Voar a España resulta máis barato desde O Porto que desde Galicia

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

GALICIA

ANGEL MANSO

As diferenzas chegan a superar os cen euros no prezo en favor do Sá Carneiro

02 sep 2019 . Actualizado ás 12:30 h.

A compaña Iberia acaba de pór en marcha unha contundente campaña de captación de viaxeiros no Porto na que a súa principal estratexia consiste nunha notable baixada dos seus billetes. Co lema «prezos que voan», a compaña española ofrece voos desde 50 euros entre o Sá Carneiro e Madrid e en sentido contrario tamén, para as viaxes que se compren na web da aeroliña ata o día 16. A tarifa mesmo inclúe taxas e custos de xestión. Esa ruta era vendida por Iberia a semana pasada no seu prezo máis barato a 80 euros máis taxas para unha viaxe a realizar a mediados de mes e só na última frecuencia do día. Nos outros tres horarios dispoñibles os prezos ían de 173 a 447 euros.

Pero aínda que no caso de Iberia trátese dunha oferta puntual destinada a gañar cota de mercado nun aeroporto con dura competencia como o do Porto, a mesma aeroliña e outras que operan en Galicia ofrecen na terminal lusa billetes máis baratos para voar a España que os que poñen á venda nas propias pistas galegas.

Comparando prezos nas webs das aeroliñas tanto para o comezo desta semana como para metade de setembro, é posible, e doado ademais, atopar voos máis económicos desde o Sá Carneiro que en Lavacolla, Alvedro ou Peinador para voar a Madrid, Barcelona ou un destino menos demandado como Alacante, por exemplo, con Iberia, Air Europa, Ryanair ou Vueling.

Oferta á marxe, un billete a Madrid en clase económica comprado a Iberia para o comezo da tarde de mañá custaba 289 euros desde O Porto, mentres que subía a 309 en Santiago, 327 na Coruña e 357 en Vigo. Con tres semanas de antelación resulta 20 euros máis barata a tarifa da aeroliña española no Porto que en Santiago pola mañá ou catro na mesma franxa no caso da Coruña. Vigo, en cambio, ten os billetes máis baratos en calquera horario para ese horizonte de mediados de setembro.

Ata 129 euros máis

O caso máis rechamante é o de Air Europa, que practicamente vende todos os seus billetes entre o Sá Carneiro e Barajas máis baratos que desde as cidades galegas, salvo nalgún caso en business . Para hoxe a aeroliña ofrecía billetes a 92 euros ao mediodía e 108 ao final da tarde, mentres que nas mesmas frecuencias chegaban en Vigo a 181 e 159 e desde A Coruña a 210 e 175 respectivamente, marcando unha das diferenzas máis altas. Con tres semanas de antelación, as diferenzas chéganse a disparar ata 129 euros para o primeiro voo da mañá en detrimento de Alvedro respecto ao Sá Carneiro, ou de 87 no caso de Vigo.

Tamén por parte de Vueling é doado atopar billetes máis baratos alén da fronteira. Ata 35 euros máis caro pode saír o billete para un voo inmediato desde Santiago a Barcelona ou 75 por amais para dentro de tres semanas. Ao redor de 12 euros de máis hai que pagar se se voa cara a mediados de setembro desde Alvedro e 35 máis desde Peinador nun billete que desde O Porto Vueling comercializa a 25 euros na última frecuencia da xornada.

Ryanair, que xa só está presente en Galicia na terminal compostelá, chega a vender un billete a Madrid para a primeira hora de mañá un 67 % máis caro que desde o Sá Carneiro, aínda que nesa ruta a compaña de baixo custo ten unhas tarifas similares desde ambos os puntos. Con Barcelona, o panorama cambia. Un billete para mañá é con Ryanair un 93 % máis caro desde Lavacolla que desde O Porto, pero chega a ser ata un 153 % máis que na terminal lusa se se adquire para dentro de tres semanas, pois desde o Sá Carneiro é posible voar a 17 euros ata a cidade Condal. A curto prazo é en cambio máis barato viaxar a Alacante desde Santiago (152 euros menos) coa firma de baixo custo, pero chega a ser 43 euros máis económico desde Portugal se se pretende en quince días.

E con Madrid só resulta con Ryanair máis barato comprar un billete no Porto se o voo se fai en menos dunha semana e tómase o avión de primeira hora do día. Madrid é xa o terceiro destino con máis usuarios no Porto, tras París e Lisboa, utilizando dita ruta o ano pasado 885.004 persoas, mentres en Santiago foron 673.936, 662.237 en Vigo e na Coruña 644.735. Barcelona, sexto destino nas estatísticas da terminal lusa, sumou o ano pasado 661.283 usuarios, mentres que en Galicia Lavacolla chegou a 433.678, Alvedro a 289.509, e Peinador quedou en 274.446, e agora só conta con Vueling para devandito destino, que eliminou ademais os voos do sábado.

Buses de baixo custo ao Sá Carneiro por 9 euros desde Vigo e 15 desde A Coruña

Con similar oferta de destinos, prezo, horario, a aeroliña, as ligazóns que esta poida brindar, ademais das preferencias por un aeroporto ou outro ou a distancia a percorrer para chegar ata el, son os ingredientes a barallar á hora de elixir un punto de partida ou chegada. O transporte público evita os gastos en combustible, peaxe e aparcamientou, e coa opción dos buses de baixo custo achegouse aos galegos aínda máis ata o Sá Carneiro, terminal elixida ao ano por 1.200.000 residentes en Galicia. A recentemente chegada Flixbus une A Coruña, Santiago e Vigo co aeroporto luso tres veces ao día e a prezos que parten de 8,99 euros ás cinco da mañá desde a estación viguesa (soben a 19,99 e 24,99 nas dúas frecuencias seguintes) e a 14,99 se a viaxe se inicia na Coruña (25,99 e 41,99 nos seguintes horarios). Curiosamente, aínda que con menos quilómetros, véndese a 30,99 euros como prezo máis barato desde Santiago de Compostela (35,99 na segunda unidade).

A compaña Autna, con cinco frecuencias ao día ata o Sá Carneiro desde Vigo, ten un prezo fixo por billete de 12 euros. E Alsa une todos os días cun autobús A Coruña, Santiago, Pontevedra e Vigo coa terminal portuguesa con prezos que varían segundo o día, pero que van desde os 23 aos 33 na viaxe máis longa e de 14 a 17 se se parte de Vigo. A opción do tren está só presente na estación viguesa de Guixar con dúas frecuencias por xornada e a 14,95 euros, aos que hai que engadir outros 2 euros para o metro no Porto.