A greta de estribor deu paso a unha fenda de grandes dimensións. Mentres, o xuíz ordenou o ingreso en prisión do capitán do petroleiro sinistrado, acusado de desobediencia e delito ecolóxico

La Voz

Unha segunda marea negra ameaza Galicia. A rotura onte doutro tanque do Prestige deixou a unha distancia de entre 100 e 144 quilómetros fronte a Corrubedo outra gran mancha do fuel que xa esnaquizou boa parte da costa coruñesa. Este combustible é de gran densidade e máis tóxico que o cru. A situación é de alerta máxima. Os danos en estribor son cada vez máis apreciables e a greta de máis de 40 metros deu paso a unha fenda de grandes dimensións, polo que o risco de que o buque se parta en dous aumentou exponencialmente.

Un vecino observa el desastre ecológico que deja la marea negra en Laxe
Un veciño observa o desastre ecolóxico que deixa a marea negra en Laxe ANA GARCIA

O petroleiro segue vertendo sen parar e a mancha é xa de cinco quilómetros de longo e dous de ancho Unha horas despois de que se abrise a greta no tanque, o terceiro que rebenta desde o mércores, a mancha era xa de seis quilómetros de longo por dous de ancho. Todo parece indicar, xa que logo, que a vertedura continua de fuel vaia incrementando este desolador ronsel ao longo do día de hoxe. En canto á cantidade que carga este terceiro depósito, non se facilitaron datos, pero a rotura dos dous primeiros deixou no mar unhas 3.000 toneladas de veleno. O conselleiro de Pesca, Enrique López Veiga, confirmou onte a rotura deste tanque, aínda que confiou en que o fuel non chegue ás costas galegas grazas á acción do vento de suroeste. Mentres, o delegado do Goberno en Galicia, Arsenio Fernández de Mesa, negou pola tarde que se abriu esta greta. De Mesa e López Veiga tampouco coincidiron na localización do petroleiro. Na primeira comparecencia do primeiro, ás 13 horas de onte, leste asegurou que o Prestige se atopaba a unhas 80 millas da punta Roncudo. Uns minutos antes, o titular de Pesca aseguraba en Malpica que o buque estaba no mesmo punto que o día anterior, entre as 55 e as 65 millas.

A principal incógnita non é cal será o futuro do petroleiro, senón se aguantará sen partirse en dous

Paralización

Así as cousas, segundo un portavoz de Smit, a empresa que se fixo cargo do rescate, o petroleiro estivo durante todo o día de onte parado por orde das autoridades españolas, que impediron ao buque navegar en dirección ao sur. A compaña asegura descoñecer os motivos polos que se impuxo esta paralización.

A armadora nega que estea obrigada a afastar o buque a unhas 120 millas Tanto esta firma como a armadora aseguran que non confirmaron ningún contrato co Goberno para afastar ata as 120 millas ao Prestige. Arsenio Fernández insistiu onte na existencia deste documento. A prioridade de Smit agora é trasladar o buque a un porto africano, xa está a negociar con varios, para transvasar o fuel. No entanto, Fomento non autorizará esta operación mentres o barco non estea fose das 120 millas. En calquera caso, a principal incógnita que existe nestes momentos non é cal será o futuro do petroleiro, senón se aguantará sen partirse en dous. O propio director xeral de Marina Mercante, José Luis López-Sors, indicou onte que o buque está moi afectado, polo que «non se sabe o que pode pasar. Non se poden facer prognósticos», concluíu.

Ave impregnada de fuel en Laxe
Ave impregnada de fuel en Laxe ANA GARCIA

Dispositivos de rescate

O barco está enganchado polos remolcadores Ría de Vigo e Alonso de Chaves. Outros dous chegarán nas próximas horas. Un potente buque-guindastre contratado por Smit para virar o petroleiro e outro remolcador xestionado polo Goberno procedente de Alxeciras.

La Guardia Civil se hizo cargo del capitán del petrolero nada más llegar a tierra
A Garda Civil fíxose cargo do capitán do petroleiro nada máis chegar a terra CESAR QUIÁN

O capitán pasa a súa primeira noite no cárcere de Teixeiro

O capitán do Prestige, Apostolos Magouras, ingresou onte no cárcere de Teixeiro. O mariño estaba detido desde o venres por desobediencia e atentado ao medio ambiente, e onte declarou durante tres horas ante o titular do xulgado de instrución número 4 da Coruña. Tras escoitar a súa versión do que sucedeu a bordo do buque, o maxistrado decretou o seu envío a prisión, impondo unha fianza de tres millóns de euros. O capitán marítimo da Coruña, Anxo do Real, tamén prestou declaración, asistido por avogados do Estado.

Aos xulgados acudiu tamén o director de Accidentes Marítimos das illas Bahamas, o capitán Douglas Bell, acompañado por dous membros do seu departamento. Asegurou que o Prestige superou fai seis meses unha inspección do American Bureau of Shipping, e que as autoridades deste país realizan controis anuais para garantir o «máximo nivel» de seguridade dos seus barcos. O caso, posiblemente, pase agora ao xulgado de Corcubión, tras a denuncia presentada polo avogado Cipriano Castreje.

Buque alquilado por Smit para remolcar el Prestige
Buque alugado por Smit para remolcar o Prestige M. Moralejo

Chega un potente buque guindastre para levar o barco a un refuxio e transvasar o fuel

A empresa holandesa Smit e a española Tecnosub, contratadas para salvar o barco, non escatiman esforzos. Onte pola tarde chegaba a Vigo o buque guindastre De dá, un dos maiores do mundo, co fin de unirse ás tarefas de rescate.

Tras aprovisionarse no porto galego, partiu de novo ás nove da noite coa intención de acadar a situación na que se atopa o Prestige no prazo de 12 ou 14 horas, é dicir, esta mesma mañá. A tripulación do buque chinés, composta por unhas 15 persoas entre as que se atopan técnicos de Smit e Tecnosub, explicou que a intención é virar o barco, de modo que as ondas deixen de golpear o lado dereito (estribor), que é o máis débil. Coa parte máis forte do buque soportando a forza do mar, os técnicos confían en poder seguir trasladando o barco en dirección sur, en busca dun refuxio ou zona máis tranquila no mar.

Un refuxio

Alí, a opción que seguen barallando as empresas responsables do rescate é levar a cabo un transvasamento de fuel. Ao mesmo tempo, proseguen as negociacións con diversos gobernos africanos en busca dun porto que queira acoller ao buque.

«Podemos estar unha semana, un mes ou un ano no barco, pero dedicarémoslle o tempo que faga falta ata resolver a situación», sinalan os técnicos do buque guindastre chinés De dá.

Deseño interactivo: Gladys Vázquez / María Pedreda

segue as publicacións diarias que fixo a voz sobre a crise do prestige

Coa túa subscrición podes acceder a todas as noticias publicadas en La Voz de Galicia, desde 1882 ata hoxe, buscando por palabra crave