O rei Juan Carlos realizou a súa primeira visita á Costa da Morte, mentres en Arousa máis de 150 embarcacións prepáranse para recoller o fuel con espumaderas ideadas polos bateeiros

La Voz

A entrada das primeiras galletas de fuel en Aguiño e a presenza de manchas de gran densidade fronte á illa de Sálvora, unido á confirmación de que as Rías Baixas poderían estar ante o peor dos escenarios, mobilizaron a todos os produtores de Arousa. Unhas 150 planadoras e 15 barcos mexilloeiros sairán hoxe á entrada da ría para recoller o chapapote cunhas espumaderas xigantes ideadas polos propios bateeiros. Estes agudizaron o seu enxeño para facer fronte a estas verteduras, que, se manteñen a mesma dirección, arrasarán a área marisqueira e acuícola máis rica de Europa. De feito, o Instituto Hidrográfico portugués asegurou onte que o efecto do vento e as correntes provocarán o desprazamento das manchas cara ao sur. As previsións de movemento das autoridades lusas (que ata a data facilitaron información puntual e fiable sobre derrámelos) apuntan á ría de Pontevedra, en concreto a Bueu , e á bocana da de Vigo, incluídas as illas Cíes, como dúas das zonas con maior risco.

SIMON BALVIS

Se as verteduras manteñen a mesma dirección, arrasarán a área marisqueira e acuícola máis rica de Europa «A análise de todos os datos é moi preocupante para as Rías Baixas», asegurou onte Augusto Ezequiel, director do centro. «Se nada cambia, veranse afectadas de cheo», alertou. Aínda por riba, a previsión para hoxe do Instituto Superior Técnico de Portugal sitúa a mancha dentro da ría de Arousa. Ezequiel asegura que centos de manchas pequenas, que en conxunto suman uns 730 metros cúbicos de fuel (unhas 730 toneladas), están situadas entre a bocana da ría de Arousa e a de Pontevedra, e ameazan as Rías Baixas. A Consellería de Pesca sitúa o límite polo sur deste gran vertido fronte á illa de Ons, no norte da ría de Pontevedra, aínda que o estende polo norte case ata Corcubión. Portugal identifica leste derrame como outro distinto, dunhas 40 toneladas, e matiza que é o que xa está a azoutar zonas como Corrubedo.

Restos de fuel en Corrubedo
Restos de fuel en Corrubedo CARMELA QUEIJEIRO

«A análise de todos os datos é moi preocupante para as Rías Baixas»

Versión oficial

Pola súa banda, o vicepresidente primeiro do Goberno, Mariano Rajoy, asegurou que a mancha principal continúa a 34 quilómetros da costa galega movéndose entre Corrubedo e o cabo Touriñán. Rajoy confirmou que a Costa da Morte é a máis afectada pola marea negra.

Rajoy confirmou que a Costa da Morte é a máis afectada pola marea negra Os areais de Muxía , Fisterra e algúns puntos de Camariñas ou Camelle volveron padecer a entrada de fuel. Polo que respecta á mobilización social en Arousa, un taller de Cabo de Cruz fabricou onte a contrarreloxo unhas cen espumaderas xigantes para que os mariñeiros recollan manualmente do mar o chapapote. O mecanismo é simple. Os mariñeiros recollerán o fuel con estes enxeños e envorcarano nuns capachos que estarán dentro de planadoras e lanchas pequenas. Os barcos dos mexilloeiros operarán como buques abastecedor e envorcarán o fuel nuns colectores que levarán a bordo. Outras 80 embarcacións de bateeiros estarán preparadas para colaborar.

Un experimento de varios barcos deu lugar ao novo método de limpeza

A idea de fabricar unhas espumaderas xigantes para combater a marea negra xurdiu onte, despois de que catro barcos de mexilloeiros participasen nas tarefas de limpeza da marea negra ante a illa de Sálvora. Os buques volveron ao porto de Aguiño cos colectores que instalaron a bordo cheos de fuel. Con todo, os bateeiros recoñeceron que a súa idea de recoller o fuel coas plumas (pas xigantes) que teñen os barcos non era demasiado eficaz, xa que a pa perde demasiado chapapote cando se recolle do mar debido a que o vento «abanea a culler».

En principio, todo parece indicar que se o sistema funciona, as 150 planadoras que participarán desde hoxe na limpeza poderían multiplicarse en cuestión de horas. Colaborarán cos buques anticontaminación Neuwerk, Union Beaver e Boa Siw, que están a traballar na zona con moitas dificultades debido á ondada.

 a entrevista

Agustín Pérez, en el puerto de Cedeira
Agustín Pérez, no porto de Cedeira XABIER NOVO

Agustín Pérez, vicepatrón de Cedeira : «É terrible, este pobo vive do mar»

Di unha canción que Cedeira é terra de gaitas e percebelleira. Dende onte, por mor do verquido do Prestige, os mariscadores non poden traballar. O vicepatrón da confraría, Agustín Pérez, chora as perdas con bágoas negras.

—Que supón para a vila esta prohibición decretada por Pesca?

—É tremendo, terrible. Cedeira depende do mar. Se o mar non trae cartos, aféctalle a todo o pobo. Este mes iamos vender 90.000 euros en marisco. Con iso safabamos a metade do ano.

—Compensan todo iso as axudas?

—En fin, os mariñeiros aínda van ter un salario digno, pero ós armadores non lles dará nin para pagar o seguro.

—Teñen paro forzoso ata...

—Sabe Deus. Pero dígoche eu que isto non se amaña nin en seis meses nin en un ano. O problema é que o petróleo foi para o fondo do mar e dende alí pode acabar con todo. Xa pasara así co do Mar Egeo: estiveramos dous anos sen coller un só polbo, nin un.

—Que fai un mariñeiro en terra?

—Ver a tele, pasear e aburrirse. Listamos as redes rotas, facemos algún traballo no caseto, imos acender os motores do barco de cada dous ou tres días... Nada. Xa non sabe un o que facer, onde meterse. Eu teño 37 anos e levo no mar 21. Que queres que faga?.

Deseño interactivo: Gladys Vázquez / María Pedreda

SEGUE COMO CONTOU CADA DÍA LA VOZ A CRISE DO PRESTIGE

Coa túa subscrición podes acceder a todas as noticias publicadas en La Voz de Galicia, desde 1882 ata hoxe, buscando por palabra crave