. Creo que hai que abrir unha mesa cos sectores implicados e ver se é posible realizar este traslado. Alégranos que agora máis compañeiros estean de acordo para buscar unha alternativa na comarca de Pontevedra próxima que permitise garantir os empregos. Sempre fomos favorables ao traslado e apostamos por esa mesa, independentemente de que agora a concesión dada por Rajoy á empresa por 60 anos está no xulgado e a ver que di o tribunal.

-Varias comarcas de Galicia están pendentes do Estatuto da Industria electrointensiva. Cando se vai aprobar?

-A ministra foi tallante en que o máis axiña posible se vai aprobar ese estatuto que, por certo, xa está elaborado e unicamente pendente do informe da CNMC, a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia. Superado ese traslado xa pasaría a un consello de ministros e ao BOE. A ministra vai ter unha reunión con todos os sectores e vai expor como está o tema. A implicación do Goberno foi absoluta para tratar de manter as empresas e os postos de traballo en Galicia e no resto de España.