En Cataluña paga Fomento, en Galicia, os usuarios

Carlos Punzón
C. Punzón VILA / LA VOZ

GALICIA

EDUARDO PEREZ

O ministerio decide pagar o 80 % de tramos da AP-7 e a AP-2 catalás para incentivar o seu uso

06 sep 2018 . Actualizado ás 07:49 h.

O ministro de Fomento, José Luis Ábalos, asinou o pasado 31 de agosto un real decreto polo que decidiu que desde o pasado domingo o seu departamento custeará o 80 % do prezo das peaxes dos vehículos lixeiros que circulen por dous tramos da AP-7 e a AP-2 en Cataluña. As concesionarias de ambos os viarios faranse cargo do 20 % restante, pero recibirán das arcas públicas 3,51 millóns de euros e todo o tráfico e as peaxes de camións, que a partir agora ten prohibido circular polas estradas convencionais paralelas.

As razóns de Fomento para aplicar a exención de peaxes aos vehículos lixeiros en ambos os tramos de autoestrada baséanse na intención de «mellorar a funcionalidade do corredor viario», porque as estradas nacionais da zona «soportan un elevado tráfico de vehículos», e para «maximizar a utilización da autoestrada e lograr unha diminución da conxestión e do nivel de emisións na N-340 e na N-240».

Calquera deses argumentos, ademais do alto prezo que tramos como os que a autoestrada do Atlántico ten en Redondela ou entre Vigo e Pontevedra, foron esgrimidos por partidos políticos, patronais de transportistas, grupos de usuarios e veciñais para reclamar ao longo das últimas décadas medidas que promovan o uso da AP-9, ben con exencións como a aprobada agora para Cataluña ou ben con tarifas que primen aos usuarios frecuentes.

A solución dada para Galicia polo anterior Goberno central do PP e agora ratificada polo actual Executivo socialista é ben diferente á catalá. A gratuidade na viaxe de volta entre Vigo e Pontevedra pagarana todos os usuarios da AP-9 cun 1 % de subida das peaxes e, cando desapareza a cara peaxe de Redondela, pagarano tamén os automobilistas de todo o viario, se Fomento non se aviene a aplicar o agasallo concedido a Cataluña.