Juan Ignacio García: «O prezo do noso billete de tren entre A Coruña e O Porto será máis competitivo»

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

GALICIA

Óscar Vázquez

Arriva promete , segundo o seu conselleiro delegado, máis velocidade, confort e 4 frecuencias das 8 ás 20 horas, pero aínda non desvela as súas tarifas

21 sep 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Insiste en que non pretenden desembarcar en Galicia para quitar mercado a Renfe , «senón para mellorar a oferta e atraer a máis usuarios ao tren. Hai marxe», mantén Juan Ignacio García de Miguel, conselleiro delegado de Arriva España, a multinacional alemá que pretende explotar a primeira liña privada de tren entre A Coruña e O Porto con catro frecuencias diarias desde cada cabeceira ás 8, 12, 16 e 20 horas. Asegura que os seus prezos serán competitivos, que se viaxará en velocidade alta e en 2,46 horas, cando todo o tramo estea electrificado. Os usuarios do aeroporto do Porto e os da AP-9 están entre a súa lista de clientes a captar. E Renfe non interpuxo alegacións contra a súa proposta, o que leva ao responsable de Arriva a pensar que obterán a licenza e comezarán a operar no 2019.

-Por que A Coruña-O Porto é a primeira aposta de Arriva na apertura do mercado ferroviario internacional?

-Ao ser un dos transportadores de viaxeiros por estrada fundamentais en Galicia e o fundamental no norte de Portugal , nós podemos romper a rixidez do ferrocarril e atraer demanda de pobos próximos que non chegan ao tren e móvense só en coche. O que imos ofrecer é autobús máis ferrocarril.

-Que lles atrae de verdade, a conexión internacional ou o mercado doméstico que hai dunha punta a outra de Galicia, por unha banda, e en Portugal por outro?

-Todo é clave no modelo de negocio. Se a liña consistise só en mover pasaxeiros entre A Coruña e O Porto sería economicamente inviable. O que o fai viable é poder captar xente nas paradas intermedias de Santiago, Vilagarcía, Pontevedra, Vigo, Valença e Nine.

-O material rodante, os trens que vostedes propoñen, será mellor que o que conecta e sofren agora os viaxeiros de Vigo ao Porto?

-Por suposto, pero mesmo se acabamos utilizando material alugado a Renfe. Non estamos a pensar en alugar o material que se usa na liña actualmente. Parte do éxito desta nova liña sería mellorar as condicións de transporte . Agora Renfe e Comboios de Portugal utilizan os chamados camelos, que é un material bastante antigo e creo que mellorable. Tanto Renfe como nós temos dispoñibilidade de vehículos máis modernos que o actual Celta , que non está a ser capaz de atraer máis demanda. Arriva expón máis velocidade e confort.

-Algo similar en calidade aos Avant que fan o percorrido A Coruña-Ourense?

-Falamos de Talgo pendular, trens modernos ou modernizados, garantindo o mellor confort.

-Pero tardarán menos que o que se ofrece agora?

-Nós pretendemos facelo en 2,46 horas, e iso xerou bastante polémica porque din que é irrealizable. O certo é que dependemos de moitos factores. Do material rodante, que poida que teña que arrincar como híbrido porque non todo o percorrido está electrificado. Non o está entre Guillarei e Tui (8 quilómetros), tampouco entre Arcade e Redondela (outros 8), e traballarase en Portugal ata mediados do 2020 desde Nine a Valença. En todo caso Arriva fala para esta liña non de alta velocidade, pero si de velocidade alta e moi superior á actual para atraer demanda. De non ser así a xente seguir movendo en coche.

-Canto poden captar do actual público de Renfe e Comboios?

-Non pretendemos quitarlle usuarios. No corredor Galicia-Lisboa hai 11,2 millóns de desprazamentos ao ano, e o automóbil acapara o 89,6 %. O resto móvese en autobús e tren, pero a liña O Porto-Vigo só está a captar 0,12 millóns de viaxeiros. Hai que incrementar esa demanda.

-E con que prezo?

-Máis competitivo.

-Máis barato que o de Renfe?

-Tampouco podemos compararnos nisto a Renfe. Os seus prezos en Galicia réxense pola norma de obrigación de servizo público e para cruzar a fronteira ofrece un material rodante alugado por Comboios a Renfe a prezos competitivos. Un prezo competitivo non só se consegue sendo máis baratos que o tren actual, senón meter na ecuación o tempo de viaxe, a dispoñibilidade de ter intermodalidade co autobús desde pobos próximos e con billete combinado e, en definitiva, ser máis atractivos para máis persoas. É pronto para dicir se imos ser máis baratos.

-Este é o primeiro paso de Arriva para situarse de cara á liberalización do mercado ferroviario no 2020?

-É un paso lóxico. Queremos unha cota de mercado máis alta en España. Aí estaremos a ver que corredores pódennos resultar interesantes, pero a oportunidade do tren A Coruña-O Porto é claramente unha vantaxe.