Globalvia ofrece ao fondo holandés APG un acordo para xestionar a AP-9

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

GALICIA

XOÁN A. SOLER

Os accionistas de Itínere auguran preitos pola «complexidade legal» da compra

12 sep 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A venda da AP-9 e os outros cinco viarios de peaxe do grupo Itínere en España non está pechada, pese ao anuncio de adquisición da maioría da compaña feito o luns polo fondo de pensións holandés APG. A construtora Sacyr volvió a reiterar onte o seu desmentido de ter chegado a acordo algún para vender a súa parte, sen a que APG e o fondo de investimentos norteamericano Corsair Capital non poderían acadar o 59,2 % de Itínere anunciado. En paralelo, a firma española Globalvia segue tratando de facer valer a súa oferta de compra do 55,6 % de Itínere a Abanca, Sacyr e Kutxabank, dando por non válida a operación dos fondos de investimento. Pero no medio desa batalla, Globalvia, que ten concesións de infraestruturas en oito países, sinalou onte a La Voz a súa disposición a chegar a un acordo con APG para xestionar a AP-9 e o resto das autoestradas da matriz de Audasa

Quen é o dono da AP-9

Dúas interpretacións. Aínda non se ha oficializado cambio algún no accionariado, polo que o fondo estadounidense Corsair segue tendo a maioría en Itínere e as súas sociedades concesionarias. APG ten 15 días para formalizar o seu anuncio de compra de Gateway Infrastructure Investments (ata agora dirixido por Corsair), do 5,81 % de Liberbank , que deu hai meses o seu visto e prace á operación, e o 15,51 % de Sacyr. Globalvia estima en cambio que coa lei na man ela tería que ser a nova dona, pois a súa oferta de compra conxunta a Abanca, Sacyr e Kutxabank non pode ser contrarrestada por APG e Corsair con outra proposta a algún dos tres socios, senón que só pode ser conxunta para os tres.

Por que xorde o conflito

Prazos e discrepancias. Fuentes vinculadas á operación apuntan que Corsair non conseguiu nin a unanimidade dos fondos de investimento que representa nin o diñeiro para manter a súa presenza en Itínere. Algún deles púidose manifestar a favor de vender a Globalvia ou participar con ela da nova maioría de Itínere. E, a maiores, Globalvia informou onte sobre a súa disposición a chegar a un acordo con APG, a pesar do conflito.

Sacyr indicou tamén onte a La Voz que o único coñecemento que tivo da operación de compra foi a través dun burofax enviado polos holandeses de APG e Corsair para exercer o seu dereito de tenteo, sen que a construtora española dese a súa visto e prace a vender a súa participación. A comunicación da compra fíxose a piques de cumprirse o prazo legal habilitado para que Corsair ou algún dos seus socios executase o dereito de tenteo para igualar a oferta e levar a operación.

E agora que

Conflito xudicial. Fontes de varios accionistas de Itínere consultados ven irremediable que Globalvia reclame que sexa a Xustiza quen dirima se APG e Corsair poden facer un uso do dereito de contraoferta en favor de socios distintos aos que ela convencera para vender. Tamén podería ocorrer mesmo que Sacyr pacte de novo a venda das súas accións á empresa española en lugar da a holandesa. E nese caso, con moitas probabilidades, segundo estiman desde empresas concernidas polo conflito empresarial, serían APG e Corsair os que acudirían á vía xudicial para facer valer a súa posición dominante. Se Sacyr acabase por vender en cambio aos fondos internacionais, Globalvia sinala que reclamaría entón o pagamento de 100 millóns de euros por incumprimento do acordo de compra a Abanca, Sacyr e Kutxa, e que entre as tres dirimisen quen debería pagar a indemnización.

un labirinto de empresas

Unhas 30 firmas vinculadas. Nove fondos de investimento de Holanda , Estados Unidos, Canadá, Australia, Singapur e Emiratos Árabes ostentan hoxe a maioría das accións de Itínere. Corsair, fondo creado por JP Morgan, representa a ese armazón internacional no accionariado, e forma con Kutxabank a firma Arecibo, que ten a maioría do consello de administración. Devandito instrumento empresarial xunto a Sacyr, Abanca, Kutxa e Liberbank reúne o 100 % de Itínere, que á súa vez ten ENA-Itínere, que é a dona de ENA Infraestruturas, que posúe Audasa e xestiona a AP-9.

A Xunta reclama explicacións ao Ministerio de Fomento

Os movementos de venda de Itínere non fixeron máis que intensificar o debate político sobre a AP-9, o maior activo das seis concesións de autoestradas coas que conta a empresa. Desconocedora de primeira man dos movementos financeiros que se están producindo para a toma de control de Itínere, a Consellería de Infraestruturas volveu instar onte ao Ministerio de Fomento a que convoque a comisión bilateral de seguimento sobre a AP-9 para que explique que coñece das operacións de venda da xestora da autoestrada e analizar conxuntamente como afecta á súa xestión o cambio societario anunciado.

A consellería xa reclamou o 28 de agosto ao ministro de Fomento a celebración dunha reunión, despois de que La Voz dese a coñecer a dobre subida de peaxes que o Goberno anunciou que autorizará na AP-9 en menos de dous meses. A Xunta é titular tamén das dúas autoestradas autonómicas explotadas por outra empresa de Itínere: A Coruña-Carballo e a que une Vigo e Baiona, pero di non ter recibido información directa sobre as operacións de venda. Tamén asegura non ter recibido resposta algunha por parte de Fomento ás súas peticións de reunión da comisión bilateral.

Sobre o futuro da AP-9 terció onte a portavoz nacional do BNG, Ana Pontón, quen tras cualificar de «venda especulativa» a operación, pediu ao presidente da Xunta «que a pare», e a Abanca que manteña as súas participacións en Itínere. En Marea levou tamén ao Congreso unha proposta para que Audasa asuma o custo das obras de Rande e Santiago.