Audasa non contempla novas rebaixas de peaxes unilaterais se non obtén compensacións

Carlos Punzón
Carlos Punzón NOVA YORK

GALICIA

JOSE PARDO

A concesionaria da AP-9 estima que a norma que exime de pagamento ás ambulancias non clarifica en que circunstancias cobraríaselles e en cales non

06 sep 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

A concesionaria da AP-9 non se expón levar a cabo rebaixas de tarifas nas peaxes da autoestrada galega que poidan alterar o seu plan de negocio e que non estean contempladas no contrato que lle une á explotación da infraestrutura pertencente ao Ministerio de Fomento ata o ano 2048.

A concesionaria, en mans do grupo Itínere, resalta que a rebaixa do 25 % que aplica nas viaxes de volta no día aos usuarios que paguen con dispositivo de telepeaxe é xa unha medida de aforro que, di, afronta á conta dos seus propios ingresos. É unha política comercial implantada pola empresa para favorecer aos automobilistas que máis utilizan o viario.

A dirección da compaña esgrime unha escasa marxe de manobra para actuar unilateralmente sobre as súas tarifas, ao obedecer estas a cláusulas que rexen o contrato de concesión e ao visto e prace de Fomento. A compaña declárase aberta a aplicar medidas que repercutan nas súas tarifas que pretendan implantar as Administracións, sempre que estas estean acompañadas de compensacións que as soporten, como xa se fixo asumindo o pagamento que deixa de ingresar a costa do orzamento público, como no caso de Rande e A Barcala. Isto chegou a suporlle un pagamento duns 14 millóns de euros anuais abonados por Fomento e a Xunta, que se rebaixaron a 7 millóns que afronta o ministerio, decisión contra a que Audasa interpuxo un contencioso administrativo.

Sen rebaixas que si teñen outras

A concesionaria discrepa das análises que a sitúan entre as autoestradas máis caras de España. Fuentes do grupo sosteñen que no 2019 sitúase por baixo do prezo medio do sector en España, con 0,11 céntimos por quilómetro, fronte aos 0,12 do custo tipo da rede estatal de viarias de pagamento.

A concesionaria do grupo Itínere sitúase como a décimo quinta autoestrada máis barata por quilómetro de España. Hai doce por diante cun custo máis alto para o usuario. Estas últimas, con todo, contan con descontos e bonificacións que non ten a AP-9, como rebaixas aos usuarios frecuentes en función das viaxes ou quilómetros percorridos nun mes; por horarios de tránsito con prezos reducidos en franxas nocturnas ou momentos do día de pouca intensidade de trafico; por número de ocupantes, xubilados, estudantes, discapacitados, rendas baixas ou coches de baixas emisións. Nada diso exponse no caso da autoestrada do Atlántico. Salvo que as impulse algunha Administración e veñan aparelladas a compensacións que cubran o mesmo importe nos ingresos que Audasa deixaría de recibir dos automobilistas.

A polémica das ambulancias

O cambio de ingresos que a Audasa lle suporía deixar de cobrar a ambulancias e outros vehículos de urxencias segue o mesmo patrón que o anterior razoamento para que a concesionaria da AP-9 resístase a deixar pasar gratis aos vehículos de transportes de enfermos. Fontes da compaña creen que a norma aprobada no 2015 -e reiterada cunha explicación do Goberno- sobre a obrigatoriedade de deixar exentas ás ambulancias de pagar as peaxes altera as condicións do contrato de explotación do viario sen que se puxo en paralelo algunha medida compensatoria que redunde nos seus ingresos previstos.

Audasa mesmo alega dúbidas para interpretar en que momentos considérase que unha ambulancia transita pola autoestrada en situación de servizo, como indica a Lei de Estradas para deixar pasar gratis devanditos transportes, e cando o fai fóra desa circunstancia.

Fomento en cambio sinalou a La Voz que a concesionaria da AP-9 non pode cobrar o paso pola autoestrada ás ambulancias sempre que estas se atopen realizando o traslado dun paciente ou ferido e xustifique documentalmente o motivo do servizo, sen distinguir entre casos graves ou meros traslados por consultas ou tratamentos médicos. Audasa acóllese ao convenio asinado co sector de empresas de ambulancias en toda España no 2009, seis anos antes de que se aprobase a nova Lei de estradas que regula as exencións nas peaxes para vehículos de urxencia e de Exército, acordo que rebaixa ao 50 % as tarifas, e que o sector de autoestradas asegura ter ofrecido baixar ao 20 % aos transportes afectados.

Rande, tras a historia neoiorquina de García Lorca

As disquisicións sobre os descontos e bonificacións nas peaxes da parte-9 coinciden co recoñecemento internacional que os enxeñeiros de todo o mundo brindan estes días en Nova York a Fomento, Audasa, as construtoras Pontes e Dragaxes e ao estudo MC2 pola ampliación da ponte de Rande, a primeira UTE leva a cabo en todo o mundo dun paso elevado atirantado. O cambio de perfil da ponte executada coas obras realizadas ata o ano pasado durante 35 meses, e a historia da propia ponte é obxecto dunha exposición fotográfica inaugurada a pasada noite en Nova York (madrugada en Galicia) no centro cultural A Nacional, onde se mostran imaxes da xa mítica infraestrutura realizada por afeccionados e profesionais da fotografía, entre as que figura unha imaxe tomada polo fotógrafo de La Voz, Xoán A. Soler, participante nun concurso cuxo premio foi outorgado Ricardo Grobas. A exposición percorrerá en próximas datas distintas localidades galegas, así como outra que leste mesmo mes porá en marcha tamén sobre a ponte o Colexio e Enxeñeiros de Galicia.

Na inauguración das exposición , o director de Estradas de Fomento, Javier Ferreiro, destacou a innovación técnica dos enxeñeiros españois, aos que sitúo na vangarda mundial e como arquetipo de «ser capaces de ante unha necesidade, crear unha solución», como subliñou ocorrido no caso de Rande para poder facer coincidir a ampliación da ponte co mantemento do paso ao tráfico. «Somos un pequeno país que nalgunhas cousas somos moito mellores do que creemos»,dixo para destacar o nivel de calidade da rede de estradas de alta capacidade de España, que engadiu só superan en extensión nacións de máis tamaño territorial e económico como China e Estados Unidos.

A asociación que acolle a exposición na zona neoyorkina de Chelsea, foi a mediados do século XVIII a institución que acolleu a Federico García Lorca durante a súa estancia na cidade norteamericana e onde o poeta andaluz escribiu parte da súa obra Poeta en Nova York. Hoxe acolle exposicións culturais e conta con restaurante no que se poden degustar algúns produtos procedentes de Galicia.