Itínere recada pola AP-9 máis que polas súas outras cinco concesións xuntas

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

GALICIA

SANDRA ALONSO

O grupo matriz de Audasa reclama por obras e melloras 240 millóns de euros, que actualiza cada ano ao 8 % de interese

21 sep 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Os condutores galegos son, e con moito, os que máis contribúen ao negocio que os principais fondos de investimento do mundo e as máis punteiras empresas concesionarias de infraestruturas tratan de acaparar facéndose co dominio accionarial de Itínere , a firma matriz da xestora da autoestrada AP-9, das dúas autonómicas galegas e dun 18 % da que une Santiago e Dozón. As contas do 2017, presentadas onte no Rexistro Mercantil por Itínere, revelan que as cabinas de peaxe da autoestrada do Atlántico recadan o 51,26 % de toda a cifra de negocio do grupou, que afronta unha convulsa poxa polo seu control accionarial.

A AP-9 consignou o ano pasado unha recadación de 140,7 millóns de euros en peaxes dos 274,5 que acaba de declarar todo o grupo Itínere, sumando os ingresos logrados nas súas cabinas (250 millóns) máis participacións e servizos noutras dúas concesións. A seguinte autoestrada de Itínere con máis ingresos foi a AP-1 (Burgos-Armiñón), baixando xa a 69,3 millóns de euros, o 25,2 % do conglomerado que lideran nove fondos de investimentos de medio mundo e que encabeza a americana Corsair Capital. Autoestradas de Galicia, a concesionaria das autoestradas de titularidade autonómica A Coruña-Carballo e Vigo-Baiona, sumou o pasado ano unha recadación por peaxes de 14,4 millóns de euros, o que supón o 5,2 % do grupo empresarial.

A amortización de débeda e os gastos financeiros levan a Itínere en todo caso a declarar un balance final negativo para todo o grupo de 25 millóns de euros, tras, iso si, reflectir un resultado de explotación positivo de 87,19 millóns de euros, cifra que practicamente coincide co obtido por Audasa o ano pasado, que foi de 87,24 millóns, e que quedaron en 44 millóns de euros de beneficio final no caso da AP-9, repartidos en forma de dividendos entre os seus accionistas.

Débeda millonaria reclamada

Nas contas presentadas ante o Rexistro, Itínere destaca a débeda que, advirte, manteñen as administracións con Audasa. En total sinala que á xestora da autoestrada galega débenselle 240,88 millóns de euros. E explícao lembrando que a conta acumulada pola decisión de Ana Pastor como ministra de Fomento de non cobrar aos usuarios desde o 2013 a viaxe de volta no eixo Vigo-Pontevedra ascende xa a 18,20 millóns de euros, que Itínere actualiza ademais con intereses ao 8 % por demora, engadindo así 2,75 millóns máis ata chegar aos 20,95 millóns. A esa conta de débedas a cobrar engade 206,7 millóns polas obras de ampliación de Rande e Santiago, aos que colga outros 13,22 millóns de euros máis por actualización financeira, ao novo vantaxoso 8 % de interese, acadando 219 millóns. As dúas partidas levan a Itínere a apuntar na casa de pendente o cobro dos devanditos 240,8 millóns de euros, que xa antes de fin de ano empezarán a ser compensados con senllas subidas nas peaxes da AP-9 do 1 %.

A Xunta axiliza as tallas forestais tamén nas zonas protexidas

O Goberno galego prepara unha orde na que interveñen varias consellerías que permitirá axilizar a xestión das tallas en espazos de especial protección, que ata agora tiñan que pasar trámites que se dilataban demasiado no tempo. Agora poderase substituír a autorización por unha declaración responsable, aínda que só cando se trate de tallar piñeiro do país, de Monterrei , de Oregón, acacias negras ou eucaliptos. A Xunta calcula que unhas 16.000 solicitudes ao ano que ata agora tiñan que satisfacer á Administración con informes dos órganos sectoriais pasaranse a tramitar a través deste novo sistema.

