O tren que pode ter Galicia: máis de 500 prazas e unha velocidade de 330 kms/h

Pablo González
pablo gonzález REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Recreación de un Talgo Avril
Recreación dun Talgo Avril TALGO

Renfe negocia a entrega dos AVE de última xeración que podería estrear a liña galega

22 ago 2019 . Actualizado ás 19:05 h.

«Necesitamos eses trens como auga de maio». A presidenta do ADIF, Isabel Pardo de Vera , reflectía a súa preocupación polos prazos de entrega das primeiras unidades dos Talgo Avril para proceder ás probas de homologación, uns trens que dá por feito que se destinarán a Galicia para poder cumprir cos compromisos dos tempos de viaxe (algo máis de tres horas desde as cidades atlánticas) e adaptarse a unha rede onde convivirá o ancho internacional ata Ourense e o ibérico desde a capital ourensá ata o resto das cidades galegas, pois unha das remesas adxudicadas por Renfe conta con eixos de ancho variable para circular polos dous tipos de vía. «Deberían empezar a saír as primeiras unidades para as probas», asegurou a galega que dirixe o administrador ferroviario, que tamén garantiu todo tipo de facilidades para as circulacións de homologación.

O mercado e a fabricación de trens está en ebulición ante a próxima liberalización das conexións de longa distancia en decembro do 2020. Hai moitas empresas e consorcios interesados en operar noutros países -entre eles España-, pero hai unha falta evidente de material rodante e os trens non se fabrican dun día para outro. As remesas de trens Avril adxudicáronse entre o 2016 e o 2017, comezaron a fabricarse no 2018 e este ano Talgo anunciou que se aumentou sensiblemente o ritmo de fabricación destas unidades. Algunhas fontes dan por feito que as primeiras unidades poderían saír da fábrica de Mátalas (Madrid) a finais deste ano ou a principios do 2020, sendo xuño dese ano a data límite que se fixou nun principio.

No entanto, Renfe está a negociar xa a entrega das primeiras unidades, e as datas están aínda no aire, pero próximas en calquera caso. «Renfe está a manter reunións con Talgo coa intención de analizar a orde e as datas de entrega dos trens, estando pendente do acordo final entre as partes». Esta foi a contestación da compaña ferroviaria pública á pregunta dos deputados do PP Celso Delgado e Ana Belén Vázquez, que se interesaban precisamente polos prazos de entrega deste material rodante.

As prestacións do tren

O novo modelo de Talgo é un dos trens de moi alta velocidade máis avanzados que se constrúen actualmente en Europa. Pode ter entre 500 e 600 prazas grazas a que se aproveita ao máximo o gálibo de ancho, o que permite aumentar unha fila máis a disposición dos asentos, que se organizan en grupos de dous e de tres. E todo isto evitando o efecto low cost, consistente en aumentar o número de prazas renunciando á comodidade. O Avril (que corresponde a Alta Velocidade Rueda Independente Lixeiro) logra xa que logo unha das aspiracións das operadoras: un tren con máis prazas dun só piso -os de dous pisos son máis aparatosos e menos aerodinámicos- e, ademais, con maior eficiencia enerxética, pois é un tren moito máis lixeiro que os seus predecesores, o que compensa o aumento de masa ao ter unha caixa máis ancha.

Todos estes factores permitirán a Renfe ofrecer prezos máis competitivos nun modo de transporte liberalizado no que se supón que a competencia tamén actuará á baixa sobre o custo dos billetes. Será o primeiro tren de alta velocidade europeo coa configuración 3 + 2. Os coches ou vagóns son máis curtos, hai máis portas e xa que logo redúcese o tempo de parada para que entren e saian os viaxeiros.

A todo isto hai que sumar a prestación da rapidez. Os Avril poden acadar unha velocidade comercial de 330, un rexistro para o que a infraestrutura que está xa en servizo desde Madrid e a que está na súa última fase en Galicia estarían preparadas. Aínda que de momento o límite se sitúa en 300 por hora, suficiente para competir co avión en distancias como a de Galicia-Madrid e, por suposto, co vehículo privado. En calquera caso, este material rodante será moito máis competitivo e fiable que os actuais S-730 (servizo Alvia) que cobren actualmente esta conexión cunha velocidade máxima de 250. Talgo presentará este tren ao concurso da liña de alta velocidade entre Londres e Birmingham.

A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, interesouse en varias ocasións -por carta e en reunións con directivos de Renfe- pola asignación destes trens á liña galega, pois sen eles non se aproveitarían as prestacións da nova infraestrutura, que debería estar rematada no 2020.

Aínda que desde a esfera de Fomento e do ADIF dáse por feito que estes trens se destinarán á liña de alta velocidade que unirá Galicia con Madrid, a última resposta parlamentaria de Renfe non garante de forma explícita este compromiso. Asegura que se seguirán «os mesmos criterios que se utilizan para todo o parque de Renfe. Por unha banda os comerciais, que dependen do «dimensionamiento da oferta respecto da demanda»; por outro os técnicos, en referencia á infraestrutura pola que poden circular, «a localización, a distancia ás bases de mantemento e a dispoñibilidade».