Transportistas galegos preparan unha protesta contra as peaxes da AP-9

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

GALICIA

xoan a. adoitar

Esixen a Fomento que aplique descontos como os das autoestradas crebadas

22 ene 2019 . Actualizado ás 11:12 h.

O prezo das peaxes da AP-9 subiu un 22,81 % para os transportistas nos últimos sete anos, de tal forma que facer o percorrido de ida e volta de Ferrol a Tui cústalles agora 94,20 euros. Diversas organizacións do sector do transporte de Galicia consideran que eses prezos e a situación que xeran son «inasumibles» para o mantemento das súas empresas, e por iso empezaron a deseñar unha protesta pública para esixir ao Ministerio de Fomento que actúe ante a escalada de prezos que en apenas dous exercicios rexistrou o principal viario galego.

A Federación Empresarial de Transportes de Mercancías por Estrada de Galicia e a Federación Galega de Transportes chegaron ao convencemento de que «é hora de facer algo máis» que advertir do custo das peaxes da autoestrada galega e lamentar as súas subidas, sinala o coordinador xeral de Fegatrans, Alberto Vila. «Aínda estamos a estudar como facer a protesta, deixando un día de utilizar a autoestradas para circular todos os camións polas estradas convencionais, ou algo polo estilo, pero esiximos ao Ministerio de Fomento o mesmo trato que dá aos usuarios das autoestradas crebadas e rescatadas pola Administración», apunta o presidente de Fetram, Antonio Señarís.

Nas nove autoestradas rescatadas e situadas na área de Madrid, Cartaxena e Alacante, as peaxes foron rebaixados de media un 30 % desde o 15 de xaneiro; os usuarios con dispositivo de telepeaxe contan cunha rebaixa a maiores do 18 % para os turismos e do 10 % para os transportes pesados. Ademais, o seu uso é gratuíto das doce da noite ás seis da madrugada.

«Na AP-9 os transportistas non temos posibilidade de desconto algún: nin obtemos a rebaixa do 25 % que se dá aos condutores de utilitarios que fan o mesmo viaxe de volta no día, nin temos gratis o retorno entre Vigo e Pontevedra, como os demais automobilistas», lembra Señarís.

«A AP-9 converteuse en moeda de cambio dos seus sucesivos compradores, mentres se sitúa cada vez máis arriba entre as máis caras de España, aínda que os seus xestores manteñen que tras 39 anos de concesión non está aínda amortizado1 nin nun terzo do seu custo», engade o presidente de Fetram. Vila advirte que son moitos os colectivos vinculados ao transporte afectados polo encarecemento da AP-9, así como organizacións territoriais, profesionais e veciñais que xa manifestaron o seu rexeitamento ás seis subidas rexistradas no viario entre xaneiro do 2018 e o arranque do 2019. «Audasa non perde nunca, porque se o Estado incentivase o uso da AP-9 a autopista tería máis usuarios, aínda que o pagaremos todos vía impostos», di o coordinador de Fegatrans, que urxe un debate sobre o mantemento das estradas e autoestradas.

Ramón Alonso, presidente da Federación Galega de Transporte de Mercancías (Fegatramer), prefire enmarcar o debate sobre a AP-9 «nun máis global que todo o sector en España mantén con Fomento, porque hai moito transportista nacional e internacional en Galicia».

2.000 camións usan a diario o viario, cuxos prezos chegan a 0,68 euros por quilómetro

A AP-9 non é unha autoestrada na que a presenza dos transportes pesados sexa notable. Unha media de 2.068 camións utilizaron ao día o viario o ano pasado, segundo o Ministerio de Fomento. Representan o 8 % dos usuarios totais, mentres que chega ao 17,4 % na AP-2 (Zaragoza-Mediterráneo) ou ao 12,1 % no caso da AP-6 (Villalba-Adanero), por pór dous exemplos.

Os representantes do sector do transporte en Galicia manteñen que son precisamente os prezos das súas peaxes os que impiden que o uso da AP-9 sexa máis xeneralizado e estiman que deixou de ser útil ao custar máis as súas tarifas que o combustible que empregan por percorrela.

O prezo por quilómetro para os camións é de 0,2379 euros para todo o seu percorrido entre Ferrol e Tui, pero chega a 0,6833 entre Vigo e Rande, a 0,3818 entre Vigo e Pontevedra, 0,3688 entre Vigo e Tui e 0,3167 da Coruña a Ferrol, os seus tramos máis caros.