Portugal súmase á alianza do noroeste polo corredor atlántico

Juan María Capeáns Garrido
Juan capeáns SANTIAGO / LA VOZ

GALICIA

CARLOS FOLGOSO

Galicia, Asturias e Castela e León invitan á rexión norte lusa á presentación do proxecto en Madrid

16 feb 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Galicia, Asturias e Castela e León sumaron un socio estratéxico para darlle solidez á alianza autonómica que reclama un corredor atlántico de mercancías ferroviarias e que aspira a recibir cofinanciación na próxima década da Unión Europea e os diferentes Gobernos. O norte de Portugal, a través da comisión de coordinación para o desenvolvemento desta zona do país, expresoulle ao vicepresidente da Xunta o seu máximo interese por subirse a un tren «importantísimo», tal como cualificouno a súa vicepresidenta, Ester Gomes dá Silva. Alfonso Rueda trasladoulle unha invitación ao presidente da comisión do ente gobernamental portugués, Fernando Freire de Sousa, para que este se some á presentación da iniciativa, que se vai celebrar en Madrid dentro dun par de semanas.

Segundo Gomes dá Silva, para Portugal calquera mellora nas comunicacións con España é «crucial» porque se trata do seu primeiro mercado, e, dentro deste, Galicia ten o seu propio «protagonismo». Por iso está de acordo en facer forza conxunta para que se garanta unha boa conectividad tanto para as mercancías que se producen nestas zonas «periféricas» como para as que se moven a través dos portos, e ao mesmo tempo garantir un transporte de pasaxeiros «máis eficaz». Renunciar a esta iniciativa, insistiu a dirixente portuguesa, «poría en cuestión os obxectivos que temos no Plan Nacional de Investimentos», así como o bo uso dos fondos europeos.

O trazado que comunica os portos do Porto, Vigo, A Coruña e Asturias con Castela e León xa está integrado no plan inicial europeo, pero deberá ser referendado por Bruxelas en función do compromiso do Estado, que tería que achegar uns 3.000 millóns de euros para garantir melloras na rede ferroviaria española, como pode ser a adaptación aos trens de 750 metros. Para iso é necesario electrificar liñas, eliminar trazados sinuosos, ampliar os gálibos e rebaixar algunhas pendentes para que os convois poidan circular con normalidade.

Eixo Atlántico

O Eixo Atlántico criticou duramente o informe que o Consello Económico e Social de Galicia (CES) presentará a próxima semana sobre a integración da comunidade no corredor atlántico, e advertiu de que o documento «chega tarde e mal», «non está consensuado» e mesmo recolle propostas «peligrosísimas», segundo trasladou o secretario do Eixo, Xoán Vázquez Mao.