Chega a condución do futuro

José Manuel Pan
josé manuel pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

IAGO GARCÍA / ÁLEX LÓPEZ-BENITO

Asistentes de velocidade, alertas de soño ou caixa negra. Nada será igual a partir do 2022. Os vehículos traerán dispositivos que porán máis preto o coche autónomo

08 may 2019 . Actualizado ás 22:04 h.

A condución do futuro xa está aquí. Dentro de tres anos, os coches novos incorporarán de serie medidas de seguridade que en moitos casos hoxe son consideradas extras ou simplemente non existen e que transformarán a forma de conducir nas estradas e cidades europeas. É o primeiro paso cara ao coche autónomo. Poucas cousas serán iguais nos vehículos a partir de maio do 2022, data na que entrarán en vigor a maioría das modificacións aprobadas polo Parlamento Europeo o pasado mércores, día 16, e que suporán o primeiro paso cara ao vehículo autónomo e, sobre todo, cara ao gran cambio no comportamento dos condutores. «A nova normativa achandará o camiño para salvar miles de vidas nos próximos anos», dixo Róza Gräphin von Thun, eurodeputada polaca do Grupo Popular Europeo, que foi a relatora do novo regulamento. O ano pasado morreron máis de 25.000 persoas nas estradas europeas e 135.000 sufriron lesións graves, segundo os datos cos que traballa a Comisión Europea, que destaca que «ademais de protexer ás persoas, os novos dispositivos avanzados de seguridade axudarán aos condutores a acostumarse gradualmente á condución asistida».

En España, a Dirección Xeral de Tráfico aposta decididamente por esas medidas de seguridade, que reducirán as consecuencias de máis de 50.000 accidentes que se producen cada ano en España. Este é o paquete de dispositivos tecnolóxicos que traerán os coches fabricados a partir do ano 2022.

Velocidade

Asistente intelixente. Os estudos europeos indican que o asistente intelixente de velocidade axudará a reducir nun 20 % as mortes en accidentes de tráfico. Non é un limitador de velocidade, senón que se trata dun dispositivo que advertirá ao condutor cando supere o límite de velocidade establecido no tramo polo que circula. O sistema, que poderá ser desactivado, non deberá afectar á posibilidade que terán os condutores de superar a velocidade indicada. O asistente intelixente obterá a información dos sinais da estrada e dos datos dos mapas electrónicos e dos navegadores. A eurodeputada relatora da reforma do regulamento aprobado esta semana subliña que este sistema alertará ao condutor para que sexa consciente de que superou o límite, «o que axudará tamén a evitar multas». 

A caixa negra

Rexistrador de datos. É outro dos sistemas destacados que incorporarán os coches do 2022. É unha especie de disco ríxido que rexistrará e almacenará información sobre o comportamento dun vehículo nun accidente. O que ocorre segundos antes, durante e inmediatamente despois. Incluirá datos da velocidade, o freado, a posición do coche, a activación dos seus sistemas de seguridade, entre eles o eCall que alerta ao 112, e calquera outro parámetro referido á seguridade do coche. Os datos da caixa negra servirán para analizar o funcionamento dos sistemas de seguridade nos accidentes, pero esa información será anónima e non se poderá identificar nin o vehículo concreto nin ao seu propietario ou ao seu titular.

Alcoholímetro

Preparados para a instalación. Os vehículos novos terán que contar cunha interfaz estándar preparada para poder instalar un alcoholímetro capaz de detectar se o condutor bebeu máis do permitido para circular. O sistema deberá impedir o arranque do vehículo se o condutor dá positivo no alcoholímetro, que se considerará como un accesorio. Este dispositivo podería ser obrigatorio para determinados condutores que teñen problemas co alcol e mesmo cando o ordene un xuíz.

Alerta de soño

Monitoriza ao condutor. Outro dos dispositivos máis importantes para previr accidentes é o de advertencia de somnolencia. Monitoriza ao condutor mediante cámaras e avalía o seu estado de alerta e de atención á estrada. Se detecta que o condutor se dorme, o sistema avísao cunha alerta sonora.

Contra as distraccións

Manter a atención. O sistema avanzado de advertencia de distraccións axuda ao condutor a volver prestar atención ao tráfico cando se distraia. Este sistema e o de advertencia de somnolencia non poderán gravar datos distintos dos necesarios para alertar ao condutor.

Freado de urxencia

Parada automática. Este dispositivo frea o vehículo ante un risco inminente de colisión con outro vehículo ou cun peón e no caso de que o condutor non teña reaccionado a tempo. O sistema incorporará un sinal luminoso na parte traseira que advirte aos demais vehículos desa freada.

Aviso de marcha atrás

Detector que avisa ao condutor. Informa o condutor da presenza de persoas ou de obstáculos detrás do vehículo para evitar accidentes ao dar marcha atrás. O aviso será acústico ou mediante cámaras. No mercado actual xa hai moitos vehículos que dispoñen deste sistema, de gran utilidade nas manobras de vehículos pesados, nos que o condutor ten pouca visibilidade.

Cambio de carril

Alerta de desvío. Agora mesmo este dispositivo é un extra na maioría dos coches. Advirte ao condutor de que se está saíndo do carril polo que debe circular. O aviso realízase mediante vibracións no volante e avisos visuais e sonoros. Algúns dispositivos corrixen, ademais, a traxectoria e devolven o coche á posición segura.

Luces de alerta

En vez do triángulo. Non está no paquete de medidas da Unión Europea, pero contribuirá a mellorar a seguridade dos condutores cando o seu coche queda parado por unha avaría ou accidente. A DXT xa permite agora compatibilizar co triángulo de aviso de perigo o uso de luces de alerta que lanzan escintileos. Trátase de evitar atropelos dos condutores cando se baixan do coche nunha estrada ou autovía.

Axudas tecnolóxicas para diminuír a posibilidade do erro humano ao volante

A influencia das novas tecnoloxías na condución foi analizada en Madrid na cuarta edición da Xornada de Tecnoloxía e Seguridade Viaria organizada por Fesvial e Carglass. Álvaro Gómez, director do Observatorio Nacional de Seguridade Viaria da DXT, ten claro que «a tecnoloxía vai ser clave para acadar a Visión Zero», o concepto mundial co que traballan as organizacións de seguridade viaria para lograr o obxectivo de cero accidentes. Os directores de Tráfico dos gobernos vasco, Sonia Díaz de Corcuera, e catalán, Juli Gendrau, coincidiron en sinalar a importancia que terán estes sistemas de axuda á condución como o asistente intelixente de velocidade, a freada automática de urxencia e a alerta de cambio involuntario de carril.