Achan a once inmigrantes escondidos nun camión de transportes de Lugo

Tania Taboada LUGO / LA VOZ

GALICIA

ALBERTO LÓPEZ

O chofer, que levaba carne, escoitou golpes cando accedía ao porto francés de Caen

03 novs 2019 . Actualizado ás 21:45 h.

A policía francesa investiga o achado de once homes de nacionalidade marroquí que se coaron no tráiler dunha empresa de transporte internacional de Lugo que viaxaba cun cargamento de carne fresca refrigerada para descargar no Reino Unido. Os feitos ocorreron sobre as cinco da madrugada do luns da pasada semana, 21 de outubro, despois de que o camioneiro efectuase unha parada nunha área de descanso situada a dúas horas do porto de Caen, ao norte de Francia .

O chofer decidira facer o descanso cunha ampla marxe de distancia para evitar as proximidades do campamento de emigrantes de Calais, precisamente polo risco que corren todas as empresas de transporte de que se lles coen inmigrantes no interior dos seus vehículos. E é que estas persoas, apoiadas ou explotadas por mafias, segundo os casos, buscan entrar de forma clandestina noutro país e esta técnica é unha das máis utilizadas, posto que aproveitan o espazo dos camións e a noite para coarse dentro dos remolques.

Unha vez efectuadas as horas do descanso, o chofer lucense reiniciou a súa marcha rumbo ao porto francés, e cando estaba introducindo o camión no barco escoitou movementos raros e golpes no interior do mesmo. Moi asustado, retirou o vehículo da zona de dársenas de embarque e acudiu inmediatamente á garita da Gendarmería do porto para dar a voz de alarma. Os xendarmes, en presenza do camioneiro, intentaron abrir o tráiler, e quedaron un tanto sorprendidos ao percibir que custaba abrir a porta. O seguro estaba pechado dunha forma máis hermética do habitual. Finalmente, cando conseguiron abrir atopáronse con once persoas, todos inmigrantes ilegais e de nacionalidade marroquí, no interior do remolque. O colector atopábase a uns catro graos de temperatura e os homes viaxaban sentados amais dos palés da carne fresca. Debido a iso, a mercancía, a pesar de ir perfectamente envasada, foi destruída porque rompeu a cadea de custodia e os protocolos de seguridade alimentaria, facendo que a empresa lucense perdese a viaxe de transporte.

Neste caso, o condutor do vehículo foi identificado pero non foi investigado nin detido, xa que foi el mesmo o que ao escoitar os golpes decidiu acudir directamente á policía francesa e dar conta dun posible caso de polisóns a bordo.

Mafias no campamento

A diferenza doutros casos, onde a carga viaxaba a 20 graos baixo cero de temperatura, aquí os inmigrantes estaban a catro graos. Aínda así, no caso de que conseguisen realizar o traxecto enteiro de varias horas por Gran Bretaña, posiblemente non chegasen ao seu destino en boas condicións.

Desde a empresa de transportes creen que no momento dos golpes, os inmigrantes estábanse colocando ou tiñan a sensación de que xa estaban embarcados e preparábanse para saír do agocho. Cando se introduciron no tráiler, o condutor atopábase durmindo e non se decatou de nada. «Isto non é de estrañar porque cando nos rouban gasoil ou mercancía, tampouco nos decatamos. É bastante frecuente», indican desde a empresa, pero aseguran que é a primeira vez que lles sucede algo tan grave. «É un problema importante porque o chofer é alleo a todo e pódese ver envolto nun problema no que non ten ningunha responsabilidade», indican desde a empresa, que agora terá que redobrar esforzos para evitar que se repita e novas perdas de mercancía.

Cando os inmigrantes son detectados, as autoridades están obrigadas a devolvelos ao centro de acollida de Calais. O problema da introdución de persoas de forma ilegal en Europa esténdese xa a moitas áreas de descanso das autovías francesas, segundo empresas de transporte afectadas.

As mafias introdúcenos nas áreas de descanso con chaves mestras para remolques

Segundo explicou a policía francesa á empresa afectada, o galego era o terceiro camión que detectaron naqueles días con inmigrantes no interior. Ocorreu días antes de que un camión aparecese en Essex con 39 orientais mortos no seu interior. No caso do transporte de Lugo, os inmigrantes levaba só unhas dúas horas dentro, e por iso non sufriron os efectos do frío e non houbo que lamentar danos persoais.

Os propios xendarmes informaron o condutor da empresa lucense de que as mafias que actúan na zona do gran campamento de refuxiados de Calais para explotar aos inmigrantes ilegais son coñecedoras de que os camións xa non efectúan as súas paradas preto do porto para evitar este problema, e por iso agora as organizacións clandestinas dedícanse a transportar aos inmigrantes en furgonetas para repartilos polas áreas de servizo e descanso das autovías. Unha vez na área, teñen colaboradores con todas as ferramentas necesarias para quitar os seguros dos camións, abrilos, deixar aos inmigrantes dentro de forma sigilosa, e que reemprendan a marcha con eles dentro sen decatarse.

Non se percibe manipulación

Segundo os axentes franceses, estas mafias dispoñen mesmo dunhas chaves e mecanismos especiais que lles permiten quitar o precinto do camión e volver colocalo. Dese xeito, aínda que o camioneiro revise o vehículo minuciosamente antes de reemprender viaxe tras cada parada, é posible que non perciba ningunha manipulación nas portas do remolque.

Os once inmigrantes africanos que se introduciron no camión que viaxaba desde Galicia eran todos homes, con idades comprendidas entre os 20 e os 40 anos.