Fomento escúdase no contrato da AP-9 con Audasa para non baixar as súas peaxes

Carlos Punzón
Carlos Punzón VIGO / LA VOZ

GALICIA

Óscar Vazquez

O ministerio insta aos transportistas galegos a expor as súas queixas no Comité do Transporte

24 ene 2019 . Actualizado ás 10:54 h.

A contía das peaxes da autoestrada AP-9 está determinada por contrato e as súas subidas extraordinarias polos compromisos adquiridos por Audasa para ampliar a extensión da autoestrada, mellorar as súas condicións ou minorar as súas tarifas. O Ministerio de Fomento responde así ás patronais do transporte en Galicia que ultiman unha protesta contra as subidas das peaxes da principal vía de comunicación da comunidade, engadindo que devanditos incrementos de prezos extras que agora se levaron a cabo «veñen de compromisos adquiridos hai tempo e, polo tanto, hai un contrato que hai que cumprir».

O departamento que dirixe o ministro José Luis Ábalos rexeita a posibilidade de aplicar na AP-9 as mesmas bonificacións e rebaixas coas que contan desde a semana pasada as nove autoestradas crebadas, nas que as súas tarifas se reduciron de media un 30 %, baixan un 18 % máis para os automobilistas con dispositivo de telepeaxe e un 10 % para os transportistas, e o seu uso é ademais gratuíto de madrugada. «Son autoestradas nas que o ministerio pasou a ter xestión directa a través da empresa pública Seittsa pola quebra das súas concesionarias, e onde é unha necesidade conseguir ter máis usuarios para que haxa máis ingresos e a súa explotación cústelle menos ás arcas públicas», apuntan desde o ministerio de Fomento. «Non se trata de favorecer a uns territorios sobre outros, trátase de resolver un problema, e se Galicia ver na mesma situación, cunha autoestrada crebada, tería tido o mesmo tratamento», inciden.

Engade Fomento que a aplicación na AP-9 de medidas similares ás tomadas nas autoestradas crebadas, como demandan os transportistas galegos, implicaría a súa compensación económica a Audasa, dado que pola lei de autoestradas de 1972, o contrato de explotación do viario e as posteriores modificacións do mesmo, non se pode obrigar á empresa a variar a contía das súas peaxes sen contrapartidas.

O Ministerio de Fomento comina aos transportista galegos a expor as súas demandas sobre a AP-9 no seo da Comisión Nacional do Transporte por Estrada, que se reúne desde decembro todas as semanas para analizar as demandas que o sector esixiu ao Goberno, co pano de fondo tamén da ameaza de mobilizacións. «Estamos abertos ao diálogo e logramos un bo entendemento e proximidade co sector», expresan os portavoces de Fomento para instar as patronais galegas a seguir o mesmo camiño.

En todo caso, o Goberno recuerda que xa hai tramos urbanos da AP-9 que son gratuítos para os transportistas e os demais usuarios, como ocorre en traxectos como os da Barcala e Rande cuxos peaxes paga a Administración central.

Fomento sinala que nas autoestradas nas que se implantaron bonificacións para o transporte pesado (tramos da AP-2, AP-7 e AP-68) é pola obrigatoriedade de uso por parte dos camións por cuestións de seguridade e para reducir a sinistralidade e volume de tráfico nas estradas convencionais das devanditas zonas.

O ministerio abona 10 millóns de euros a Navarra para facer gratuíta a autoestrada A-15

Un acordo do Ministerio de Fomento e o Goberno de Navarra converteu desde onte en gratuíta a autoestrada A-15 que discorre por devandita comunidade. O ministerio transferirá 12 millóns de euros para pagar este ano á concesionaria (do mesmo grupo que Audasa) as peaxes que terán gratis todos aqueles que fagan a viaxe de ida e volta no día entre as mesmas estacións de peaxe e abóneno con dispositivos automáticos. A gratuidade ten efectos retroactivos ao pasado 1 de xaneiro e favorece exclusivamente aos vehículos lixeiros, que iso si, terán que abonar o IVE das tarifas de paso.

O Goberno foral seguirá facéndose cargo do 40 % do importe das peaxes como desde o 2008 e da gratuidade na viaxe de volta cando se produza en menos de 72 horas, así como escalados de descontos segundo o número de viaxes ao mes dos usuarios frecuentes, facéndose agora Fomento cargo do resto.