O campo visual dun condutor que circula a 200 kms/h redúcese a só un 20 por cento

Carmela López
carmela lópez FERROL / LA VOZ

GALICIA

Así quedó un vehículo siniestrado el sábado en Cabanas tras circular a 218 km/h por la AP-9
Así quedou un vehículo sinistrado o sábado en Cabanas tras circular a 218 kms/h pola AP-9

Os radares galegos rexistraron vehículos a case 300 quilómetros por hora

16 ene 2020 . Actualizado ás 08:16 h.

Podía conducir con normalidade o home que o pasado sábado se encaixou con dous coches e saíuse da vía tras circular a 218 quilómetros por hora pola AP-9 en Cabanas? Dificilmente, xa que desde a Agrupación de Tráfico da Garda Civil de Galicia lémbrase que a velocidade excesiva diminúe considerablemente o campo visual, multiplicando o tempo de reacción e a distancia de freada.

Segundo a información recollida respecto diso, circulando a 80 quilómetros por hora prodúcese o denominado «efecto túnel», que consiste nunha perda da eficiencia visual sobre os laterais do 35 %, que pode chegar ao 75 ou mesmo ao 80 % se se aumenta a velocidade a 200 kms/h. Este feito inflúe na capacidade de reacción e, consecuentemente, no tempo e a distancia da freada, de forma que a esa velocidade o vehículo percorrería preto de 300 metros antes de deterse.

Desde Tráfico destácase, así mesmo, a fatiga como un factor que xorde na condución a velocidades altas, pola capacidade de atención que require, así como a posible aparición de agresividade, derivada da excitación do momento. Se a todo isto se suma a presenza do alcol, como no presente caso, o resultado é «un cóctel explosivo» que ten moitas posibilidades de acabar en sinistro mortal, aínda que no accidente do pasado sábado non houbo lesionados.

A Garda Civil insiste en que as présas non son boas aliadas na circulación rodada e menos cando hai alcol polo medio. O goteo de mortes na estrada é constante e o tempo que se aforra tampouco é significativo. De feito, desde Tráfico lembran que a diferenza entre circular a 100 ou a 120 quilómetros por hora ao longo dun tramo de 20 quilómetros só é de dous minutos.

As estradas galegas viron condutores rozando velocidades de 300 quilómetros por hora

Os irresponsables 218 quilómetros por hora acadados polo condutor do sinistro de Cabanas palidecen ante os 280 quilómetros por hora rexistrados no ano 2016 por un radar de tramo situado na AP-9 ao seu paso por Fene. Descoñécese quen foi o responsable de tamaña barbaridade, pero o cinemómetro en cuestión captou un vehículo circulando a esa velocidade media pouco antes das oito da mañá do 27 de agosto. Superaba en 190 kms/h os 90 quilómetros de velocidade máxima permitida, xa que o tramo consiste nun túnel.

Nese mesmo ano, outro radar da Autoestrada do Atlántico captou outro vehículo circulando a 251 quilómetros por hora nunha zona onde non se poden pasar os 120.

O mesmo límite debía ter respectado o motorista de 32 anos que fai apenas seis meses foi interceptado pola Garda Civil de Ourense tras circular a 216 quilómetros por hora pola autovía A-52, dentro do termo municipal de Carballeda de Avia. A imprudencia cometida a bordo dunha Honda CBR 600 supuxo para o condutor enfrontarse a xuízo por un delito contra a seguridade viaria que pode ser castigado con prisión de tres a seis meses.

El motorista, junto a los agentes de la Guardia Civil de Tráfico y de la GNR portuguesa que lo interceptaron en la A-52 durante un servicio conjunto
O motorista, xunto aos axentes da Garda Civil de Tráfico e da GNR portuguesa que o interceptaron na A-52 durante un servizo conxunto LUCÍA

Polas mesmas datas do ano pasado, a Garda Civil pediu a colaboración cidadá para localizar a un condutor que colgou vídeos nas redes sociais circulando a 201 quilómetros por hora en Ponteceso, en concreto nun tramo da AC-419 limitado a 80. O inconsciente foi identificado pouco despois como un mozo de 24 anos residente na Bugalleira (Ponteceso). Acabou condenado a 8 meses sen carné e ao pagamento de 480 euros de multa (a pena reduciuse nun terzo porque aceptou os feitos e chegou a un acordo coa Fiscalía). Ademais quedáronlle antecedentes penais.

Tamén grazas á publicación dun vídeo en redes sociais identificouse e levou ante a xustiza aos protagonistas dunha auténtica cafrada o pasado mes de agosto. A gravación mostraba a unha moza conducindo durante dous quilómetros e medio cun home semidesnudo sobre o capó, agarrado á zona dos limpaparabrisas. Sucedeu en Negreira. Os dous protagonistas, ambos de 21 anos, paseáronse primeiro por unha pista veciñal e logo por unha estrada convencional. Ela foi imputada por un delito de condución manifestamente temeraria con perigo para os demais usuarios da vía. El enfrontouse a unha sanción administrativa por un comportamento indebido nun vehículo a motor.

E mentres uns grávanse a si mesmos para presumir de supostas «fazañas» que non son tal, outros talvez preferisen o anonimato que lles furtou o ollo vixiante do Pegasus. Así, a cámara do helicóptero de Tráfico captou en febreiro do 2017 a un condutor que circulaba pola A-6 ao seu paso pola provincia de Lugo mentres simulaba tocar a batería con dous anacos de madeira a modo de baquetas. Así, distraído e coas mans fose do volante, conduciu durante máis dun minuto e ao longo de bastantes quilómetros. Por suposto, non se librou da correspondente sanción.