Os usuarios pagarán un sobrecusto de 40 millóns nas obras da AP-9

P. González / C. Punzón REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Óscar Vazquez

Máis de 30 millóns corresponden a Rande, e 9,4 a Santiago e Sigüeiro, todo gravado cun 8 % de intereses

17 novs 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Non é estraño que os grandes proxectos de infraestruturas teñan sobrecustos debido a modificacións nos proxectos. A diferenza no caso da AP-9 é que serán os usuarios os que terán que sufragar estas desviacións de gasto a través de subidas das peaxes do viario. Un informe da Delegación do Goberno nas Sociedades Concesionarias describe con todo detalle as obras realizadas por Audasa que non estaban previstas inicialmente no convenio subscrito no 2011 para acometer a ampliación da ponte de Rande e a circunvalación de Santiago. A conclusión deste informe é que estes sobrecustos ou obras adicionais «non desvirtúan o espírito do convenio» reflectido no real decreto, asinado cando José Blanco era ministro de Fomento.

O balance deste departamento de Fomento, encargado de vixiar ás concesionarias de autoestradas , destaca que a desviación fronte ao previsto inicialmente en Santiago chega aos 9,46 millóns de euros, 9,1 na ampliación da circunvalación e 355.176 euros na remodelación da ligazón de Sigüeiro . Isto supón que o custo real destas obras acadou os 62,5 millóns.

O sobrecusto na ponte de Rande é máis relevante, «un adicional de 30,17 millóns sobre o orzamento vixente», explican, o que supón que a ampliación se elevou a 138,16 millóns. En total, a factura dos tres proxectos ascende a 200,6 millóns de euros, máis IVE e custos de expropiacións, proxectos e dirección e control de obra. Audasa ofertara as obras en 228,5 millóns e adxudicounas en 161,1.

Por ter adiantado o diñeiro para as obras, Audasa ademais recibirá un 8 % máis en intereses, porcentaxe que a Xunta advertiu que está moi por amais das condicións de mercado. No informe aclárase que a desviación orzamentaria «non incrementará a responsabilidade patrimonial da Administración», polo que a carga do devandito gasto non previsto recaerá nos usuarios da AP-9, que xa empezaron a pagar por iso o 31 de outubro. Os 1 de xaneiro dos próximos 19 anos ditas obras e sobrecustos farán subir as peaxes un 1 % a maiores da actualización de prezos do sector.

A propia Delegación do Goberno nas Sociedades Concesionarias admite que as actuacións que motivaron estes sobreprezos non se executaron conforme ao establecido no apartado de modificacións de obra da normativa que regula estas concesións, nin a través doutra alternativa lexislativa, polo que recomendan que a súa convalidación a outorgase o Consello de Ministros. Devandito paso deuse o 26 de outubro, aínda que o anterior Goberno do PP xa tiña o borrador do decreto preparado.

Blanco asume a decisión de subir o 1 % das peaxes, pero achaca ao PP o 3 % restante

O exministro de Fomento José Blanco asumiu onte en Vigo a responsabilidade da subida do 1 % que as peaxes da AP-9 rexistrarán todos os anos ata o 2038 para pagar as obras de Rande e Santiago. «Son unhas obras das que se benefician o conxunto dos cidadáns que circulan pola AP-9 e que supón unha subida do 1 %, que asumo, pero subiron un 4 %», indicou en referencia ao incremento das peaxes en vigor desde o 31 de outubro sumado ao do principio de ano. Blanco imputou outro 1 % de subida á súa sucesora, Ana Pastor, e o 2 % restante á evolución do IPC do sector.

«Da subida pola compensación da bonificación entre Pontevedra e Vigo (a de Pastor) benefícianse só os viaxeiros desta área, pero que pagan todos os usuarios da AP-9», diferenciou Blanco . O exministro, que asistiu en Vigo ao comezo simbólico das obras de construción da nova estación do AVE , espetou: «Que cada pau aguante o seu vea. Eu asumo o 25 % da subida». En todo caso, Blanco afeou ao PP e á Xunta que critiquen o seu acordo para ampliar a AP-9, «pois tiveron tres anos para revogar ese acordo e non só o asumiron, senón que o ampliaron e fixérono seu, en lugar de expor outro», conclúe.