A peaxe da AP-9 sobe o dobre que no resto de España e custará 21,55 euros de Ferrol a Tui

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

GALICIA

La Voz

Ao incremento do 1,67 % autorizado na rede estatal súmase un 1,8 % por melloras no viario

11 dic 2018 . Actualizado ás 16:11 h.

O 1 de xaneiro as peaxes da AP-9 subirán máis que os de calquera outra autoestrada de España. Farano en algo máis do dobre que o que autorizará o Ministerio de Fomento a todo o sector das concesionarias. Mentres nos demais viarios de pagamento da rede estatal o aumento medio de tarifas situarase nun 1,67 %, na principal arteria de comunicación de Galicia haberá que sumar outras dúas subidas que entrarán en vigor coas badaladas do novo ano: un 1 % para compensar a Audasa polo gasto das obras de ampliación da autoestrada en Rande e Santiago, e outro 0,8 % para que a concesionaria cobre igualmente a todos os usuarios do viario o desconto do 100 % que na viaxe de volta aplícase no eixo Vigo-Pontevedra desde o 2013.

Tres subidas, pois, que xa se rexistraron por idénticos motivos este ano: a de xaneiro, que serviu para actualizar os prezos do sector en función da evolución do IPC, e as de outubro que autorizou o Goberno polas citadas obras de mellora e a gratuidade na provincia de Pontevedra, que na súa primeira entrega de hai mes e medio foi do 1 % en lugar do 0,80 % do próximo xaneiro.

Os mesmos tres conceptos de subida terán que volver ser soportados polos condutores que circulan pola AP-9 en xaneiro do 2020, coa porcentaxe que determine entón a evolución do índice de prezos e de novo un 1 % polas obras de ampliación en Rande e Santiago e outro 0,80 % pola bonificación entre Vigo e Santiago. Nada se sabe aínda sobre que ocorrerá a partir do 2021 con este último parámetro de subida, nin sequera se se manterá ou non esa gratuidade ideada para rebaixar o importe do segundo tramo máis caro por quilómetro da autoestrada (despois do de Redondela ). A cota de incremento de prezos polas obras de ampliación si se manterá en cambio invariable nun punto acumulable todos os anos ata o 2038, dez exercicios antes de que conclúa a concesión da autoestrada do Atlántico.

Tanto o importe das obras de ampliación citadas (200,6 millóns máis IVE e expropiacións) como o da bonificación pola gratuidade entre Vigo e Pontevedra (18,2 millóns ata agora) decidiuse no 2011 e no 2013 que fosen cargadas ás peaxes directamente, sen que o anterior Goberno nin o actual aceptasen asumir devanditos importes a través dos Orzamentos Xerais do Estado, como mesmo chegou a expor o PSdeG ao anterior Executivo do PP. 

16,40 da Coruña a Vigo

A falta de que Audasa confeccione a súa táboa de prezos para o 2019, dado que está facultada para redondealos en múltiplos de cinco para facilitar o pagamento en moedas (compensando, iso si, as variacións entre os distintos tramos), viaxar entre Ferrol e Tui pasará a custar 21,55 euros no caso dos automóbiles lixeiros e motos, é dicir 0,70 euros máis que agora, ou 1,15 máis que en xaneiro pasado, ou 1,55 por amais da tarifa vixente no 2017. Facer o percorrido entre A Coruña e Vigo terá dentro de vinte días un custo de 16,40 euros fronte aos 15,85 actuais ou os 15,20 do ano pasado.

Noutros tramos relevantes, como o da Coruña a Ferrol, a súa peaxe ascenderá a 4,70 euros (0,15 máis que agora), entre A Coruña e Santiago chegará a 6,70 (+0,20), entre Santiago e Pontevedra custará 5,80 (+0,20), entre Pontevedra e Vigo o prezo será de 3,90 (+0,15) e entre Vigo e Tui pasará a valer 2,75 (+0,10).

No caso dos camións de maior porte, dos 45,45 euros que custa aos seus condutores a peaxe entre Ferrol e Tui, desde o 1 de xaneiro a factura ascenderá ata os 47 euros, achegándose xa aos cen euros que en breve lles suporá aos transportistas facer a ida e a volta entre os dous extremos da AP-9.

No que vai de século, os prezos da principal autoestrada galega só baixaron en dúas ocasións: no 2016 fixérono en 0,5 puntos e ao ano seguinte noutro 0,3, o que por mor dos redondeos traducir na conxelación de tarifas na práctica totalidade de tramos.

Cos novos prezos que se aplicarán ao entrar o ano, o percorrido completo do viario de pagamento incrementouse en nada menos que un 47 % desde o 2011, cando circular entre Ferrol e Tui valía aos vehículos lixeiros 14,65 euros fronte aos 21,55 que pasará a custar agora.

A maioría do Congreso vota hoxe a favor de dar o primeiro paso para transferir a titularidade da autoestrada a Galicia

A notable subida que sufrirán outra vez as peaxes da AP-9 sobrevoará esta tarde na sesión que se celebrará no Congreso dos Deputados para decidir se acepta tramitar a petición unánime do Parlamento galego de transferir á Xunta a titularidade da autoestrada do Atlántico, agora en mans de Fomento.

As consultas realizadas por La Voz a diferentes grupos parlamentarios evidencian que a gran maioría dos deputados darán o seu voto a favor do primeiro paso de cara ao traspaso do viario. Confirman o seu si tanto os 134 deputados do PP como os 84 do PSOE, os 67 de Unidos Podemos-En Marea e os 8 do PDECat, co que estarían asegurados 293 apoios dos 350 escanos. Ademais, os 9 de Esquerra Republicana, os 5 do PNV, os 4 de Compromis e os 2 de Bildu tamén transmitiron a deputados galegos o seu si. Só os 32 deputados de Cidadáns manterán ata a mesma sesión a incógnita sobre o seu voto. «Dependerá do que se diga no debate e de como argumenten PP e PSOE os seus cambios de opinión respecto ao traspaso da AP-9», sinala a portavoz de C's en Galicia, Olga Louzao. Alude ao veto que mantivo o PP con Rajoy ao debate sobre a transferencia (co apoio de Cidadáns) e ás reticencias que entende existen no PSOE.

O coordinador dos deputados socialistas galegos, Guillermo Meijón, nega ningún titubeo respecto diso. Meijón, iso si, prevé unha tramitación longa. O socialista pontevedrés estima que será en febreiro cando se constitúa o relatorio da lei que regulará o traspaso, circunstancia que abrirá a fase de alegacións, redacción do texto final, volta á Comisión de Fomento, e votación na Cámara, proceso que sería necesario iniciar de novo desde o principio se se convocan eleccións xerais anticipadas.

Tanto Celso Delgado (PP) como Alexandra Fernández (En Marea) advirten que o articulado que finalmente se aprobe ten que garantir que a Xunta non sufrirá carga económica algunha a conta do traspaso, nin por obras pendentes ou futuras nin por cambios de criterio na política de peaxes do Estado. O PP alega que, tras a recente cesión do tramo vasco da AP-1 a devandita comunidade, non se pode rexeitar a transferencia da AP-9.

Fernández advirte que o texto que hoxe se debate inclúe a posibilidade de rescate da autoestrada, cuestión que foi eliminada en acordos posteriores do Parlamento galego. O BNG, autor da proposta, aínda que non poderá participar no pleno, afirma que o texto aprobado ampara o eventual rescate da AP-9, aínda que será na fase de emendas cando se defina como se traspasaría o viario.

Tamén na voz