A Xunta reclama nunha carta ao presidente de Renfe que aclare que trens AVE terá Galicia

A conselleira Ethel Vázquez ve «vital» que se asignen unidades do Talgo Avril á comunidade

Una cabeza motriz de un AVE, en la fábrica de Talgo
Unha cabeza motriz dun AVE , na fábrica de Talgo

redacción / a voz

Non é a primeira vez que a conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, reclama información á cúpula de Renfe sobre os plans da operadora ferroviaria para Galicia, especialmente no que respecta ao tipo de trens AVE e o número de frecuencias que se asignarán a Galicia unha vez estea completada a nova conexión de alta velocidade. A infraestrutura vai camiño de terminarse -teoricamente a finais do 2020- e descoñécese por completo os plans da compañía. No primeiro intento, cunha carta moi similar á remitida onte, o actual presidente de Renfe, Isaías Táboas, non mostrou todas as súas cartas, talvez porque entón -a finais do ano pasado- a planificación aínda estaba en cernes. Tan só aclarou que Galicia tería trens de alta velocidade a 300 por hora e de ancho variable, categoría na que se situarían os trens Avril que Talgo está a fabricar, pero tamén os trens hotel que esa mesma compañía está a transformar en convois de alta velocidade.

A conselleira, talvez preocupada pola indeterminación de Renfe a este respecto nunha recente resposta parlamentaria, volveu a remitir outra carta ao presidente de Renfe reclamando a mesma información, e recordándolle que a chegada do AVE a Galicia «é un obxectivo de país». «Para o Goberno galego é absolutamente prioritario (e por iso irrenunciable) ver completada a conexión de alta velocidade, non só nos prazos comprometidos para a finalización das obras, senón tamén en tempos competitivos e cun servizo de frecuencias razoable».

Para este último obxectivo, recorda Ethel Vázquez, «débese traballar non só na execución da infraestrutura, senón tamén na mellora da prestación do servizo a efectos de frecuencias e material rodante». A responsable das políticas de mobilidade na Xunta recorda que a liña galega está preparada para acoller polo menos 19 circulacións por sentido, «sen que coñezamos a día de hoxe a programación prevista de Renfe respecto diso». A Xunta cre que, unha vez terminada a infraestrutura, é preciso alcanzar uns tempos de viaxe competitivos nun contexto no que convivirán dous anchos de vía, e os trens Avril cumpren eses requisitos. «Esta cuestión sobre o material rodante é vital para asegurar unha verdadeira conexión en alta velocidade», conclúe.

Tempos de viaxe

Neste sentido, Ethel Vázquez asegura que subscribe «completamente» a afirmación da presidenta do ADIF, Isabel Pardo de Vera , nunha entrevista en La Voz: «Os tempos comprometidos sen estes trens non serán posibles. Necesitamos eses trens como auga de maio».

O Goberno autónomo pide finalmente que se traballe, en paralelo ao final das obras, no réxime operativo que terá a liña de alta velocidade cando se finalicen as probas. E reclama información respecto diso por parte da operadora pública. «Póñome á túa disposición para que nos fagas chegar a información precisa e concreta relativa ao estado actual e previsións que manexades nesa entidade, e posteriormente poidamos abordala conxuntamente».

Recentemente Renfe nomeou a un delegado en Galicia para servir de contacto institucional coas administracións galegas.

Queixa por falta de información sobre obras e probas

A conselleira Ethel Vázquez recriminou recentemente ao ADIF a escasa información que ultimamente chegaba á Xunta sobre a última fase das obras e a marcha do plan de probas no tramo Zamora-Pedralba. Vázquez reitera esta denuncia na carta a Renfe. «Desde a Administración do Estado non se nos ofrece esta información, a pesar de solicitala».

Galicia afastaríase das 3 horas a Madrid si Renfe non substitúe os Alvia actuais

pablo gonzález
Recreación realizada por Talgo de su tren de muy alta velocidad Avril
Recreación realizada por Talgo do seu tren de moi alta velocidade Avril

Cando se complete a liña no 2020, precísanse convois a 300 por hora como os Avril ou os trens hotel que Talgo está a converter en unidades de alta velocidade

A particular configuración da rede interna de alta velocidade en Galicia convértea nun lugar distinto no que respecta á operación ferroviaria en alta velocidade. Tanto polo eixo atlántico como pola liña Santiago-Ourense circúlase en ancho ibérico, mentres que ata a capital ourensá haberá ancho internacional cando a finais do 2020 ou no 2021 póñase en servizo a totalidade da liña de alta velocidade fóra da variante de Ourense e un dos túneles do Padornelo. Neste contexto, os trens de alta velocidade que se utilizan noutras conexións non serven para Galicia. Só poderían chegar a Ourense, pero non poderían continuar cara ao resto das cidades.

Seguir lendo

También ~en La Voz

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
12 votos
Comentarios

A Xunta reclama nunha carta ao presidente de Renfe que aclare que trens AVE terá Galicia