Cesáreo Pardal: «Non hai nin voos suficientes nin unha mínima coordinación aérea»

Expón desde a fichaxe do director do aeroporto do Porto á conexión por tren das tres terminais


vigo / a voz

Lamenta que despois de varios gobernos en Madrid e Santiago e diversidade de alcaldes, Galicia non teña avanzado «nin un milímetro» en coordinación aeroportuaria. Alude ao Porto como exemplo, competidor e oportunidade para aproveitar o turismo que chega ao norte de Portugal. Pero o presidente das empresas do Clúster do Turismo de Galicia reclama máis voos e ferramentas para facilitar a chegada de visitantes.

-¿Ten Galicia destinos suficientes para que saian os galegos e cheguen turistas?

-A conectividad de Galicia é insuficiente. O Porto ten 85 destinos e aínda que eu non vexo o seu aeroporto como un competidor, senón como unha fortaleza, Galicia ten que ter unha oferta aérea atractiva para que o turista non tarde un día en chegar a destino. E iso non é cuestión dos empresarios senón da coordinación.

-¿Avanzouse algo nesa coordinación aeroportuaria?

-Suspenso total. Non se logrou. Estamos todos esperando que chegue o AVE , pero non vai resolver todos os problemas.

-Vai ser máis competencia incluso para os aeroportos.

-Claro. Por iso nós avogamos por unha maior incidencia nos voos internacionais, que non os temos. Está a aumentarse en turismo internacional en Galicia, pero grazas ao Camiño de Santiago. O turista internacional é o que nos pode dar esa desestacionalización que tanto queremos no sector.

-¿A oferta aérea, sobre todo a subvencionada polos concellos, non está pensada máis para que saian os galegos que para que cheguen turistas?

-Efectivamente. É bo que os galegos viaxen, pero que se financien os seus voos non me parece normal. O atractivo é buscar ás aeroliñas que poidan voar a Galicia, pero non financialas.

-¿É imposible que se entendan e coordinen os tres aeroportos?

-A palabra crave é vontade. O máis prexudicado desa falta de coordinación é a industria turística galega, pero tamén a alimentaria, a téxtil... leva intentando moitos anos pero non se consegue, o que é sinal de que estamos facendo as cousas mal. Por exemplo, debería haber unha soa nomenclatura para os aeroportos de Galicia, que Vigo e A Coruña estivesen conectados con Santiago en 20 minutos e o que non é normal é que eu tarde máis en chegar desde Viveiro a Peinador que desde A Coruña a Heathrow. Algo está a fallar.

-Ningún dos tres aeroportos ten exposta en serio a conexión co tren.

-Aquí cada un vai ao seu, menos eu, que vou ao meu.

-O tema aeroportuario exponse case como unha competición de fútbol. ¿Sobran hooligans e localismos e faltan acordos?

-Así é. E mentres tanto O Porto refórzase máis e gaña usuarios. Habería que copiar a ese aeroporto, ou fichar a esa persoa que o dirixe. Apunto eu.

-¿Incide o aeroporto do Porto no turismo en Galicia?

-Grazas a deus, moitos turistas están a chegar a Galicia despois de entrar polo Porto. Iso é buenísimo e iso que non hai un tren rápido co Porto a estas alturas. O seu aeroporto cambiou a toda a cidade.

-¿De onde vén ese turista?

-Pois moitos chegan do outro lado do Atlántico. Chegan ao Porto, pasan alí tres días, soben a Galicia e saen por Bilbao. Hai que darlle ferramentas aos turistas internacionais para que cheguen a Galicia no menor tempo posible. Máis voos, máis conectividad e racionalidade nos voos.

Vive Camiño

Toda a información sobre o Camiño de Santiago en Vive Camiño

Votación
2 votos
Comentarios

Cesáreo Pardal: «Non hai nin voos suficientes nin unha mínima coordinación aérea»