As 30 demandas da Xunta a Fomento

Pablo González
pablo gonzález REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

xoan a. adoitar

Feijoo intenta que os compromisos do Goberno de Rajoy sigan con vida con Pedro Sánchez

18 novs 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A Xunta levou o pasado 3 de outubro un detallado guion á reunión co ministro de Fomento, José Luis Ávalos, coas principais demandas e necesidades de Galicia en materia de mobilidade e infraestruturas. En total, trinta puntos que non puideron ser tratados en profundidade -o AVE e a AP-9 ocuparon boa parte do tempo-, polo que se deixaron para reunións sectoriais cos altos cargos do ministerio. A conselleira Ethel Vázquez xa tivo algunhas destas reunións para avanzar na letra pequena durante os últimos días. 

1-Acceso central de alta velocidade. A redacción deste apartado estaba destinada a convencer o ministro de que o anterior Goberno tiña un cronograma «claro e viable» para rematar as obras a finais do 2019. Pero tamén se reivindica que se asignen a Galicia os novos trens Avril e que se continúe coa tramitación da variante exterior de Ourense para garantir, a medio prazo, unha liña de alta velocidade «completa». 

2-Melloras da liña Ourense-Monforte-Lugo. No dossier que manexaron o presidente Feijoo e a conselleira destácase o «atraso» deste corredor ferroviario, cuxas obras deberían estar finalizadas no 2021 na súa primeira fase, segundo o compromiso do anterior Goberno. «Lugo debe estar no mapa das melloras ferroviarias canto antes», alegan. Para iso as licitacións deberían empezar este ano.

3-Ourense-Pontevedra-Vigo por Cerdedo . A Xunta considera esta conexión un instrumento «para vertebrar o sur de Galicia», pero matiza que «a prioridade» é acabar o acceso central mentres avanza a tramitación.

4-Melloras da liña A Coruña-Ferrol. Lembran que a Xunta elaborou un estudo que concluíu que é necesario mellorar esta liña, así como os horarios dos trens, «para lograr tempos competitivos, na contorna dos corenta minutos» (fronte á hora e vinte minutos actuais).

5-Financiamentos do acceso ao porto exterior coruñés. O Goberno autonómico pide que se execute o acordo Xunta-Fomento asinado en abril deste ano para que o ADIF e o Porto financien as obras.

6-Transferencias da AP-9. A Xunta defende no seu dossier que a transferencia da autoestrada é «xuridicamente viable» e permitiría «velar con máis eficacia pola calidade do servizo». Dentro de leste mesmo paquete, a Xunta inclúe a eliminación da peaxe de Redondela , así como as obras complementarias comprometidas en Chapela.

7-Autovías Santiago-Lugo. Preténdese «incrementar os rendementos na execución das obras» na A-54 para que os tramos Arzúa-Melide e Melide-Palas remátense en xuño do 2020, antes do ano santo xacobeo.

8-Autovías Lugo-Ourense. Segundo o Executivo de Feijoo, deberíase anunciar proximamente o fin das obras do tramo San Martiño-A Barrela e, a continuación, licitar a variante de Ourense e o tramo Ourense-Cambeo, tamén na A-56.

9-Autovías da Mariña. A Xunta considera que a da A-74 é unha actuación «estratéxica» nunha zona moi dinámica economicamente, polo que pide que se avance nos trámites administrativos dos proxectos dos tres tramos no que resta de ano.

10-O Porriño-Vigo. O informe lembra que a A-55 é unha das vías de alta capacidade de maior sinistralidade de Galicia e que o anterior Goberno incluíu o proxecto para dar continuidade á A-52 ata Vigo no Plan Extraordinario de Estradas, que o actual Goberno non vai a implementar. Por iso é polo que se reclame que se explique «con que fonte de financiamento farase esta infraestrutura», unha vez hase descartado o réxime concesional.

