O corredor de Monforte, once mortos en só catro anos

TANIA TABOADA LUGO / LA VOZ

GALICIA

CARLOS CASTRO

A maioría dos accidentes son choques frontais

11 oct 2018 . Actualizado ás 12:37 h.

José David Cobas, de 58 anos, e Miguel Ángel Arias, de 49, elevan a 15 o número de mortos na provincia de Lugo no que vai de ano e a tres o dos falecidos no corredor que une Nadela con Monforte de Lemos. As súas mortes tamén reabren o debate sobre a seguridade nesta vía de altas prestacións (VAP), que conta desde o ano 2011 cun proxecto de trazado para o seu desdobramento cun orzamento de máis de 38 millóns de euros.

José David e Miguel Ángel, ambos os naturais de Sarria, morreron a noite do luns, á altura do quilómetro 15, no municipio do Páramo, despois de que o Opel Corsa que conducía Miguel Ángel invadise o carril contrario, nun tramo con liña continua, e chocase frontalmente contra o Fiat Punto que conducía José David, que no momento do sinistro viaxaba coa súa esposa. El morreu no acto e ela, empregada de Correos, recupérase no HULA de graves lesións. Hai unha investigación aberta para esclarecer o ocorrido e investígase se o condutor que invadiu o sentido contrario e que regresaba de realizar os seus traballos nunha granxa, circulaba baixo os efectos de sustancias estupefacientes. Este home, que viaxaba coa súa cadela, morreu por mor da colisión, pero o seu coche empezou a arder inmediatamente. En principio descártase que o condutor sufrise unha indisposición ao volante, pero non é posible descartalo con total certeza.

26 quilómetros de risco

Cando a Central Operativa de Tráfico (COTA) da comandancia de Lugo recibe unha alerta por accidente nesta estrada, denominada CG-2.2, saltan as alarmas. É moi probable que haxa mortos ou feridos graves. Isto débese a que a maioría dos accidentes son por invasións do carril contrario que rematan en colisións frontais. Nalgunha ocasión, como nun accidente rexistrado en abril do 2016 no quilómetro 34 da devandita vía, a traxedia debeuse a unha saída de vía dunha condutora.

O día a día nunha viaxe de 26 quilómetros -distancia entre Lugo e Sarria- resúmese en circulación intensa, con numerosos vehículos pesados, poucos tramos onde está permitido o adiantamento e desesperación de condutores que chegan a non respectar a distancia de seguridade. Varios destes tramos atópanse en subida, onde os condutores aínda se pegan máis aos vehículos que circulan diante. A irresponsabilidade de moitos, non respectar as normas e a présa da maioría por chegar ao seu destino son as principais causas dos accidentes nesta vía de altas prestacións.

Dada esta situación, o desdobramento (para converter o corredor nunha autovía) ou, na súa falta, a colocación dunha mediana no medio de ambos os carrís, podería ser unha boa solución para paliar este problema.

O corredor Nadela- Sarria, que foi inaugurado o 19 de decembro do 2008, suma 11 mortes nos últimos catro anos. Nalgún mes, como en outubro do 2014, chegou a rexistrar ata 5 falecidos. Trátase dunha vía convencional cunhas características determinadas e unha velocidade máxima limitada a 100 quilómetros por hora.