Galicia afastaríase das 3 horas a Madrid se Renfe non substitúe os Alvia actuais

Pablo González
pablo gonzález REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Recreación realizada por Talgo de su tren de muy alta velocidad Avril
Recreación realizada por Talgo do seu tren de moi alta velocidade Avril talgo

Cando se complete a liña no 2020, precísanse convois a 300 por hora como os Avril ou os trens hotel que Talgo está a converter en unidades de alta velocidade

23 ago 2019 . Actualizado ás 16:24 h.

A particular configuración da rede interna de alta velocidade en Galicia convértea nun lugar distinto no que respecta á operación ferroviaria en alta velocidade. Tanto polo eixo atlántico como pola liña Santiago-Ourense circúlase en ancho ibérico, mentres que ata a capital ourensá haberá ancho internacional cando a finais do 2020 ou no 2021 póñase en servizo a totalidade da liña de alta velocidade fóra da variante de Ourense e un dos túneles do Padornelo. Neste contexto, os trens de alta velocidade que se utilizan noutras conexións non serven para Galicia. Só poderían chegar a Ourense, pero non poderían continuar cara ao resto das cidades.

Os trens Avril que Renfe está á espera de recibir de Talgo si son de ancho variable e aínda que pode chegar aos 330 por hora, suponse que a velocidade máxima na liña será de 300. Tamén os once trens hotel que Talgo está a reconverter en unidades de alta velocidade estarán preparados para estes rexistros de velocidade e para circular por ambos os anchos de vía cando saian dos talleres. Polo tanto, as dúas opcións coas que Renfe podería operar na liña galega -preparada para 350 por hora na maioría do seu percorrido- están aínda en proceso de fabricación e todo dependerá dos ritmos de entrega e homologación que negocie a operadora ferroviaria co fabricante.

Se os trens máis rápidos atrásanse ou Renfe decide seguir utilizando os Alvia para amortizalos, non se poderán superar os 250 quilómetros por hora e non se poderá cumprir o réxime de tempo comprometidos polo actual ministro de Fomento, José Luis Ávalos, na súa visita a Galicia de outubro do ano pasado. Nese mapa de tempos de viaxe, Ourense quedaría a dúas horas e 15 minutos de Madrid; Santiago a dúas horas e 50 minutos; A Coruña a 3 horas e 15 minutos; e Vigo a tres horas e 20 minutos. Ferrol e Lugo quedarían descolgados da contorna das tres horas a Madrid porque a súa infraestrutura non foi mellorada en absoluto (Ferrol) ou só parcialmente (Lugo).

Que pasa se se seguen utilizando os actuais Alvia? A estes cálculos de tempo habería que engadir entre 23 e 28 minutos en todas as cidades, salvo en Ferrol e Lugo. No primeiro caso é probable que haxa transbordo e no segundo ten pensado utilizar o Alvia ata que a liña desde Ourense estea electrificada.

Operación combinada

Expertos como Xosé Carlos Fernández, autor de dous libros sobre a rede ferroviaria galega, cre que o uso xeneralizado dos trens Avril non tería sentido en Galicia. Asume, como outras fontes consultadas, que a alta capacidade destas unidades -máis de 500 prazas- servirán para as horas punta: unha ou dúas frecuencias temperás desde Galicia coas súas correspondencias vespertinas desde Madrid, por pór un exemplo. «Se non, o efecto que traería sería a redución de frecuencias, e interesa cadencias de saídas de trens cada dúas horas», explica.

Aínda que Renfe non mostra aínda as súas cartas -tipos de trens, frecuencias...-, parece plausible que para as horas vale recórrase aos trens hotel que a compaña está a reciclar en unidades de alta velocidade, e que contarán con menos prazas que o Avril. A operadora pública tiña estes trens en vía morta, pois as conexións nocturnas deixaron de ter sentido en moitos puntos do país coa extensión da rede de alta velocidade. En calquera caso, as posibilidades combinatorias son as que son e será Renfe a que deberá encaixar as pezas.