As universidades estudarán en setembro se existen diferenzas de dificultade na selectividade segundo cada comunidade

La Voz REDACCIÓN

GALICIA

XOAN A. ADOITAR

O presidente de os reitores, que se mostrou partidario dun exame único, apunta agora ás desigualdades en Bacharelato

16 ago 2019 . Actualizado ás 14:41 h.

A Conferencia de Reitores de Universidades Españolas (CRUE) estudará en setembro se existen diferenzas «reais» de dificultade entre os exames de acceso á universidade das diferentes comunidades autónomas. Un estudo que a CRUE emprenderá con ou sen a axuda do Goberno en funcións de Pedro Sánchez.

«En setembro temos idea de abordar algún estudo se non fose posible facelo cos ministerios», explica o presidente da CRUE, José Carlos Gómez Villamandos, nunha entrevista a Europa Press na que lembra que os reitores solicitaron o pasado mes de xuño aos ministerios de Educación e de Universidades a creación dun grupo de traballo para analizar as posibles diferenzas de dificultade da Selectividade entre as comunidades españolas.

O novo presidente da CRUE, que tras a súa elección o pasado mes de maio mostrouse partidario dun exame único para toda España ao considerar que se producen diferenzas entre as distintas comunidades autónomas», defende agora que a norma estatal que regula as probas de acceso á universidade «é correcta», e reduce as posibles diferenzas a «algún desaxuste puntual».

Nese sentido, Villamandos considera necesario crear ese grupo de traballo coa participación de Educación e Universidades para «analizar a situación real con datos obxectivos e a partir de aí tomar as medidas adecuadas» para corrixir esas posibles desigualdades na agora denominada Avaliación de Acceso á Universidade (EvAU). «Se cadra os datos obxectivos poñen en evidencia que non hai tantas diferenzas como algúns din e só hai algún desaxuste puntual. Esa é a impresión con datos moi por amais », asegura o presidente dos reitores españois.

Villamandos precisa que para implantar un exame común de selectividade en todo o país, como defendía en maio, sería necesario implantar un «Bacharelato único que non existe», e relativiza o peso que ten esa proba na nota global dun estudante para acceder á universidade. «Non é tanta a diferenza que se produce na selectividade en si, senón as diferenzas que existen no Bacharelato, onde si hai diferenzas con difícil control, e iso debería ser obxecto de estudo e análise», argumenta Villamandos lembrado que a cualificación de Bacharelato supón o 60% da nota para acceder á universidade.

Na súa opinión, «cando temos centros con medias de Bacharelato con medias moi altas respecto da Selectividade de forma reiterada, teriamos que ver que sucede», porque son diferenzas, segundo o tamén reitor da Universidade de Córdoba, que se producen entre centros mesmo de «un mesmo barrio». «E estamos a falar de que en carreiras como as de Ciencias da Saúde, éntrase ou se deixa de entrar por milésimas, por iso no 60% da nota deberíase ser máis escrupuloso».

A ministra de Educación e Formación Profesional en funcións, Isabel Celaá, anunciou a creación dun grupo técnico de traballo para detectar e corrixir as «incidencias» na dificultade da selectividade de diferentes comunidades autónomas co obxectivo de garantir a «equidad» dos estudantes de toda España. Pero non se avanzou máis.