Ábalos xa se reuniu con 7 autonomías, farao en breve con Cataluña e Galicia aínda agarda quenda

O Ministerio de Fomento empezou a contactar coa Xunta para atender a petición de entrevista que o presidente Alberto Núñez Feijoo solicitou ao ministro despois de reunirse en xullo con Pedro Sánchez na Moncloa. Non hai data pechada, nin tampouco se será en Madrid ou en Galicia, onde pretende viaxar en breve o ministro. A que non está aceptada de momento é a petición de reunión que a conselleira de , Infraestruturas Ethel Vázquez, expuxo ao ministro en xullo. A súa solicitude foi respondida por carta asinada por Ábalos, sinalando que, en lugar do encontro pedido, manteríao co presidente da Xunta, así como cos demais máximos mandatarios autonómicos.

Desde entón, con todo, xa se reuniu coa conselleira vasca de Desenvolvemento Económico e Infraestruturas, co conselleiro de Fomento e Vivenda da Junta de Andalucía, e co conselleiro balear de Territorio, Enerxía e Mobilidade. E a semana que vén o ministro farao tamén co conseller catalán. Antes que con Feijoo se reuniu tamén co presidente canario e a balear, e tivo outra cita co aragonés e o valenciano (con Ximo Puig dúas veces), co de Murcia e coa presidenta andaluza.

E mentres aínda se estuda a petición de reunión da comisión Fomento-Xunta sobre a AP-9 solicitada polo Goberno galego, o ministerio xa lle deu data á Comisión Bilateral de Seguimento do Convenio de Estradas con Canarias .

Feijoo agarda o apoio do PP á transferencia e felicitará «persoal e publicamente» a Sánchez se o PSOE se suma

J. C.

O presidente da Xunta non está en condicións de adiantar a posición que vai manter o grupo popular no Congreso ante a petición da transferencia a Galicia da AP-9, pero confía en que haxa un voto favorable que non se produciu na etapa de Rajoy. Se os socialistas se suman, Feijoo anunciou que felicitaría «persoal e publicamente» a Pedro Sánchez, aínda que mostrou as súas reservas «porque unha cousa é discutir un tema e outra que se aprobe», dixo en referencia ao desbloqueo en Madrid para que se poida abordar a petición do Parlamento galego na Cámara.

Núñez Feijoo tamén falou ao termo da reunión semanal do seu Goberno sobre a situación de dous viarios impulsados pola Xunta no sur da provincia de Pontevedra e en Santiago que levan anos acabados pero sen estrearse. Feijoo admitiu con carácter xenérico que «non é razoable» que as infraestruturas executadas non se poñan a disposición dos cidadáns, pero apuntou varias circunstancias «excepcionais» no caso da autovía pantasma de Salvaterra, como o feito de que se fixese con fondos da UE que doutro modo se perderían, as sentenzas que impediron urbanizar o polígono industrial «ou a crise económica».

O presidente da Xunta comparecerá na comisión de sanidade, pero non na do Marisquiño Na mesma rolda de prensa, o presidente da Xunta anunciou a súa intención de comparecer na comisión de investigación impulsada pola oposición no Hórreo para analizar a situación da sanidade pública en Galicia. Feijoo quere aproveitar a súa intervención para «defender os profesionais da sanidade galega», por entender que se trata dun asunto no que ten «responsabilidades directas». Con todo, considerou que a súa presenza na comisión de investigación sobre o accidente do Marisquiño non tería sentido porque o que se vai a sustanciar ten que ver «coa licenza dun concello», en referencia á delimitación de responsabilidades entre o Porto de Vigo e o Concello.

«Chirigotas» por Abel Caballero

O xefe do Executivo galego aproveitou este anuncio para expresar o seu convencemento de que o alcalde de Vigo «nunca se prestaría a comparecer nunha comisión e advertiulle que necesitará «máis shows e lámpadas de Nadal para tapar as súas responsabilidades», un comentario que lle deu pé á súa vez para «lamentar as chirigotas» que se difundiron en programas nacionais a conta da presentación da iluminación de Nadal que fixo Abel Caballero. «Os galegos somos xente seria», reflexionou.