11-Autovías Ourense-Ponferrada. Infraestruturas admite que este proxecto, pola súa complexidade, completarase «a medio prazo». No entanto, ven posible licitar en breve o tramo A Veiga-O Barco.

12-Circunvalacións do Barco. A avanzada tramitación permitiría afrontar a licitación en breve.

13-Intermodal de Ourense. As obras da terminal de autobuses están en execución, pero deben ser coordinadas co aparcadoiro, polo que se solicitaba a súa licitación, que se produciu hai uns días.

14-Intermodal de Vigo. O máis urxente, segundo o Goberno autónomo, é redactar o proxecto dos accesos, así como iniciar as obras do centro Vialia, que recibiu o pistoletazo de saída o venres.

15-Intermodal de Santiago. Aconséllase que se avance nas seguintes fases da ampliación da estación ferroviaria.

16-Intermodal da Coruña. Constatan «un atraso importante, como consecuencia dos cambios de criterio do Concello Coruña no proxecto», que obrigan a volver licitalo.

17-Intermodal de Ferrol. Se aposta por renovar a estación de tren e a de autobuses, que están moi próximas.

18-Intermodal de Lugo. A Xunta quere asinar canto antes o convenio marco de colaboración e que o ADIF licite o anteproxecto.

19-Intermodal de Pontevedra. A terminal ferroviaria e a de buses están moi preto. Prevese mellorar a contorna urbana.

20-Saída sur de Vigo. O Executivo de Feijoo quere recuperar este proxecto para facilitar a conexión con Portugal . Aínda que o máis urxente é a electrificación do tramo entre a estación de Guillarei e a fronteira, que xa está en marcha.

21-Inclusións no corredor atlántico transeuropeo. O 6 de xuño a Comisión Europea aceptou elevar á Eurocámara a proposta de incluír a Galicia no corredor. Poderá optar así a axudas comunitarias para a rede transeuropea de transporte . A Xunta pide a Fomento que axilice os prazos «para que se materialice a conexión» e que «demostre un compromiso co corredor atlántico igual ao mantido co mediterráneo».

22-Melloras da rede de ancho métrico. A antiga Feve tamén preocupa á Xunta. Os tempos de viaxe e as continuas incidencias fan que esta conexión «non sexa competitiva». Neste sentido, súmanse ao proxecto de mellora que reclaman as comunidades do norte.

23-Conexións da vía Ártabra coa AP-9. A Xunta conta con orzamento para realizala, polo que solicita que, «o máis axiña posible», Fomento emita o seu informe favorable, que en principio supedita a un acordo con Audasa .

24-Convenios para acceder ao porto exterior coruñés sen peaxe. Está a se tramitar un novo convenio para regularizar e prorrogar o acceso libre ao porto de punta Langosteira sen abonar a peaxe da AG-55.

25-Ligazón orbital de Santiago. A Xunta fixo a súa parte no polígono da Sionlla, pero falta construír este macroenlace entre a AP-9 e a autovía Santiago-Lugo. A Xunta quere que se inicien as obras no 2019.

26-Sistema antinéboa na A-8. Espera que se adxudique o contrato para probar os prototipos antinéboa no Fiouco, e así poder licitar o sistema definitivo o próximo ano.

27-Circunvalacións de Pontevedra. Interesa pór unha data de finalización ao tramo Vilaboa-A Ermida e que se modifique o trazado desde Pilarteiros para reducir o seu impacto social.

28- Entradas da AP-9 en Vigo. A Xunta cre necesario convertela nunha avenida urbana, para o que solicita un estudo de viabilidade.

29-Ampliacións de Alfonso Molina. O obxectivo é que a principal entrada á Coruña estea en obras no 2019 e que se avance no viario 18, para unir a AP-9 e a terceira rolda.

30-Débedas dos portos. A Xunta quere unha compensación similar á que se concedeu a Valencia , onde o Goberno asumiu a débeda.